|   
  
    |  |  |  IZKUSTVENA DELAVNICA  AVTENTIČNEGA PISANJA 2020Proces pisanja tekstov  |  
    |  |  | JSKD RS,  revija Mentor |  
    |  |  | Ljubljana, Cepetka (5. nadstropje), Cankarjeva 5 |  
    |  |  | JANUAR 2020, 
      dva zaporedna vikenda, sobota in nedelja,  11.-12. 1. 2020 in 18.-19. 1. 2020Urnik:  9.00-13.00 in 14.30-17.30
 |  
    |  |  | Maja Vidmar in Alja  Adam |  
    |  |  | 100,00 € (kotizacija za izbrane udeležence) |  
    |  |  | 7 - 12 udeležencev |  
    |  |  | ponedeljek, 16. december 2019 |  NAMEN IN CILJ:Namen in cilji kreativne delavnice so:  - Zavedanje  procesa pisanja, iskanje notranjih vsebin, ki izhajajo iz osebne izkušnje. - Zastoj  pri pisanju. - Sledenje  nihanju kvalitete besedila.   - Prepoznavanje  avtentičnih in neavtentičnih delov besedil. - Podajanje  in izražanje lastnega odziva na tekste. - Pridobivanje  veščin za nastopanje (branje, interpretacija besedil).   NAČIN  DELA:   Delo poteka v dveh intenzivnih  vikendih, v soboto in nedeljo –skupaj 40 šolskih ur. Prvi dan delavnice bo namenjen raziskovanju stika z lastno ustvarjalostjo – s pomočjo geštaltističnih principov in eksperimentov, giba in kreativnega pisanja. Drugi dan se posvečamo prepoznavanju avtentičnosti besedil in metafori. Tretji dan je poudarek na opazovanju zastoja pri pisanju in izostrovanju zavedanja. Četrti dan bomo posvečali raziskovanju realcije telo/tekst, prepoznavanju nihanja kvalitete besedil, branju literarnih besedil ter zaključevanju.
 SINOPSIS:Koncept delavnic temelji na dveh principih: zavedanju in avtentičnosti, kar pomeni, da udeleženke/udeležence uči, kako se lucidno spoprijeti z ustvarjalnim procesom, kako prepoznati lasten avtentični glas, se dotakniti subjektivne, notranje izkušnje. Predvsem pa kako prebujene vsebine ubesediti in uporabiti kot snov v literarnem delu – s poudarkom na inovativno prilagojenih vajah kreativnega pisanja. Vsebine posameznih delavnic si smiselno sledijo in odpirajo prostor za skupinsko dinamiko, zato je pomembno, da se udeleženke/udeleženci delavnice redno udejstvujejo. V tokratni delavnici bomo usmerili pozornost k opazovanju lastnega ustvarjalnega procesa in njegovih splošnih zakonitosti, osredotočili se bomo na iskanje notranjih vsebin, na proces pisanja in zastoje pri pisanju in vredotenje lastnih besedil.  STROŠKI:  Kotizacija za delavnico  kreativnega pisanja  za 40 šolskih ur  znaša 100,00 € (DDV je vključen). JSKD bo po prejemu prijavnice poslal udeležencem predračun s položnico, vendar šele v začetku januarja 2020. Predračune boste prejeli v tednu pred delavnico in jih je treba plačati pred začetkom šole, potrdilo pa prinesti s seboj. Šolnino povrnemo le v primeru bolezni na podlagi zdravniškega spričevala. Vsi udeleženci dobijo potrdilo o udeležbi in aktivnem sodelovanju! PRIJAVE:  Na delavnico se lahko prijavite do ponedeljka, 16. decembra 2019. Izpolnjeno e-prijavnico na naslednji povezavi: 
 oddajte   najkasneje do zgoraj navedenega datuma. Podrobnejše informacije o programu celotne  šole lahko dobite na tel. 01/24-10-516, 051/675-238.  Delavnice  ne bomo izvedli, če bo prijavljenih manj kot sedem udeležencev.    Kreativne  delavnice bodo potekale v Ljubljani, v prostorih JSKD, Cankarjeva 5, 1000  Ljubljana. URNIK: sobota, 11. 1. 2020, Ustvarjalni proces   Predstavitev delavnice,  koncepta in vsebin. Udeleženke/udeleženci se  seznanjajo z lastno ustvarjalnostjo in s svojimi pričakovanji. Posvetili se  bomo iskanju avtentičnih vsebin in kreativnim vajam pisanja skozi izkustvno  naravnan program. nedelja, 12. 1. 2020, Avtentična  metafora   Skozi izkustvene vaje in skupinsko dinamiko  izostrujemo zavedanje glede vsebin in procesa.   V ospredje bomo postavili iskanje avtentične metafore znotraj lastnih  tekstov. sobota, 18. 1. 2020, Zastoji  v procesu pisanja   Preko geštaltističnih  tehnik bomo raziskovali zastoje v procesu pisanja. Sledil bo pogovor o novih  možnostih teksta, spoznavali bomo odnos med resničnostjo in fikcijo znotraj  literarnih del. nedelja, 19. 1. 2020, Relacija  telo/tekst in zaključevanje    Udeleženci spoznavajo  relacijo med telesom in tekstom, kakšno vlogo ima telo/glas v procesu pisanja.  Prek izkustvenih vaj spoznavajo, kako preko svojega telesa lahko začutimo telo  tistega, o katerem pišemo ali mu damo glas. Sledi zaključevanje delavnice.  PREDSTAVITEV MENTORIC:
  
