PLES

 

 

Prireditve

 

 

 

 

OPUS 1 - PLESNA MINIATURA 2010 / SHORT DANCE PIECE 2010
Celje, 12. junij 2010

 


Kratko navodilo mentorjem in zrelejšim mladim plesalcem/ustvarjalcem

 

 

Namen tekmovanja mladih plesnih ustvarjalcev ni razvijanje tekmovalnosti, temveč ustvarjalnosti mladih plesalcev.


Vsakoletne teme naj bi mlade plesalce vzpodbudile v kritična razmišljanja o posameznih vprašanjih ter jim predstavljale povod za spoznavanje, raziskavo in študij določenih avtorjev / umetnikov.

 

In tako naj bi tudi letošnja tema vzpodbudila mlade plesalce, da se seznanijo z delom treh, za ples izredno pomembnih avtorjev - Pina Bausch, Merce Cunningham in Michael Jackson.

 

Vem, da je tema precej zahtevna za najmlajšo starostno skupino in tu je dolžnost mentorjev, da jim jo približate na njim primeren način. Lahko se pogovarjate o razliki med abstraktnim in ekspresivnim gibom oz. gibanjem (Cunningham vs. Bausch). Lahko opredelite razlike med plesom kot sredstvom za sporočanje idej oz. umetniškim plesom in plesom za zabavo (Cunningam+Bausch vs. Jackson). Lahko razmišljate o življenju umetnikov, o razvoju plesa (knjiga Ples skozi čas in balet skozi svet, Marija Vogelnik, izdaj JSKD)... Vsekakor menim, da se da temo približati njim in da se lahko ob njej veliko naučijo, seveda z vašim trudom.

 

Pri starejših bo tema nekoliko lažje razumljiva in predlagam, da si pogledate kakšne video posnetke (you tube) predstav, ki so jih ustvarili, da poiščete vizualno in tiskano gradivo (materiala na internetu je ogromno) in da se dejansko seznanite z delom in življenjem Pine Bausch, Mercea Cunnighama in Michaela Jacksona.


V naslednjem koraku razmišljajte kako boste pristopili k temi - lahko se lotite zgolj enega izmed avtorjev, lahko vseh treh ali samo dveh. Lahko so vam P. Bausch, M. Cunningham in M. Jackson vzpodbuda za razvijanje nekih lastnih avtorskih iskanj. Lahko razvijate formo kolaža v plesu, poskušate rekonstruirati kakšen odlomek in razmišljati o (ne)možnostih in pomenu rekonstrukcij... Pa še veliko vprašanj in idej se bo razvilo!
Mentorji se o temi z mladimi pogovarjajte, sicer pa naj bodo mladi v oblikovanju stališč do teme avtonomni in kritični.

 

Torej - najpomembnejši del OPUS-a je proces oblikovanja ideje in ustvarjanja miniature - to je proces učenja in razvijanja samega sebe. Pomemben občutek, ki ga mora mladi človek pri tem imeti ali dobiti, je občutek zaupanja vase in v svoje ideje.

Naloga mentorja v razvoju miniature je svetovanje, vodenje in usmerjanje otroka/mladostnika v oblikovanju ideje, plesnega izraza in samostojnega koreografskega dela.