LITERATURA / NATEČAJI / ROŠEVI DNEVI
Rezultati izbora šolskih glasil v okviru Roševih dnevov 2015Komisija (prof. Miha Mohor, urednik, pisec in slavist, ter Barbara Rigler, odgovorna urednica revije Mentor) je v sredo, 10. februarja 2015, pregledala vsa prispela šolska literarna glasila. Na naš razpis se je odzvalo 33 osnovnih šol in 6 gimnazij oz. srednješolskih centrov. Prejeli smo 53 različnih literarnih publikacij, ki so nastajale med osnovnošolci, in 6 glasil z literarno ustvarjalnostjo dijakov. Pri izbiranju smo bili pozorni na posamezne šolske literarne liste in posebne literarne dosežke. Večina glasil dosega razveseljiv kvalitetni nivo, pri najboljših glasilih se v ozadju vidijo metode in oblike sodobnega pouka - rezultati ne pridejo sami od sebe. Kriteriji, ki so nas vodili pri izbiranju šolskih literarnih glasil, so: pestrost književnih zvrsti in vrst (rezultat kvalitetnega pouka besedilnih vrst in dela v delavnici ustvarjalnega pisanja), pregledna urejenost lista, pristnost otroškega/dijaškega izraza, jezikovna skrbnost, likovna in grafična podoba lista, učinkovito organiziran uredniški odbor, obvezni podatki v kolofonu, lektoriranje in navsezadnje ekološka utemeljenost izdajanja glasil na fizičnem papirju …. Vse prispele publikacije smo ocenjevali tudi po izvirnosti zamisli in uresničenju zastavljenih ciljev.
NAGRADE ZA LITERARNA GLASILA –
|
FEDRA 11-13Šola: I. gimnazija Celje
|
(priročnik Davida Bedrača o pesnjenju, Brez uteži):
POMLADNE RADOSTIŠola: Šolski center Slovenske Konjice - Zreče
|
Nagrada za najboljše literarno glasilo v celoti
(letna naročnina na revijo Mentor 2015:
VREMŠČICAŠola: OŠ dr. Bogomirja Magajne Divača
|
(letna naročnina na revijo Mentor 2015 in 5
slikanic Svetlolasa kraljica za mlade avtorje):
Z domišljijo na potepŠola: OŠ Mokronog
Utemeljitev: Pet devetošolcev je v okviru triletnega osnovnošolskega projekta pod mentorskim vodstvom pisalo povesti. Nastajale so iz njihovih bralnih izkušenj, to je iz mladinske literature, ki jim je všeč, in jih nadgrajevali s svojo domišljijo in življenjskimi spoznanji. Tematsko se pnejo od najstniških zgodb o odraščanju, šolskih prigod do kriminalk in fantastike. Pri pisanju te relativno dolge proze so pokazali, da dobro obvladujejo zapletanje in razpletanje svoje pripovedi, oblikovanje značajev in slikanje književnega prostora ter da imajo občutek za jezik. Tako dolga besedila namreč zahtevajo vsestransko jezikovno znanje, a tudi vztrajnost in prizadevnost mladih piscev. Pri tem ima nedvomno veliko zaslugo mentorica, da je ta mala knjižna zbirka sploh zagledala luč sveta, pa tudi vodstvo šole. Edino pomanjkljivost projekta petih knjig vidimo v tem, da mentor in otroci niso imeli besede tudi pri knjižnem oblikovanju. |
(priročnik Mihe Mohorja o literarnih glasilih, Glasovi mladih):
Usodno popoldne
Šola: OŠ dr. Pavla Lunačka Šentrupert Utemeljitev: Usodno popoldne je knjiga z OŠ Pavla Lunačka, ki ima več avtorjev, saj je v njej objavljena kolektivna povest - podajanka. Mentorica je skupino učencev spodbujala k sodelovanju, tako da je vsak nadaljeval pisanje svojega predhodnika. V prvem poglavju spoznamo književne osebe – v središču je skupina šolarjev – nato pa se zgodba razvije in zaplete v pravo malo kriminalko z odprtim koncem, ki omogoča nadaljevanje. V zaključku so pisci dodali poglavje, v katerem so predstavili, kako so pisali zgodbo in o občutkih zadovoljstva pri tem. |
(priročnik Mihe Mohorja o literarnih glasilih, Glasovi mladih):
SREČA (N) JE NA MORJUŠola: OŠ Železniki
|
(priročnik Iztoka Ilicha, Bili so mentorji):
2014 korakovŠola: OŠ Lucijana Bratkoviča Bratuša Renče POŠ Bukovica
|
(priročnik Iztoka Ilicha, Bili so mentorji):
MEDNARODNE ZBIRKE HAIKUJEVŠola: OŠ Franceta Bevka Tolmin
|
(letna naročnina na revijo Mentor 2015):
OgrizkiŠola: OŠ Poljane LjubljanaMentorici: Tatjana Rupnik Hladnik in Barbara TacarUtemeljitev: Ogrizki so literarni list 9. razredov OŠ Poljane. Za literarnim in esejističnim pisanjem najstnikov pred prehodom na srednjo šolo je čutiti kakovostno širšo književno vzgojo: v svojih prispevkih se srečujejo s Prešernovimi liki, poustvarjalno se lotijo Šalamunovih modernističnih verzov, pišejo o knjigah, ki so se jih dotaknile, a kritično tudi o izobraževalnem sistemu. Ob slovenščini jim ni težko napisati tudi besedila v srbskem, angleškem ali kakem drugem jeziku.
|
(zbirka dramskih besedil Spetka!)
Mladi veterŠola: OŠ Antona Aškerca Velenje Mentorica Martina Hribernik Utemeljitev: Mladi veter se odlikuje z likovno izvirnostjo, saj je glasilo z OŠ Antona Aškerca v celoti napravljeno v obliki foto stripa. S pasicami fotografij in oblački z besedili v njih se predstavijo posamezni razredi, tako pa uredniki posredujejo tudi fiktivne zgodbe.
|
(zbornik festivala mlade literature Urška ob jubileju)
OŠ KOŠANAMentorici: Cecilija Pavlovič in Marija Mršnik Knjige: Čudežni čevlji; Huda pot; Pesmice o mami, Pesmice o atu; Prijatelji za vedno; Pripoved popotnikov, Utrujen; Vitez in konji Utemeljitev: Projekt knjižic, ki ga vodi mentorica Cecilija Pavlovič s sodelavko Marijo Mršnik, kaže na večleten mentoriran pouk branja in pisanja, na odlično knjižno in likovno vzgojo, ki ju domiselno prepletajo z matematičnimi nalogami in osvojenim šolskim znanjem – učenci so ves čas ustvarjalni subjekt. Knjižice odlikujejo izvirna otroška ilustracija ter ustvarjalna besedila, ki so jih otroci pisali vsak posebej (nanizanke) ali skupaj (kolektivna zgodba). Še vedno velja, da z malo sredstvi dosežemo največji učinek.
|
Zahvaljujemo se vsem osnovnim in srednjim šolam za sodelovanje na natečaju in vas prijazno vabimo na odprtje razstave vseh prispelih literarnih glasil. Razstava bo potekala v okviru srečanja XXVIII. Roševi dnevi 2015 v sredo, 18. marca 2015, ob 16.15 v Osrednji knjižnici Celje. Vse nagrajene šole bodo prejele priznanja in literarne nagrade. Razstava glasil in drugih publikacij s prispevki osnovnošolskih in srednješolskih ustvarjalcev bo odprta od srede, 18. marca 2015, do petka, 3. aprila 2015. Čestitamo!
|
Soorganizatorja: