SEMINARJI in DELAVNICE SEZONA 2022/23
Pogoj za prijavo je plačilo pologa v višini 100 € (Če se delavnice ne boste udeležili, vam zneska, razen v izrednih primerih, npr. bolezen ipd., organizator ne bo povrnil). Število udeležencev: max. 12 udeležencev E-prijava: https://forms.gle/rdgZrQVG2622JPmf8
Organizacija:Zavod Bufeto v sodelovanju z JSKD RS, Pionirskim domom – Centrom za kulturo mladih in Evropsko prestolnico kulture GO! 2025 Delavnica – potekala bo v angleščini – je namenjena vsem z izkušnjami na področju performativnih umetnosti (gledališče, ulično gledališče, klovnada, ples, cirkus itd.), ki jih zanima eksperimentiranje na področju uličnega gledališča. OPIS DELAVNICE:Razvoj poslušanja med posamezniki v skupini – skupinska improvizacija v javnem prostoru. Spoznavanje energije, ritma in zakonitosti ulice, da bi tako zgradili gledališko predlogo v javnem prostoru. Eksperimentiranje s telesno govorico in branje javnega prostora, raziskovanje namembnosti, oblike, pomena in estetike različnih okolij in prostorov, pa tudi naše telesne prezence v njih. Pridobivanje ustrezne tehnike in razvoj improvizacijskih orodij, ki nam pomagajo prilagoditi prezenco različnim okoliščinam, s katerimi se srečujemo. Učenje interakcije z gledalcem, pri čemer prostor in občinstvo obravnavamo kot sodelavca za ustvarjanje, razvoj igre in čustev. Sposobnost razvoja zgodbe/narativa in dinamične menjave ritma, kar omogoča presenečenja in ohranjanje napetosti. Učenje odprtosti do neznanega in nepredvidljivega – to omogoča sprejemanje tega, kar nas obkroža, in preoblikovanje danega tako, da služi gledališki predlogi. Ustvarjanje lastnih atributov, ki našemu gledališkemu liku pomagajo pri soočanju z različnimi okoliščinami. VSEBINSKI SKLOPI:PROSTOR – GIB – TELOOsnova za delo bo prezenca telesa v danem prostoru. Med delavnico bomo opazovali javni prostor in ga poslušali; njegove vizualne, akustične in strukturne elemente bomo obravnavali kot partiture, pri čemer bo naše telo inštrument. Precejšnji del delavnice bo potekal zunaj, kjer se bomo učili opazovanja in delovanja v javnem prostoru. Podlaga za delo bodo urbane strukture in zvočna kulisa mesta, na različne načine bomo iskali prezenco in akcije, ki bodo z njimi v dialogu. Vključevali se bomo v javni prostor, se priključili njegovemu ritmu ter ga z gibom in interakcijo preoblikovali in razbili. Seznanili se bomo z energijo, ritmom in zakonitostmi ulice, kar bo pomagalo pri izgradnji gledaliških predlogov, ki bodo spremenili vsakdanje življenje prostora. OBČINSTVO – INTERAKCIJA – SODELOVANJEPreizkušali bomo različne načine, kako sodelovati z okolico, s poudarkom na vključevanju občinstva in interakciji z njim. S predlaganimi akcijami v javnem prostoru bomo iskali različne načine medsebojnega povezovanja, da bi tako izvajalci kot javnost postali dejavni subjekti v dialogu s časom in prostorom. S pomočjo prezence, nebesedne komunikacije in igre bomo odkrivali tehnike in načine za ustvarjanje sodelovanja z neznanci in empatijo. SKUPINA – POSLUŠANJEOb gledaliških igrah, poslušanju, povezovanju, fizičnih vajah in raziskavi bomo spoznavali drug drugega in zgradili skupno energijo. Raziskovali bomo potencial, ki ga ima skupina. Preizkusili bomo dva različna pristopa: podrejanje potreb posameznika skupini in afirmacijo posameznika, ki ga skupina podpira. Tako bomo izpilili naš način povezovanja in komunikacije. Z improvizacijo in skupinskim delom se bomo ukvarjali s tveganjem, vzpostavljali bomo zaupanje v druge in gradili čustvene gledališke predloge. NEBESEDNI JEZIK – IMPROVIZACIJAS preprostimi strategijami bomo spodbujali odprtost do neznanega, tujega in nepredvidljivega, skušali bomo opustiti potrebo po nadzoru in prepustiti performerju, da zgodbo istočasno ustvarja in izvaja. Improvizacija nas bo vodila v neznano, pri čemer bomo poslušali skupino in ji zaupali. Skupaj bomo začrtali začetek in konec potovanja, osrednji del pa bomo pustili odprt za nepredvidene in presenetljive poti. O MENTORJU Adrian Schvarzstein (1967, Argentina) je vsestranski umetnik, igralec, klovn, režiser in operni pevec. Nastopal je v znanem belgijskem cirkusu Ronaldo, ki združuje gledališče in cirkus. Leta 2004 je v Barceloni ustanovil sodobni cirkus Cirkus Klezmer, v katerem je prepletel glasbo, poezijo, klovnado in virtuozne cirkuške veščine. Je umetniški vodja mednarodnega kolektiva Kamchatka, ki je od ustanovitve leta 2006 izvedel več kot 450 nastopov v 31 državah. Gre za nebesedno, brezčasno poetično in provokativno ulično gledališče, ki preko skupinske improvizacije raziskuje témi imigracije in integracije. Adrian Schvarzstein je tudi avtor in izvajalec uličnih predstav, kot so The Greenman, The bed, Dans in Arrived Nedvomno gre za enega bolj iskanih ustvarjalcev uličnega gledališča v svetu. Njegov zaščitni znak so kaos, presenečenje in provokativna nedolžnost. V svoja dela vedno vključuje gledalca in ne glede to, kako težka je tema, ki jo obravnava, s pomočjo humorja išče svetlo plat. Je prejemnik številnih nagrad. Od leta 2006 vodi izobraževanja na področjih cirkuške dramaturgije in uličnega gledališča; z njimi je gostoval na štirih celinah. DODATNE INFORMACIJE
|
|