PRIREDITVE, EVENTI, FESTIVALI

 

 

FESTIVAL LENT 2019 - 28. ODPRTA PLESNA SCENA
od 18. do 20. 6. 2019

18. 6. 2019, ob 20.00, Lutkovno gledališče Maribor, Velika dvorana

ČUDOVITO PREŽIVETJE (premiera plesne predstave)
PLESNA IZBA MARIBOR

Koncept: April Veselko
Koreografija: April Veselko v sodelovanju s plesalkami Š.I.K.
Izvedba: Študijski Izbin Kolektiv – Š.I.K.: Vanja Kolanovič, Jasha Robnik, Anja Spasovski, Nadja Spasovski, Vita Trantura, Nika Zidar
Umetniško vodstvo: Nina Milin
Celostna podoba: Robert Veselko
Izvršna produkcija:  Živa Vrbič
Produkcija: Plesna izba Maribor
Podpora: Javni Sklad RS za kulturne dejavnosti, Mestna občina Maribor

Čudovito preživetje

foto: April Veselko

Čudovito preživetje je predstava, ki raziskuje lepoto človeške ranljivosti, preizkuša osebne meje in nas izziva, da opustimo stanje udobja ter se odpravimo na potovanje v neznane razsežnosti naših še neodkritih zmožnosti.
Koliko zmore telo? Kaj vse prenese um? Kako se telo in um spreminjata skozi ekstremno izčrpanost? Kako se prilagajata in nadgrajujeta? Na kakšen način najlažje premagujemo napore? Ali smo pripravljeni starega sebe pustiti zadaj, za premik na nov nivo? Koliko smo se pripravljeni izpostaviti? Koliko tega, kar že imamo tvegati?
Kadar premikamo meje, smo ranljivi, smo na neznanem teritoriju. Predvidimo posledice in nadaljevanje, a zagotovo ne vemo v kaj se podajamo. Vemo samo to, da morda pred nami leži nekaj čudovitega, kar bi bilo škoda pustiti nedotaknjeno, neraziskano.
Konec koncev – ali nismo prav, ko smo ranljivi in negotovi, a se kljub temu trudimo po svojih najboljših močeh,  najbolj človeški? 

Naprej

Mišice utrujene,
lasje preznojeni,
ne morem več,
pravi razum v meni.

Toda nekaj močnega,
potisne me naprej,
nekaj silovitega,
da se dotaknem svojih mej.

Skupina, ki pleše
potem pa jaz,
stopi naprej,
to je moj ukaz.

Plešem skozi življenje
spotaknem se,
glavo pokonci,
samo poberi se.

 Anja Spasovski

 

Š.I.K. - Študijski Izbin Kolektiv, je skupina najperspektivnejših plesalk Plesne Izbe Maribor, ki deluje kot projekt, v katerem mladi plesalci s celoletnim rednim izobraževanjem pridobijo izkušnjo kontinuiranega delovanja rednega plesnega ansambla, prav tako pa, da dobijo vpogled v sam proces dela, ki je potreben za nastanek celovečerne plesne predstave, pri čemer je bistveno prav to, da se jim omogoči izkusiti celovit umetniški proces, ki vodi do kreacije – plesne predstave. 

