SEMINARJI in DELAVNICE SEZONA 2016/17

Naziv seminarja:

 

MEDNARODNE POLETNE GLEDALIŠKE DELAVNICE

     

Kraj izvedbe:

 

Izola

Termini:

 

14. -  19. avgust 2017

Mentorji:

 

Marko Gvero, Predrag Stojmenović, Jure Novak, Marton Debreczeni, Matevž Gregorič, Goro Osojnik

Cena:

 

120,00 EUR (DDV vključen) do 3. 7. 2017

140,00 EUR (DDV vključen) do 3. 8. 2017

Rok prijave:
 

3. avgust 2017

 

 

Poletne gledališke delavnice predstavljajo edinstveno priložnost pridobiti in dopolniti osnovno gledališko znanje. Mednarodno uveljavljeni domači in tuji mentorji posredujejo udeležencem svoje znanje in predvsem izkušnje. Udeleženci delavnic imajo tako priložnost ob delu in pogovorih skozi različne perspektive mentorjev na gledališče izoblikovati svojo suvereno gledališko podobo.

 

PROGRAM DELAVNIC:

I. GLEDALIŠKA IGRA: GLEDALIŠČE IGRALCA – SVET BREZ IGRE (mentor: Marko Gvero, Srbija)

Delavnica se bo posvetila igralcu in njegovemu procesu ustvarjanja vloge. Udeleženci bodo iskali svoj osebni izraz in govorico in kako vse skupaj preko igralske samodiscipline artikulirati v odrski prostor. Poskušali bomo odkriti ter se znebiti vseh igralskih klišejev in »bližnjic«, ki jih uporabljamo. Iskali bomo lastne, še neodkrite ustvarjalne vire ter iz njih skušali črpati material za kasnejšo gradnjo lika.
Delavnica bo največji del pozornosti posvetila izkoreninjanju preprek za ustvarjalni proces. Šele ko se kot igralci očistimo vseh preprek in ovir, ustvarimo pogoje za ustvarjanje. Raziskovali bomo proces, kjer bomo začeli globoko v igralčevi notranjosti; izogibali se bomo igranju efekta / rezultata, temveč bomo iskali pot do njega preko notranjih vzgibov.
V drugem delu delavnice se bomo posvetili sami igralski veščini in gradnji lika. Raziskali bomo razmerje med igralsko spontanostjo in disciplino in skušali ustvariti suveren in živ gledališki lik.
Delavnica bo potekala v slovenskem in srbskem jeziku.

 

Marko Gvero


Marko Gvero je diplomiral iz dramske igre na BK Akademiji v Beogradu. Zaposlen je v Srbskem narodnem gledališču  Kikinda, kot gostujoči igralec pa sodeluje tudi z ostalimi profesionalnimi gledališči v Srbiji. V zadnjih letih je močno prisoten tudi na srbskem filmu in TV serijah (Doktor Rej i djavoli, Zduhac znaći avantura, Nadrealna televizija, idr. Kot mentor sodeluje v številnih delavnicah in seminarjih v Srbiji in tujini, tudi v Sloveniji.


II. GLEDALIŠKI MONOLOG (mentor: Predrag Stojmenović, Srbija)

Delavnica se bo posvetila oblikovanju monologa. Po prvem branju bomo zbrali prve vtise - občutke, misli in zamisli, asociacije … Sledila bo analiza teksta, okoliščin, v katerih monolog nastopi v tekstu, motivacija, s katero igralec vstopi v monolog. Formirali bomo osnovno misel monologa in podtekst (bistvo in smisel). Preko improvizacij bomo oblikovali dramski lik (raziskovanje karakterja preko intuitivnega zaznavanja igralčeve "resnice").
Monolog bomo postavili v različne okoliščine in raziskovali, kako se s tem spreminja dramski lik in sporočilo, ki ga daje. Iskali bomo načine, kako princip gradnje monologa prenesti na gradnjo lika v celotni predstavi – razvoj lika skozi predstave, vpliv različnih okoliščin na njegovo motivacijo, posledice, itd.
Delavnica bo potekala v slovenskem in srbskem jeziku.

 

Predrag Stojmenović


Predrag Stojmenović je diplomiral iz gledališke režije na Fakulteti dramskih umetnosti v Beogradu in je eden izmed najvidnejših režiserjev mlajše generacije v Srbiji. Je umetniški vodja gledališča Dadov Beograd ter predava gledališko igro in režijo na Akademiji umetnosti v Beogradu. Je avtor številnih antologijskih gledaliških predstav. Posebno pozornost namenja vzgoji mladega igralca. Kot mentor sodeluje v številnih delavnicah in seminarjih v Srbiji in tujini, tudi v Sloveniji.


III. ZDELAJ! – delavnica avtorskega gledališča (mentor: Jure Novak)

Avtorsko gledališče ali po angleško devised theatre je vrsta gledališkega ustvarjanja, kjer vsebina dogodka ali predstave nastaja sproti, med procesom vaj in se osredotoča na nastopajočim lastne vsebine in poetike. V slovenskem prostoru take predstave ustvarja recimo Via Negativa, Beton LTD, Brodar/Novak/Stegnar ter občasno Slovensko mladinsko gledališče. 
Na intenzivnih delavnicah se bomo najprej spoznali s principi avtorskega gledališča, nato pa posamezno ali v manjših skupinah pripravili kratke nastope na podlagi teh principov. Za gradnjo predstave bomo izkoristili različna izhodišča, od glasbe, fotografije, članka iz časopisa, giba in seveda tudi besedila, ki jih bodo oblikovali udeleženci. Raziskovali in eksperimentirali bomo s temami, idejami in koncepti udeležencev in na koncu zgradili gledališki prizor – performance.

 

Jure Novak


Jure Novak je gledališki režiser, performer, avtor in prevajalec. Do leta 2002 je študiral filozofijo in sociologijo kulture na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani, nato je vpisal študij gledališke in radijske režije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo. Med študijem je sodeloval z nekaterimi od najbolj znanih slovenskih režiserjev in koreografov kot asistent in dramaturg. Leta 2006 je diplomiral s postavitvijo Kislega mačka Caryl Churchill. Od tedaj je režiral in izvedel vrsto projektov, med zadnjimi Katarino po naročilu, kjer nastopa skupaj z aktualno Prešernovo nagrajenko Katarino Stegnar, Sokrat, Slavoj in sofisti, avtorski projekt o osebnem političnem angažmaju v SMG, Krče, sodobno postavitev relevantne britanske drame v SLG Celje, in Ministrico, agit-prop lecture-performance, ki je odprl 6. festival Prelet. Med leti 2007 in 2010 je umetniško vodil Gledališče Glej v Ljubljani, najstarejše slovensko neodvisno gledališče. V zadnjih letih samostojno deluje predvsem na področjih uprizoritvenih umetnosti in literature. Z živimi projekti je reden gost mednarodnih festivalov.

 

IV. KADRIRANJE REALNOSTI (mentor: Marton Debreczeni, Madžarska)

V delavnici bomo gledališče iz gledaliških dvoran prenesli na ulice, trge in plažo Izole. Za izhodišče našega raziskovanja bomo vzeli realne prostore. Vendar pri tem ne bomo skušali ustvarjati gledališke realnosti, temveč bomo realnost spreminjali v gledališče. Reprogramiramo realnost. Prizorišče bo središče mesta, mestni trg, pristanišče, obala, igralci Izolani in drugi udeleženci delavnic. Predstavili bomo mesto s svojimi karakterji, scenami in drobnimi detajli ter ga osvetlili z dialogi, ki jih bo gledalcem preko slušalk skupaj s »filmskim« soundtrackom predvajal pripovedovalec preko pametnih telefonov.
Na delavnici bomo raziskovali Izolo, razvijali ideje, dogodke in zgodbe. Posneli bomo "video vodič" in nanj dodali igrane prizore v živo. V končni produkciji bodo gledalci preko pametnih telefonov sledili video vodiču, mi pa bomo njihovo pozornost vodili in usmerjali s pripovedovanjem zgodb in v živo igranimi prizori ter s tem kadrirali njihovo poetično popotovanje skozi mesto. Izola tako skozi zgodbo dobi povsem nov obraz; iz prijetnega obalnega mesta bomo ustvarili mesto – ready-made - gledališče.
Delavnica bo potekala v angleškem jeziku, zahteva osnovni nivo znanja angleščine.

 

Márton Debreczeni

 

Márton Debreczeni je igralec, performer, plesalec in koreograf. Dolga leta je bil član madžarske gledališke skupine Kompánia Tarsulat, od leta 2010 pa je stalni član znamenitega Studia sodobnih umetnosti Artus iz Budimpešte. V svojih predstavah skozi klasične tekste raziskuje predvsem fizični odnos med igralcem in prostorom. Navdih za gib išče tako v sodobnih plesnih tehnikah kot tudi v avtohtonih madžarskih plesih. V zadnjih letih se ukvarja z ustvarjanjem avtorske glasbe za gledališče in gledališkim eksperimentom – raziskovanjem novih gledaliških form. Predava na zasebni gledališki šoli v Budakesziju, Madžarska, ter na številnih delavnicah (Madžarska, Poljska, Litva, Slovaška, Slovenija…)

Delavnico podpira Huawei Hungary:

Huawei

 

V. LUTKE SO ZAKON! (Prepovedano za otroke!) – lutkovno gledališče za odrasle (mentor: Matevž Gregorič)

Ste si želeli v predstavi leteti, lebdeti, delati trojne šrauf salte, biti veliki pol metra ali dva metra in pol, pa ste pri tem vedno trčili na fizične zakonitosti odra? Lutke zmorejo več od vaših najbolj divjih želja! Tokratna delavnica se ne bo ukvarjala z lutkami za otroke, temveč bo obdelala vse aspekte lutkovnega ustvarjanja za mladinsko (srednješolsko, študentsko) in odraslo publiko. V prvem delu bodo udeleženci spoznali  osnove lutkovnega gledališča za mladino in odrasle. Izbrali bodo konkreten tekst, naredili priredbo, tekst dramaturško razčlenili ter izdelali režijski koncept (izbor tehnik, likovna zasnova, izbor glasbe …)
Drugi del delavnice bo namenjen izdelavi lutk, s katerimi bodo udeleženci pripravili kratko lutkovno produkcijo, zasnovano v prvem delu izobraževanja. Pri tem se bodo spoznali z osnovami lutkovne animacije za posamezno tehniko.
Poseben poudarek bo namenjen tudi možnosti uporabe lutkovnih prvin v »normalni« gledališki predstavi in kako lahko lutkovno razmišljanje obogati ustvarjanje na dramskem odru.

 

Matevž Gregorič


Matevž Gregorič je animator, dramaturg in lutkovni režiser. Po nekajletni zaposlitvi v Lutkovnem gledališču Maribor je leta 1997 z namenom raziskovanja lutkovnega medija in odkrivanjem lastnega umetniškega izraza ustanovil Lutkovno gledališče Koruzno zrno, znotraj katerega je ustvaril 10 avtorskih lutkovnih predstav tako za otroke kot tudi za odrasle. Je eden redkih lutkovnih ustvarjalcev pri nas, ki ostaja zavezan lutkovnim predstavam za odrasle in mladino.
Na festivalih v Sloveniji in tujini so njegove predstave dobile več v lutkovnem svetu izredno prepoznavnih nagrad (Mednarodni lutkovni festival za odrasle Pierrot 2001, Stara Zagora Bolgarija: Grand prix za predstavo Nylon; I. bienale Ustanove lutkovnih ustvarjalcev, Maribor 2001: Nagrada strokovne žirije za izvirnost, za predstavo Nylon; Mednarodni lutkovni festival Lutke 2002, Ljubljana: Nagrada za izvirnost za predstavo Nylon; Mednarodni lutkovni festival Zlati Delfin 2002, Varna, Bolgarija: Nagrada za režijo za predstavo Nylon, itd.)

 

VI. TRIANGULACIJA – urbani prostor, občinstvo, umetnik (mentor: Goro Osojnik)

Pojem triangulacija zajema dialog, ki se odvija v uličnem gledališču med umetniki, občinstvom in urbanim prostorom, v katerem so se ti srečali. Pri poučevanju osnov komunikacije med uličnimi umetniki, njihove interakcije z občinstvom in uporabe (javnega) prostora bomo združevali različne uprizoritvene tehnike in orodja (Lecoqovo metodo, klovnovstvo, gledališko improvizacijo, glasbo, avtorske tehnike in orodja mentorjev). Udeleženci bodo raziskovali performativna orodja in improvizacijo, komunikacijo med izvajalci in interakcijo z občinstvom, se naučili osnovne rabe prostora, igrali s fizičnimi energijami in ritmom, ter skupaj ustvarili kratke nastope, ki jih bo navdihnil javni prostor, v katerem se bodo znašli.

