SEMINARJI in DELAVNICE SEZONA 2020/21
Srečanje mentorjev otroških gledaliških skupin Slovenije, ki poteka v času, ko bi Ptuj drugače gostil državno srečanje otroških gledaliških skupin, predstavlja edinstveno priložnost pridobiti in dopolniti osnovno znanje gledaliških prvin. Uveljavljeni domači mentorji posredujejo udeležencem svoje znanje in predvsem izkušnje. Delavnice so namenjene mentorjem in režiserjem otroških in mladinskih gledaliških skupin. Delavnice so namenjene tako popolnim začetnikom, kot tudi tistim, ki že imajo določeno predznanje in bi ga želeli še dopolniti. PROGRAM DELAVNIC: USTVARJALNI PROCES SPOJ BESEDE IN GIBA V SVETU OTROŠKEGA GLEDALIŠČA BAZIČNA IGRA PREKO TELESA, GOVORA, IMPROVIZACIJE IN IMAGINACIJE GLEDALIŠKE IGRE V USTVARJALNEM PROCESU Obseg posamezne delavnice je 8 ur. V skladu s 16. oz. 19. členom Pravilnika o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive se program izobraževanja ovrednoti z 0,5 točke. V primeru udeležbe ne obeh srečanjih (Srečanje mentorjev otroških gledaliških in lutkovnih skupin) je obseg delavnic 16 ur in se program izobraževanja ovrednoti z 1 točko. Delavnice bodo potekale vzporedno, vpisati je mogoče le eno delavnico. Vse delavnice bodo potekale v skladu z varnostnimi priporočili NIJZ. V primeru ponovne zaostritve situacije zaradi virusa COVID-19, lahko JSKD temu primerno delavnice prilagodi ali jih odpove. SAMO M. STRELEC: USTVARJALNI PROCESNa delavnici bomo skušali sprožiti ustvarjalni proces. Kajti vsako druženje, sodelovanje (in vaša gledališka skupina ni konec koncev nič drugega kot kontinuirano druženje vas in vaših mladih igralcev) je lahko »ustvarjalno« ali pa »prazno«. Če je čisto prazno, je običajno na koncu porazno. Vsak pogovor je lahko »prazna konverzacija« ali pa »transformacija«. In vi, kot mentor/-ica otroške gledališke skupine, trans/formirate; dramatikove besede pre/oblikujete v gledališka dejanja. (Pa ne samo to ...) Samo M. Strelec, gledališki režiser, je med letoma 1992 in 1995 vodil gledališko skupino Zato. na Ptuju, iz katere izšla ponovna profesionalizacija Gledališča Ptuj. Bil je direktor Gledališča Ptuj, pobudnik ideje za festival monodrame in natečaja mlada dramatika ter SKUP-a, festivala komornih gledališč in kasneje tudi umetniški vodja Drame SNG Maribor. Je eden od treh ustanoviteljev, avtorjev in vodij gledališkega portala SiGledal. Leta 2007 na AGRFT izvoljen v docenta za gledališko in radijsko režijo. Na študijski smeri Medijske komunikacije (FERI, Univerza v Mariboru) med 2006 in 2011 predaval predmet režija in realizacija. Aprila 2008 je ustanovil zavod Novi Zato., ki je tudi nosilec portala www.sigledal.org. Od leta 2020 poučuje v umetniškem programu Gimnazije Ptuj. SIMONA ZORC RAMOVŠ: SPOJ BESEDE IN GIBA V SVETU OTROŠKEGA GLEDALIŠČANa delavnici bomo raziskovali gledališka znanja za bolj suvereno delo z otroki in mladostniki v prepoznavanje izvirnega v skupni viziji predstave. Gradivo delavnice bodo predstavljale predstave, na katerih mentorji že delate ali pa besedila oz. prizori besedil predstav iz posredovanega repertoarja. Poiskali bomo poti za čim več vključevanja učencev pri organizacijskih obveznostih gledališke produkcije. Princip urjenja temelji na aktivnem delu s samim seboj in v stiku z ostalimi v skupini. Simona Zorc Ramovš je diplomirala dramsko in filmsko igro na akademiji za gledališko umetnost GITIS RATI v Moskvi. Od leta 1984 je aktivna v ljubiteljskem gledališču kot igralka, po študiju tudi kot režiserka, producentka in mentorica v različnih avtorskih projektih. Med leti 2007 in 2015 je vodila strokovno službo ZKD Grosuplje. Od leta 2016 samozaposlena v kulturi. EU projekti: 2014-2018 projekt »eemerging« mednarodna delavnica odrske komunikacije, 2017-2022 projekt POGUM, koordinatorka partnerja ZKD Slovenije. Kot mentorica različnih delavnic in strokovna spremljevalka gledaliških srečanj v organizaciji JSKD je aktivna od leta 1996 naprej na vseh nivojih gledališke ljubiteljske ustvarjalnosti. VID KLEMENC: BAZIČNA IGRA PREKO TELESA, GOVORA, IMPROVIZACIJE IN IMAGINACIJENa delavnici se bomo dotaknili osnovnega igralskega aparata, ki je sestavljen iz govora, telesa in imaginacije. Potekala bo v obliki praktičnih vaj in konkretnih primerov, v katerih bodo udeleženci sami tudi igrali, reševali zastavljene naloge in iskali kreativne rešitve. Z učenjem preko izkustva bodo imeli udeleženci priložnost deliti svoje izkušnje in znanje med seboj in tako razširiti paleto svojih pedagoških in ustvarjalnih pristopov. Predvsem pa bomo poskušali nahraniti našega notranjega otroka brez katerega se, zlasti v gledališču, težko zgodi ustvarjalnost. Vid Klemenc je sledil očetovim stopinjam in se pridružil igralski skupini v Gledališču Tone Čufar na Jesenicah. Kasneje se je vpisal in dokončal študij igre na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo V času študija je prejel več študentskih nagrad – zlatolaske. Po končanem študiju je bil dve leti zaposlen v Slovenskem ljudskem gledališču Celje. Sodeloval je tudi z Mestnim gledališčem ljubljanskim, z Zavodom Imaginarni, z Zavodom Margareta Schwarzwald, z Gledališčem Glej, z Lutkovnim gledališčem Ljubljana, z Mestnim gledališčem Ptuj, z Anton Podbevšek Teatrom, s ŠKUC-em in Bunkerjem. Sedaj ustvarja kot samozaposleni v kulturi. Zadnjih nekaj let pa je tudi aktiven v ljubiteljski kulturi kot režiser in gledališki pedagog. MATEJA KOKOL: GLEDALIŠKE IGRE V USTVARJALNEM PROCESUNa praktičen način bomo analizirali dramsko predlogo. Po analizi se bomo ukvarjali s vprašanjem: Kaj vse na odru sporoča zgodbo? Ob koncu bomo analizirano vsebino in odgovor na zgoraj omenjeno vprašanje kontekstualizirali v koncept uprizoritve. V drugem delu bomo na ustvarjalni proces pogledali z druge uprizoritvene strani. Pozornost bomo namenili gledališkim igram in improvizaciji, ki služijo za pripravo ustvarjalnosti kot tudi za ustvarjalnost samo. Mateja Kokol sodi v najmlajšo generacijo gledaliških režiserk. Dodiplomski študij je zaključila leta 2014 z režijo Ionescovih Stolov, predstavo, ki je gostovala na mednarodnih festivalih v Rusiji, Mehiki in na Slovaškem. Na sanktpeterburškem gledališkem festivalu ArtOkraina je prejela nagrado Art Centra Most za najbolj perspektivno mlado režiserko, za režijo Stolov je prejela tudi akademijsko Prešernovo nagrado. Sodeluje z domačimi in tujimi gledališči ter vodi gledališke delavnice. Režirala je več odmevnih uprizoritev v različnih slovenskih in tujih gledališčih. Veliko in uspešno deluje kot gledališka pedagoginja in je stalna sodelavka projekta Prvi prizor: gledališče kot prostor učenja simbolnih jezikov. CENA DELAVNICE:30,00 EUR (z že vštetim DDV) za celotno delavnico. PRIJAVA:Izpolnite elektronsko prijavo: ROK PRIJAVE:3. junij 2021 oz. do zapolnitve mest. V primeru premajhnega števila prijav lahko organizator odpove izvedbo delavnice. Najmanjše število prijav: 10. Po prijavi Vam bomo poslali predračun. Prijava je potrjena po plačanem predračunu.
DODATNE INFORMACIJE
|
|