Velika zborovska nagrada Evrope 2018
Urnik Finalisti Sporedi zborov Žirija Zmagovalec finala je ... Poslovnik tekmovanja O zvezi EGP Seznam zmagovalcev EGP
Karmina Šilec, Slovenija – predsednica
Karmina Šilec je umetniška vodja zasedb Carmina Slovenica in Choregie – New Music Theatre, dirigentka, odrska režiserka, scenografka in koreografinja. V svet vokalne glasbe in gledališča vnaša svežino in izvirnost. Njeni projekti so provokativni in drzni: s svojimi idejami razbija tabuje v družbi in glasbi. Za svoj izjemni prispevek svetovnemu zborovskemu gibanju je prejela več kot 20 najvišjih mednarodnih nagrad na zborovskih tekmovanjih, prestižno nagrado ITI – music theatre now v kategoriji music beyond opera, gledališko nagrado golden mask in mednarodno nagrado Roberta Edlerja za zborovsko glasbo. Kot dirigentka in režiserka izvaja projekte z različnimi ustanovami in zasedbami po svetu: Theater Basel, SNG Opera in balet Ljubljana, Simfoniki RTV Slovenija, SNG Opera in balet Maribor, Slovenskim projektnim zborom, ansamblom ¡Kebataola! in številnimi drugimi. Njeno zasedbo Carmina Slovenica so povabili na najprestižnejše kulturne dogodke, kot so Operadagen Rotterdam, Ruhrtriennale, Festival d'Automne á Paris, Moscow Easter Festival, Dresdner Musikfestspiele, Melbourne Festival, Prototype Festival, Steierischer Herbst, Holland festival in drugi.
Deluje tudi kot umetniška svetovalka za zborovsko glasbo in univerzitetna profesorica za zborovsko dirigiranje, prav tako je redno gostujoča dirigentka, žirantka ali članica umetniških komisij na festivalih in tekmovanjih.
Bernard Tétu, Francija
Bernard Tétu je umetniški vodja Zbora in solistov iz Lyona Bernard Tétu od leta 1979, imeli pa so že več kot dva tisoč koncertov. Na državnem konservatoriju za glasbo in ples v Lyonu je zasnoval prvi dodiplomski študij za zborovsko dirigiranje v Franciji, več kot 60 diplomantov pa je zdaj zaposlenih kot profesionalni dirigent. Tetúja v mednarodnih krogih cenijo zaradi izvrstnega poznavanja francoskega repertoarja.
Velja tudi za enega vodilnih interpretov francoske glasbe 19. in 20. stoletja ter glasbe nemške romantike. Posnel je več kot 35 del, med drugim kot svetovno prvo izvedbo Fauréjevega Venerinega rojstva, Mendelssohnove Athalie in Capletovega Jezusovega ogledala.
Sodeloval je s številnimi sodobnimi skladatelji, med drugim s Pierrom Boulezom. Od leta 2003 je umetniški vodja festival sodobne in sakralne glasbe Les Voix du Prieuré, ki poteka v pokrajini Savoja (Bourget-du-Lac).
Tétu je sodeloval tudi s številnimi koreografi in scenografi, med njimi z Jeanom Lacorneriejem, pri postavljanju odrskih glasbenih predstav, v zadnjem času Sanjarjenj Philippa Hersanta in Privida iz onstranstva Samuela Sighicellija.
Jedro njegovega orkestrskega dirigiranja sta vokalni in zborovski repertoar. V Franciji je dirigiral državnemu orkestru iz Lyona, orkestru iz Auvergneja, državnemu orkestru Bordeaux-Aquitaine, regijskemu orkestru Provence-Alpes-Côte-d'Azur, bretonskemu simfoničnemu orkestru, simfoničnemu in liričnemu orkestru iz Nancyja, državnemu orkestru iz Lorraine in orkestru pokrajine Savoje. Na tujem je sodeloval s komornim orkestrom iz Ženeve, Salzburškimi solisti, Bratislavskim orkestrom, Montreal Ancient Music Studio ter s Komornim orkestrom iz Stuttgarta, pa tudi z nekaterimi najuglednejšimi profesionalnimi vokalnimi sestavi.
Bernard Tétu je prejemnik naziva poveljnika francoskega reda za znanosti in umetnosti in član lyonske akademije znanosti in umetnosti.
Gary Graden, Združene države Amerike/Švedska
Gary Graden se je rodil v ZDA in se tam izobraževal na šoli za glasbo Hartt, poletnem glasbenem festival v Aspnu, v tujini pa je študiral pri Ericu Ericsonu na Kraljevi akademiji za glasbo v Stockholmu. Je nekdanji član in solist tenorist Komornega zbora Eric Ericson.