 

Goro Osojnik


Gorazd – Goro Osojnik je igralec, kulturni menadžer in pedagog z delovnimi izkušnjami v Sloveniji, Zahodni Evropi (Velika Britanija, Nizozemska in Francija) in Bližnjem Vzhodu (Turčija, Ukrajina). Od leta 1983 je član, igralec in soavtor Gledališča Ane Monro. V času od 1983 do 2002 je igral in bil soavtor več kot 35  predstav Gledališča Ane Monro. Poleg tega je igral v 5 slovenskih filmih, v 6 otroških predstavah, v več TV oddajah in v eni predstavi v tujini. V letu 2001 je režiral svoj prvo plesno predstavo – Named space v produkciji in izvedbi Sign Dance Collective iz Velike Britanije. Režija je bila uspešna in skupina ga je v letih 2003, 2005 in 2010 povabila k ponovni režiji.
Je idejni avtor, vodja in selektor festivalov uličnih gledališč Ana Desetnica in Ana Mraz. V letu 2012 je zasnoval projekt Mati Korajža, v katerem je sodeloval tudi kot so-režiser in igralec. Prestava je vključevala skoraj 40 člansko zasedbo nastopajočih iz 11 različnih dežel. Je tudi ravnatelj in mentor ŠUGLE, šole uličnega gledališča.
Kljub nekaterim značajskim pomanjkljivostim, kot so tečnobnost in trma, je prijeten in nadvse prodoren človek, pred katerim je še dolga kreativna pot, če bo to le njegovo debelo telo zdržalo.

 

POTEK IN TRAJANJE ŠOLE

Izola, več lokacij 14. – 19. 8. 2017.
Delavnice bodo potekale vzporedno, vpisati je mogoče le eno delavnico.
Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa in razporeda udeležencev po skupinah, če bi bila mesta pri izbranem mentorju že zapolnjena ali če bi bila delavnica iz kakršnihkoli razlogov odpovedana


ROK PRIJAVE, CENA IN PLAČILO

E-prijava: prijavite se lahko na e-prijavnici na spodnji povezavi:

 

e-prijava

 


Rok prijave je 3. avgust 2017.


Cena delavnice:
120,00 EUR (DDV vključen) ob prijavi in plačilu do 3.7.2017,
140,00 EUR (DDV vključen) ob prijavi in plačilu do 3.8.2017.

 

Po prijavi Vam bomo poslali predračun. Prijava je potrjena po plačanem predračunu.
Že vplačano kotizacijo vrnemo le ob predložitvi zdravniškega potrdila. Opozarjamo vas, da si s predhodnim plačilom zagotovite udeležbo na delavnicah. Posamezna delavnica se izvede, če je na delavnico prijavljenih vsaj deset (10) udeležencev. Kotizacija mora biti poravnana še pred začetkom delavnic, sicer udeležba ni mogoča.


BIVANJE

Bivanje si udeleženci zagotovijo sami. Priporočamo:
SGTŠ Izola - Dijaški dom:  http://gostinstvo.splet.arnes.si
Hostel Alieti Izola:  http://www.hostel-alieti.si
Hostel Izola: http://www.hostelizola.com/
Turistična agencija Laguna Izola (apartmaji in sobe):  http://www.laguna-sp.si/index-sl_SI.htm
Kamp Belvedere:  www.belvedere.si

 

KAJ MORATE ŠE VEDETI?

Ker delavnice potekajo istočasno, je udeležba možna le na eni sami delavnici!
Prijavi obvezno priložite kratek opis vaših dosedanjih gledaliških izkušenj!
V primeru premajhnega števila prijav lahko organizator odpove izvedbo delavnice.


DODATNE INFORMACIJE

 

 

 

 

Matjaž Šmalc

strokovni svetovalec za gledališko in lutkovno dejavnost
Tel: 01/ 2410 511
Faks: 01/ 2410 510
E- pošta: matjaz.smalc@jskd.si

 

 

 

 

e-prijava