April Veselko je plesalka,  koreografinja in plesna pedagoginja, ki je začela svoje plesno izobraževanje pri Plesni Izbi Maribor, v letu 2016 je zaključila mednarodno izobraževanje Dance's Start Up - Leggere Strutture Art Factory, v Bologni v Italiji in v letu 2018 MoDem PRO program  pod okriljem kompanije Zappalà Danza v Catanii, Sicilija. Ustvarila je več avtorskih projektov pod produkcijo Zavoda Federacije (Dvomine - 2010, Ostro in Slano - 2012, Fleš - 2017)KD Center Plesa Maribor (Breze – 2018) in Scenario Pubblico (Dream Room – 2018).
Kot plesalka je v Sloveniji in Italiji sodelovala z različnimi mednarodno uveljavljenimi koreografi (Seiffedine Manai – Dance Attack (2018), Daniel Conant – To Build Mountains (2018), Magdalena Reiter – Kamor ptice ne letijo (2016), Mattia Gandini - Collegamenti (2016), Gioa Maria Morisco - Zo Mooi(2016, plesni film), Jure Masten & Katarina Barbara Kavčič – Čez noč (2015), Gregor Luštek  - Džibriš (2014), Eduardo Torroja – Nosilci telesa (2014), Barbara Kanc – Iskanja brez naslova (2014), in drugimi...). April je več let sodelovala tudi na tekmovanju plesnih miniatur OPUS1 in bila kar petkrat nagrajena z nagrado za najboljšo koreografsko idejo, leta 2017 pa je njena miniatura What does the body dream (Bodi Telo) prejela tudi drugo nagrado na 3...2...1… DANCE! koreografskem tekmovanju v Krakowu na Poljskem. Kot plesna pedagoginja je April redno poučevala pod okriljem Plesne Izbe Maribor in KD Centra Plesa Maribor v šolskih letih 2016/2017 in 2017/2018. April ima trenutno status samozaposlene v kulturi. Poučuje in obiskuje redne plesne vaje na Plesni Izbi Maribor in KD Center plesa Maribor. Je članica Tovarishia Dance Company ter ena izmed pobudnic in organizatork, rednih pedagoginj in koreografinj za Š.I.K. – Študijski Izbin Kolektiv
www.plesnaizba.si
https://www.facebook.com/%C5%A0IK-Dance-Collective-324687695055829/
https://www.instagram.com/sikdancecollective/

 

Čudovito preživetje

foto: Saša Huzjak

Čudovito preživetje

foto: Saša Huzjak

Čudovito preživetje

foto: Saša Huzjak

Čudovito preživetje

foto: Saša Huzjak

19. 6. 2019, ob 20.00, Lutkovno gledališče Maribor, Velika dvorana

CHORUS
CENTER URBANE KULTURE KINO ŠIŠKA IN EXODOS LJUBLJANA

Koreografija in režija: Žigan Krajnčan, Gašper Kunšek in Jan Krmelj
Gibalni principi: Žigan Krajnčan in Gašper Kunšek
Konceptualna zasnova: Jan Krmelj (DivinaMimesis)
Izvajalci: Sara Janašković, Žigan Krajnčan, Gašper Kunšek, Teja Modrijan, Kristýna Šajtošová, Gregor Luštek, Kaja Lorenzi in Alex Tesch
Skladatelj & izvajalec glasbe: Kristijan Krajnčan
Oblikovalec luči: Borut Bučinel
Oblikovalec tona: Jure Vlahovič
Producenta: Nataša Zavolovšek in Mitja Bravhar
Produkcija: Center urbane kulture Kino Šiška in Exodos Ljubljana
Koproducenti: Alien Express, Plesna šola Urška in Urban Roof

Chorus je zmagovalni projekt razpisa za Kulturni evro 2016.
Predstava Chorus je prejela nagrado Gibanice 2019 za najboljšo predstavo po izboru občinstva.

