|
|
POLETNE GLEDALIŠKE IN FILMSKE DELAVNICE |
|
|
|
|
|
Koper |
|
|
5. – 10. julij 2021 |
|
|
Mateja Kokol, Andreja Goetz in Sašo Štih |
|
|
150,00 EUR (DDV vključen) |
Rok prijave: |
|
25. junij 2021 |
Poletne gledališke in filmske delavnice predstavljajo edinstveno priložnost pridobiti in dopolniti osnovno znanje gledaliških in filmskih prvin. Uveljavljeni domači mentorji posredujejo udeležencem svoje znanje in predvsem izkušnje. Udeleženci delavnic imajo tako priložnost ob delu in pogovorih skozi različne perspektive mentorjev na gledališče in film izoblikovati svojo suvereno umetniško podobo. Delavnice so namenjene samostojnim ustvarjalcem, mentorjem in režiserjem otroških, mladinskih in odraslih gledaliških/filmskih skupin ter igralcem odraslih gledaliških skupin. Delavnice so namenjene tako popolnim začetnikom, kot tudi tistim, ki že imajo določeno gledališko/filmsko znanje in bi ga želeli še dopolniti.
PROGRAM DELAVNIC:
I. USTVARJALNI PROCES V GLEDALIŠČU: OD IDEJE DO ZASNOVE IN IZVEDBE
mentorica: Mateja Kokol
II. ANIMIRANI FILM – stop animacija
mentorica: Andreja Goetz
III. KAMERA IN FILMSKA FOTOGRAFIJA
mentor: Sašo Štih
Obseg posamezne delavnice je 40 ur. V skladu s 16. oz. 19. členom Pravilnika o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive se program izobraževanja ovrednoti z 2 točkama.
Delavnice bodo potekale vzporedno, vpisati je mogoče le eno delavnico.
Vse delavnice bodo potekale v skladu z varnostnimi priporočili NIJZ. V primeru ponovne zaostritve situacije zaradi virusa COVID-19, lahko JSKD temu primerno delavnice prilagodi ali jih odpove.
I. USTVARJALNI PROCES V GLEDALIŠČU: OD IDEJE DO ZASNOVE IN IZVEDBE
mentorica: Mateja Kokol
Delavnica je namenjena mentorjem in režiserjem otroških, mladinskih in odraslih gledaliških skupin, primerna je tudi za igralce odraslih gledaliških skupin, ki jih zanima celoten ustvarjalni proces.
V okviru delavnice se bomo posvetili različnim fazam nastajanja predstave in praktično obravnavali naslednje teme: kako izbrati material za uprizoritev, kako se lotimo analize zbranih idej, kako določiti kontekst in pripraviti koncept uprizoritve, kako uporabiti orodja ustvarjalnosti za razvijanje idej v odrske prizore, kako poiskati in uporabiti primerne metode igre (acting), kako z uprizoritvenimi strategijami pridemo do predstave.
Na delavnici bomo v skupini zbrali in izbrali material, ga s pomočjo analize kontekstualizirali, skupaj začrtali koncept in ga nato s pomočjo orodij ustvarjalnosti in različnih metod gledališke igre preizkusili na odru. Spoznavali bomo različne vloge in faze pri nastajanju predstave, od režiserja do igralca.
Posvetili se bomo skupnemu odkrivanju gledaliških iger in vaj (theatre games and exercises), s katerimi lahko razčlenimo glavno temo: kako preko igre spoznati kraj in čas dogajanja, vsebino, teme predstave, like … Dotaknili se bomo tudi polja improvizacije, ki jo bomo kasneje aplicirali na konkretne vsebine. Predhodno osvojene gledališke igre bomo tako na podlagi praktičnih primerov spreminjali v ustvarjalno delo.