Graden je vodja za zborovsko glasbo v stockholmski stolnici in cerkvi sv. Jakoba. Prej je deloval na Glasbeni gimnaziji v Stockholmu (Stockholms Musikgymnasium) ter tam ustanovil in vodil komorni zbor. Z njimi in komornim zborom sv. Jakoba je osvojil številne velike nagrade in prva mesta na najuglednejših tekmovanjih po Evropi, vključno z veliko nagrado Evrope.
Sodeloval je na številnih državnih in mednarodnih festivalih ter naročil in prvič izvedel več kot 90 del švedskih in tujih skladateljev. Po vsem svetu je zaželeni dirigent, učitelj in žirant. Dirigiral je številnim zborom, med njimi švedskemu radijskemu zboru, zboru francoskega radia, madžarskemu radijskemu zboru, Zboru Slovenske filharmonije, Svetovnemu zboru mladih IFCM in italijanskemu mladinskemu zboru. Njegovo delo skladatelja in pevca je obeleženo na številnih radijskih in okrog 30 CD-posnetkih, med katerimi so nedavne izvedbe Bachovih motetov, Pasijona po Janezu in Händlovega Mesije.
Helena Fojkar Zupančič, Slovenija
Helena Fojkar Zupančič si je solopevsko in glasbeno pedagoško izobrazbo pridobila na Akademiji za glasbo v Ljubljani, izpopolnila pa na številnih solopevskih in dirigentskih seminarjih. Zaposlena je na Škofijski klasični gimnaziji v Zavodu sv. Stanislava v Ljubljani kot zborovodkinja in učiteljica vokalne tehnike. Vodi Dekliški zbor sv. Stanislava Škofijske klasične gimnazije in Zbor sv. Nikolaja Litija, ki gojita klasičen zborovski repertoar, ter 100-članski (Z)Mešani zbor Škofijske klasične gimnazije, ki prepeva gospel, pop in muzikal. Njeni zbori se odlikujejo po izpiljeni vokalni tehniki, poglobljenem poznavanju glasbenega gradiva, bogatem zvoku in izvirnih interpretacijah.
V letih 2004–2009 je vodila Slovenski otroški zbor, v letih 2009–2014 pa je snemala in koncertirala s Komornim zborom Radia Slovenija, leta 2014 je v abonmaju Mozartine nastopila s Simfoničnim orkestrom in zborom RTV Slovenija, leta 2015 pa z Zborom Slovenske filharmonije odprla koncertni cikel Slovenski glasbeni dnevi.
Kot dirigentka je bila večkrat nagrajena na državni in mednarodni ravni. Redno sodeluje v tekmovalnih žirijah doma in na tujem, s svojimi zbori naroča in izvaja novitete slovenskih skladateljev.
Leta 2016 je prejela nagrado Republike Slovenije za posebne dosežke na področju glasbenega šolstva.
Z veseljem se loteva različnih glasbenih zvrsti, raziskuje novosti, v že znanem pa išče drugačne pristope in metode dela. Med pevci je priljubljena kot dirigentka, ki zna navduševati in skupaj z njimi v glasbi iskati veselje. Na ta način je vzgojila številne generacije pevcev, ki pomembno sooblikujejo slovenski zborovski milje.
Johannes Prinz, Avstrija
Johannes Prinz je z devetimi leti začel prepevati pri dunajskih dečkih. Na dunajski univerzi za glasbo je študiral kompozicijo, glasbeno in pevsko pedagogiko ter orkestrsko dirigiranje v razredu Karla Österreicherja. V zborovskem dirigiranju se je izpopolnjeval pri Erwinu Ortnerju, s katerim je sodelovanje nadaljeval tudi kot pevec v zboru Arnold Schönberg in zboru avstrijskega radia.
Prinz je vodil zbor dunajske poslovne univerze (1982–1992), komorni zbor dunajske univerze za glasbo (1988–1998) in Dunajski komorni zbor (1995–2007).
Leta 1991 je na pobudo prevzel vodenje Dunajskega pevskega društva (Wiener Singverein), ki se mu je od takrat uspelo ponovno uveljaviti kot eden najboljših mednarodnih koncertnih zborov. Posnetek Mahlerjeve 3. simfonije pod taktirko Pierra Bouleza z Dunajskimi filharmoniki in ženskim zborom Dunajskega pevskega društva je prejel nagrado grammy.