Chorus

foto: Urška Boljkovac

Ustvarjalce predstave Chorus ples zanima kot trangresivna gesta, ki lahko preseže normirano in stvarno, saj je gibanje kot relacijska Reč vselej stvar medtelesnega in s tem zelo plodna možnost politične emancipacije. “Ples je vselej lociran vmes – v neki pogoj skupnosti. Nima lastne pozicije; dar je, ki ga prejmemo brez sprejetja, dar, ki ga damo brez dajanja. Skupaj lahko obstajamo le vmes, v praznih prostorih, črnih luknjah, naših nenehnih nesporazumih, ki vzpostavljajo resničnost. Eno smo lahko le skozi razliko,” je v imenu ustvarjalcev zapisal Jan Krmelj. Tragiški chorus, iz katerega izhajata nenazadnje besedi choreogus(meščan, ki ureja in plačuje zbor) in koreograf, je kot manifestacija različnih vidikov javnosti, zakonov in morale za njih retoričen glas informacije in družbenega komentarja. “Naš chorus molči. Vse preveč dogodkov in konceptov je, da bi jih lahko naslovili. Chorus se tu distancira od človeškega sveta, ponovno vstopi v predtragiško formo, da bi se dotaknili nečesa, kar ni sporočljivo.” In da bi naslovili nekaj, kar najčisteje naslavlja beseda “odsotnost”. 

Žigan Krajnčan (1995) je koreograf, plesalec in performer, ki je že v času osnovne in srednje šole (SVŠGUGL) in tudi kasneje aktivno nastopal v projektih mnogih slovenskih koreografov, glasbenikov in režiserjev. Med drugim je kot svetovalec za gib sodeloval tudi z AGRFT, MGL in SNG Drama Ljubljana. Gašper Kunšek (1997) je na plesno pot stopil pri štirih letih in vse od takrat nizal številne uspehe na tekmovanjih tako v Sloveniji kot v tujini. Nato se je srečal z glasbo, s sodobnim plesom, z interdisciplinarnimi projekti, uličnimi nastopi, plesnimi dvoboji, od trinajstega leta naprej pa svoj umetniški izraz nadgrajuje v sodelovanju z Žiganom Krajnčanom. Skupaj sta v letu 2016 ustvarila avtorski duet Alien Express, s katerim nastopata po vsem svetu, leta 2017 pa je skupaj z Janom Krmeljem soustvaril avtorski projekt Chorus. Žigan in Gašper sta v istem letu prejela nagrado Ksenije Hribar za perspektivna plesalca, v letu 2018 pa sta skupaj z Nejcem Osovnikarjem odprla šolo plesa in giba Scena.
Chorus project trailer: https://www.youtube.com/watch?v=DmBwSzZurNs
Link: https://www.youtube.com/watch?v=DmBwSzZurNs&feature=youtu.be

  

Chorus

foto: Saša Huzjak

Chorus

foto: Saša Huzjak

Chorus

foto: Saša Huzjak

20. 6. 2019, ob 20.00, Lutkovno gledališče Maribor, Velika dvorana

FIGHT BRIGHT
MILAN TOMÁŠIK & CO

Zamisel in koreografija: Milan Tomášik
Asistentka koreografa: Špela Vodeb
Ustvarjalci in izvajalci: Diego Alvarez Sanóu, Alessandro Sollima, Tina Valentan, Špela Vodeb in Milan Tomášik
Avtorska glasba: Simon Thierrée
Oblikovanje svetlobe: Janko Čief in Aljaž Zaletel
Scenografija in kostumografija: Jasna Vastl
Produkcija: KUD Cortesia
Produkcijski menedžerji: Nina Fajdiga, Milan Tomášik in Katarína Zjavková
Fotografija in video: Stanislav Dobák
Koprodukcija: Cankarjev dom Ljubljana, Plesni teater Ljubljana, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana (SLO), Mediteranski plesni center Svetvinčenat (HR), Stanica Žilina-Záriečie (SK) in Scenario Pubblico – Centro nazionale di produzione della danza (IT)
Projekt so sofinancirali: Mestna občina Ljubljana, Ministrstvo za kulturo, Slovaška fundacija za umetnost in Alpeks
Zahvala: Charlie Brittain, Javni sklad RS za kulturne dejavnosti