    | 
   | Dr. ALJA ADAM  (1976), na Filozofski fakulteti je diplomirala iz  primerjalne književnosti in sociologije kulture. Leta 2007 je na isti fakulteti  doktorirala s področja študij spolov in feministične literarne teorije. Kot  pesnica že več kot deset let intenzivno deluje znotraj kulturno-umetniškega oz.  literarnega polja. Njene pesmi so prevedene v trinajst tujih jezikov in  objavljene v domačih in tujih publikacijah ter antologijah. Pri Centru za  slovensko književnost (Aleph) je izdala tri pesniške zbirke: Zaobljenost (2003), Zakaj bi omenjala Ahila (2009) in Dolgo smo čakali na dež (2015). Druga pesniška zbirka je leta 2011  izšla v prevodu pri španski založbi E.d.a. libros, leta 2009 v Italiji, v letu  2014 pri založbi Druga priča na Hrvaškem. Kot mlada pesnica je prejela dve  nagradi v tujini, njena tretja knjiga pa je bila nominirana za Veronikino  nagrado.  Od leta 2014 je samozaposlena v  kulturi, deluje kot mentorica kreativnega pisanja in pravljičarka. Predava na  Univerzi v Novi Gorici (fakulteta za humanistiko) pri predmetih Uvod v svetovno  književnost in Spol in literatura ter se posveča raziskovanju in razvoju  inovativnih celostnih izobraževalno-kreativnih programov za otroke, mladostnike  in študente/študentke. V letu 2013 sta z pesnico Majo Vidmar ustanovili program  kreativnega pisanja Gita joga, v katerem prepletata pisanje, geštalt terapijo  in jogijsko prakso. Trenutno sodeluje pri izvedbi dveh projektov: Program za  osebnostni razvoj otrok v osnovni šoli in Razvijanje in spodbujanje kreativnih  potencialov otrok (projekta sta sofinancirana s strani Mestne občine  Ljubljana).   |  
    | 
   | MAJA  VIDMAR (1961), doma je iz Nove Gorice in živi kot svobodna književnica v  Ljubljani. Njena prva knjiga Razdalje  telesa (1984) je bila prodana v 1500 izvodih in je bila tudi zaradi enotne  erotične tematike zelo opažena. V tistem času je bilo v Sloveniji v primerjavi  z moškimi malo žensk, ki so pisale poezijo. Do zdaj je izšlo sedem pesniških  zbirk: poleg prve še Način vezave,  1988; Ob vznožju, 1998; Prisotnost, 2005; Sobe, 2008; Kako se zaljubiš,  2012 in Minute prednosti, 2015 ter  dva izbora: Ihta smeri, 1989 in Petdeset pesmi, 2015. Tematika njene  poezije se je razširila na vse pesniške teme. Z zgoščenim in v zadnjih knjigah  vedno bolj preprostim jezikom upesnjuje tisto, česar del je, in predvsem tisto,  kar je del nje. To se zadnja leta organsko dopolnjuje z njenim ukvarjanjem z  geštalt terapijo, ta pa z oblikovanjem pesniških delavnic, ki jih vodi. Za knjigo Prisotnost je prejela Jenkovo  nagrado, Nagrado Prešernovega sklada in dunajsko štipendijo v okviru Grosser  Preis für osteuropäische Literatur. Prejela je Premio Letterario Internazionale  Trieste Scriture di Frontiera dedicato a Umberto Saba 2007, za knjigo Sobe nagrado mreže gradova književnosti  2009 in nagrado za desetleni opus Velenjica – čaša nesmrtnosti 2015. V tujini  je izšlo sedem knjig njene poezije. Ima veliko tujih in domačih revijalnih in  antologijskih objav. Obiskala je veliko pesniških festivalov in rezidenc. Je  članica Društva slovenskih pisateljev in slovenskega PEN-a.    |    Informacije in prijave  Barbara Riglerproducentka JSKD za literaturo in odgovorna urednica revije Mentor
 01/24-10-516,  051/675-238
 
   |