PROGRAMSKI SKLOPI:
IZBOR IN NABOR MATERIALA ZA USTVARJALNI PROCES (kako priti do zgodbe; iz česa vse lahko ustvarimo gledališko uprizoritev; kaj so dramatizacija, priredba, avtorski projekt in adaptacija; gledališke igre in vaje za izbor in nabor materiala)
ANALIZA, KONTEKST IN KONCEPT UPRIZORITVE (kako analizirati dramsko predlogo; kako razumeti njen kontekst; kako jo poglobiti; kateri so uprizoritveni elementi)
ORODJA USTVARJALNOSTI (gledališke igre (theatre games) kot priprava na ustvarjalnost; gledališke igre kot metoda ustvarjalnega dela; improvizacija)
ORODJA IN METODE GLEDALIŠKE IGRE (funkcije in vloge igralca, igralec in njegova orodja, igralske metode, igralec in uprizoritveni elementi, igralec v kontekstu odnosa, vsebine in situacije)
UPRIZORITVENE STRATEGIJE (načini uprizarjanja; gledališki žanri; uprizoritvena dramaturgija; montaža)
MATEJA KOKOL sodi v najmlajšo generacijo gledaliških režiserk. Dodiplomski študij je zaključila leta 2014 z režijo Ionescovih Stolov, odlično predstavo, ki je gostovala na mednarodnih festivalih v Rusiji, Mehiki in na Slovaškem. Na sanktpeterburškem gledališkem festivalu ArtOkraina je prejela nagrado Art Centra Most za najbolj perspektivno mlado režiserko, za režijo Stolov je prejela tudi akademijsko Prešernovo nagrado. Sodeluje z domačimi in tujimi gledališči ter vodi gledališke delavnice. Režirala je več odmevnih uprizoritev, med drugimi magistrski avtorski projekt po motivih Senekove in Evripidove Medeje z naslovom Medeja, Medeja, Medeja (koprodukcija MGL in AGRFT, 2015), 24 UR (LGM, 2015), avtorski projekt 3.600 sekund hrepenenj (Los Cosmicomicos, Zacatecas Mexica, 2015), Apokaliptična mesečina (koprodukcija gledališča Glej, LGM in Pekinpah, 2014). V SNG Maribor so Razlogom za srečo (2016) sledili predstave Fant, dekle in gospod (februar 2018), Skrivnostni primer ali kdo je umoril psa (oktober 2018) ter Elvis Škorc – genialni štor (2021), vmes pa je na oder postavila še priljubljeno slikanico Julie Donaldson Polž na potepu na kitovem repu (maj 2018, LGM) in z Grumovo nagrado nagrajeno besedilo Tjaše Mislej Naše skladišče (oktober 2020, PGK).
Veliko in uspešno deluje kot gledališka pedagoginja in je stalna sodelavka projekta Prvi prizor: gledališče kot prostor učenja simbolnih jezikov.
II. ANIMIRANI FILM – stop animacija
mentorica: Andreja Goetz
Če imate radi film in vam ni tuje likovno ustvarjanju in snovanje zgodb, bo produkcijska delavnica animiranega filma prava za vas. Pri ustvarjanju animiranega filma v tehniki stop animacije (snemanje sliko po sliko) bomo pri delu združili vsakršna znanja in spretnosti posameznika in jih povezali v končni film.
Preko kombinacije teorije in praktičnega dela bomo spoznali osnovne pojme animiranega filma, preko primerov spoznali različne tehnike animiranega filma ter se praktično preizkusili v ustvarjanju različnih tehnik stop animacije. Zasnovali bomo idejo filma, izbrali tehniko, izdelali like in scenografijo ter se posvetili zakonitostim filmske animacije. Spoznali bomo principe montaže in njen vpliv na dojemanje zgodbe, ritem ter celotno dramaturgijo filma. Za konec bomo film še zvočno opremili z živo glasbo (z glasbili in zvočili) ter opazovali, kako glasba in zvok prispevata k polnokrvnosti likov in celotnega animiranega filma.