Kot gostujoči dirigent je Prinz sodeloval z zborom bavarskega radia, berlinskim radijskim zborom, zborom avstrijske državne opere, komornim zborom RIAS, Slovenskim komornim zborom, španskim radijskim zborom, državnim zborom Latvija in drugimi. Prav tako je sodeloval z evropskim mladinskim zborom (1998) in Svetovnim zborom mladih (2003).
V zadnjem času se je uveljavil tudi kot orkestrski dirigent, sodeloval je z dunajskimi simfoniki, dunajskim radijskim simfoničnim orkestrom, s slovaškim Cappella Istropolitana, simfoničnim orkestrom Čajkovski iz Moskve, z zasedbo Capella Leopoldina, filharmoničnim orkestrom Kansai iz Osake, Dunajskim koncertnim društvom in Dunajskim komornim orkestrom.
Prinz doma in v tujini vodi zborovske mojstrske tečaje, je žirant na državnih in mednarodnih zborovskih tekmovanjih, kot profesor pa predava zborovsko dirigiranje na univerzi za glasbo v Gradcu.
Nadežda Averina, Rusija
Nadežda Averina je diplomirala na otroški zborovski šoli Ponomaryov VESNA v Moskvi in na moskovskem konservatoriju Čajkovski. Je doktorica umetnostne zgodovine in profesorica na moskovskem konservatoriju, nagrajenka mednarodnih tekmovanj in zaslužna umetnica Moskve.
Od leta 2012 je ravnateljica zborovske šole Ponomaryov VESNA in umetniška vodja ter zborovodja otroškega zbora VESNA. Pod njenim vodstvom je zbor zmagal in osvojil veliko nagrado na mednarodnih tekmovanjih v Tolosi (2006), Nyiregyhazi (Madžarska, 2010), Malcesinu (Italija, 2012), belgijskem Neerpeltu Belgium in Halleju v Nemčiji (2014), Debrecenu (2016), in Daugavpilsu (Latvija, 2017). Lani so v Tolosi osvojili veliko nagrado Evrope 2017.
Otroški zbor VESNA je s koncertnimi programi nastopil v dvanajstih evropskih državah, v Kanadi, na Japonskem in Kitajskem, pa tudi v približno 50 ruskih mestih in krajih. Prepevali so v prestižnih moskovskih koncertnih dvoranah z znanimi orkestri in dirigenti.
Zborov repertoar je širok in raznovrsten. Vključuje na stotine glasbenih del različnih obdobij, držav, slogov in žanrov, ki so jih posnele založbe, radio in televizija.
Averina je avtorica člankov o metodologiji poučevanja, številnih zborovskih priredb in zborovskih glasbenih zbirk. Redno prireja seminarje in mojstrske tečaje za zborovodje ter je žirantka na ruskih in mednarodnih zborovskih tekmovanjih.
Simon Phipps, Velika Britanija/Švedska
Simon Phipps je dirigiral večini profesionalnih orkestrov na Švedskem, vključno s Švedskim nacionalnim orkestrom in göteborško Symphonijo. Njegov zbor Simon Phipps Vokalensemble velja za enega najboljših švedskih zborov. Osvojil je nagrade na številnih mednarodnih tekmovanjih. Najodmevnejša je s prestižnega festivala Marktoberdorf (Nemčija), na katerem je maja 2015 prejel prvo nagrado in posebno nagrado za najboljši program. Zbor je bil izbran za švedski zbor leta 2006 ter je osvojil grand prix in štiri dodatne nagrade na tekmovanju Florilège vocale de Tours v Franciji leta 2007. Jeseni istega leta se je zbor preimenoval v Švedski komorni zbor (Swedish Chamber Choir).
Simon Phipps se je rodil v Londonu in si prvo glasbeno znanje pridobil kot zborist na New Collegeu v Oxfordu. Diplomiral je na King's Collegeu v Cambridgeu in nadaljeval študij petja na londonski Guildhall School. Dirigiranje je študiral v Londonu in Manchestru. Leta 1985 je začel profesionalno kariero v göteburški operi.
Naslednjih deset let je posvetil predvsem operi z nastopi v Sadlers Wellsu in Angleški nacionalni operi v Londonu, v Krefeldu (Nemčija) in Malmöju (Švedska). Od leta 1994 živi v Göteborgu (Švedska). Čeprav je opera še vedno pomemben del njegove kariere (od leta 2003 je umetniški vodja opernega festivala v Läcku (Švedska), novembra 2005 pa je dirigiral skandinavsko premiero Brittnove opere Paul Bunyan v Göteborgu), sta instrumentalno in zborovsko delovanje zanj enako pomembna.