Fight Bright

foto: Stanislav Dobák

Predstava Fight Bright se zavzema za pristno zaznavo in prepoznavanje; ostrino uporablja za obrambo, nikoli za napad; tveganje za samouresničevanje. Ustvarja silovito moč, ki vodi k izhodišču spopadov ter pri tem išče sočutje in krepi dialog. Prepletanje koreografije, scenografije in avtorske glasbe ponuja prefinjeno estetsko (pre)izkušnjo, ki prestopa meje materialnega ter osvetljuje polje energije, misli in idej.
Milan Tomášik s predstavo Fight Bright zaokrožuje koreografsko trilogijo skupinskih predstav (2014–18). V njej nadaljuje in nadgrajuje gibalne principe, ki jih je v sodelovanju s plesalci razvijal v dveh predhodnih skupinskih predstavah: Sezona lova (2014) in Silver Blue (2015).
Zanimanje za raziskovanje ritma, ki nastaja kot posledica napetosti mišic plesalčevega telesa, povezuje z izbranimi fizičnimi in psihološkimi vsebinami ter njim pripadajočimi odtenki barv in čustev. Prek natančno določenih stopenj mišične napetosti predstava razkriva gibalne interpretacije fizičnih ekstenzij v pojmovanju medsebojnosti, ki v zmanipuliranem svetu »lažnih novic« dnevno izginjajo. Harmonija znotraj kaosa se zdi nemogoča, pa vendar tako iskana, zaželena in bivalno pogojena. Fizični princip preiskovanja giba[nja] in odnosov, ki pri tem vznikajo, koreograf povezuje z vidiki procesnega mišljenja ameriškega psihologa Arnolda Mindella.
V koreografskem opusu Milana Tomášika ima središčno vlogo glasba. Pri Fight Bright je nastajala sočasno s koreografijo in zato iz nje na določenih mestih tudi izhaja. Je avtorsko delo francoskega skladatelja Simona Thierréeja, ki je kot skladatelj in glasbenik vrsto let sodeloval s Tomášikom pri soustvarjanju predstav mednarodno uspešnega kolektiva Les SlovaKs.

MILAN TOMÁŠIK je mednarodno uveljavljen plesalec, koreograf in pedagog, rojen na Slovaškem. V Sloveniji živi in deluje od leta 2004. Diplomiral je na bruseljski mednarodni plesni akademiji P.A.R.T.S. v letu 2004, pod mentorstvom ugledne belgijske koreografinje Anne Terese de Keersmaeker. Po končanem študiju je sodeloval s številnimi umetniki, kot so Jackie Gray (Nova Zelandija), Katarína Mojžišová, Tomáš Krivošík (Slovaška), Iztok Kovač, Mala Kline, Snježana Premuš, Maja Delak, Barbara Novakovič Kolenc (Slovenija) in Alexander Gottfarb (Švedska). V letu 2017 je soustvaril predstavo Solo za dva glasova skupaj s koreografinjo Magdaleno Reiter in dramaturginjo Anjo Golob. V dvanajstletnem obdobju je ustvaril tri solo predstave (Within, 2006; Off-beat, 2011; Solo, 2016) in tri predstave s skupino Milan Tomášik & Co (Sezona lova, 2014; Silver Blue, 2015; Fight Bright, 2018).

www.milantomasik.com
https://vimeo.com/284612590

Fight Bright

foto: Saša Huzjak

Fight Bright

foto: Saša Huzjak

Fight Bright

foto: Saša Huzjak

 

Produkcija in realizacija:

Festival Lent, Narodni dom Maribor, Javni Sklad RS za kulturne dejavnosti, Lutkovno gledališče Maribor
Izvršna produkcija: Minka Veselič Kološa
Vstopnice: 5,00 EUR ali z Lento dvig brezplačne karte na blagajni NDM in uro pred predstavo na prizorišču
Blagajna: Narodni dom Maribor, Kneza Koclja 9, cell phone +386 31 479 000, +386 40 744 122,
E-mail: vstopnice@nd-mb.si 

 

 

 

 

In English

Plakat OPS 19

Plakat (pdf, 6 MB)