ANDREJA GOETZ, samozaposlena v kulturi kot pedagoginja in filmska animatorka, je diplomirala na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani z avtorskim animiranim filmom Knjiga te čaka, poišči jo! Od leta 2006 deluje kot mentorica različnih delavnic in seminarjev animiranega filma.
Leta 2014 je bila zaposlena v Nacionalnem filmsko-vzgojnem programu Art kino mreže Slovenije kot koordinatorka in mentorica delavnic animiranega filma. V projektu je skupaj s sodelavkami izvedla 252 delavnic, ki so potekale po vrtcih in osnovnih šolah po vsej Sloveniji. Kot avtorica besedil je sodelovala pri nastajanju prvega priročnika za animirani film v Sloveniji z naslovom Animirajmo!, ki je izšel pri Zavodu RS za šolstvo leta 2016.
Leta 2017 je kot predavateljica sodelovala v projektu Razumevanje filma namenjen srednjim šolam po Sloveniji, ki ga je izvajala Slovenska Kinoteka. Je koordinatorka programa in mentorica delavnic pri Društvu za izvajanje filmske vzgoje Slon, ki izvaja predvsem dejavnosti za otroke in mlade na področju animiranega filma. Kot članica žirije za izbor animiranih filmov sodeluje pri natečaju Živel strip! Živela animacija! za osnovnošolce in srednješolce Furlanije- Julijske krajine in Slovenije. Je koordinatorka otroškega programa na Mednarodnem festivalu animiranega filma Animateka, kjer je tudi članica žirije za otroški program ob katerem izvaja tudi pedagoško vodene pogovore.
III. KAMERA IN FILMSKA FOTOGRAFIJA
mentor: Sašo Štih
Intenzivna delavnica kamere je namenjena filmskim režiserjem, direktorjem fotografije, snemalcem in mentorjem filmskih skupin. Raziskovali bomo filmsko fotografijo kot bistven del filmske naracije. Spoznavali bomo načine snemanja, tako s teoretične (uporaba filmskih planov, kadriranje, oblikovanje svetlobe …), kot tudi s tehnološke strani (praktično rokovanje s snemalno tehniko). S praktičnim delom – snemanjem bomo mojstrili obvladovanje kamere, kadriranje, kompozicijo, kontinuiteto slike in dramaturgijo fotografije.
Skozi optiko kamere bomo razmišljali o filmskem jeziku, filmskem mišljenju in zgodbi. Raziskovali bomo, kako lahko različni pristopi kamere (dinamika, rakurzi, kadri, …) povsem spremenijo atmosfero in zgodbo filma ter like, ki v njem nastopajo.
SAŠO ŠTIH se je po zaključeni Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo vpisal na Fakulteto dramskih umetnosti v Beogradu, Srbija, smer kamera, kjer je leta 2014 diplomiral. Po opravljeni diplomi je vpisal magistrski študij snemanja na AGRFT v Ljubljani. Od jeseni 2018 je član Združenja filmskih snemalcev Slovenije. Kot direktor fotografije je sodeloval pri več filmih, serijah, videospotih in reklamnih spotih. Je tudi mentor različnih filmskih delavnic, med drugim predava filmsko kamero in fotografijo na celoletnem filmskem seminarju JSKD.
POTEK IN TRAJANJE DELAVNIC
Koper, več lokacij 5.-10. julij 2021
Obseg posamezne delavnice je 40 ur.
Delavnice bodo potekale vzporedno, vpisati je mogoče le eno delavnico.
Vse delavnice bodo potekale v skladu z varnostnimi priporočili NIJZ (razkuževanje rok, varnostna razdalja …). V primeru ponovne zaostritve situacije zaradi virusa COVID-19, lahko JSKD temu primerno prilagodi delavnice ali jih odpove.
Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa in razporeda udeležencev po skupinah, če bi bila mesta pri izbranem mentorju že zapolnjena ali če bi bila delavnica iz kakršnihkoli razlogov odpovedana
ROK PRIJAVE, CENA IN PLAČILO
E-prijava: prijavite se lahko na e-prijavnici na spodnji povezavi: