SEMINARJI in DELAVNICE SEZONA 2023/24

 

 

POLETNE GLEDALIŠKE IN FILMSKE DELAVNICE

Koper, 1. – 6. julij 2024

Poletne gledališke in filmske delavnice predstavljajo edinstveno priložnost pridobiti in dopolniti osnovno znanje gledaliških in filmskih prvin. Uveljavljeni domači mentorji posredujejo udeležencem svoje znanje in predvsem izkušnje. Udeleženci delavnic imajo tako priložnost ob delu in pogovorih skozi različne perspektive mentorjev na gledališče in film izoblikovati svojo suvereno umetniško podobo. Delavnice so namenjene samostojnim ustvarjalcem, mentorjem in režiserjem otroških, mladinskih in odraslih gledaliških/filmskih skupin ter igralcem odraslih gledaliških skupin. Delavnice so namenjene tako popolnim začetnikom, kot tudi tistim, ki že imajo določeno gledališko/filmsko znanje in bi ga želeli še dopolniti.

PROGRAM DELAVNIC:

I. STOP-TRIK PIKNIK – delavnica stop trik animacije
mentor: Miloš Tomić

II. ODRSKI GIB
mentor: Dušan Teropšič

III. AVTORSKI DOKUMENTARNI FILM – filmska delavnica
mentor: Matjaž Jamnik

IV. KREATIVNA MIZANSCENA
mentorica: Anđelka Nikolić

Obseg posamezne delavnice je 40 ur. V skladu s 17. členom Pravilnika o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive se program izobraževanja ovrednoti z 2 točkama.
Delavnice bodo potekale vzporedno, vpisati je mogoče le eno delavnico.

 


I. STOP-TRIK PIKNIK
delavnica stop trik animacije
mentor: Miloš Tomić

Delavnica je namenjena vsem, ki bi se radi spoznali z eksperimentalno metodo naracije v animaciji. Naučili se bomo tehnike stop(trik) animacije, hkrati pa tudi, kako v naraciji razmišljati izven ustaljenih okvirjev. Raziskovali bomo, kako film s spremembo enega elementa povsem spremeni svoje sporočilo. Igrali se bomo s fotografijo, montažo in zvokom. Ustvarili bomo kratke filme in videospote, ki jih bomo predstavili na zaključni produkciji.
V delavnici bomo raziskovali razmerje med dokumentom in fikcijo: izgubljali se bomo po ulicah Kopra, snemali mesto in dogodke. S posnetki se bomo poigrali, jim dodali glas v off-u, ki bo pripovedoval novo, izmišljeno zgodbo ter opazovali, kako se tako dokumentirani in nadgrajeni prizor spremeni, ko mu podlagamo različno glasbo.
Sestavili bomo zgodbo iz desetih družinskih fotografij. Ustvarili bomo fotokolaž z novo družinsko zgodbo, dodali naracijo v off-u, dodali dokumentarne fotografije in foto-animacijske intervencije. Ustvarili bomo družinsko zgodbo, kot bi lahko bila – v nekem drugem, vzporednem vesolju.
Zabavali se bomo s stop trik animacijo: animacijo predmetov in ljudi. Preko različnih vaj se bomo spoznali se bomo z logiko animacije, si zamislili prve zgodbe in scenarije za stop trik mini film. Nadaljevali bomo s snemanjem, montažo slike in zvoka.
Vzeli si bomo čas za »najbolj neumen film na svetu«. Gre za enodnevni izlet v svet narativnega igranega Lo-Fi filma, ki temelji na motivih in postopkih, ki so običajno ravno nasprotno od tistega, kar imamo radi v filmu. Je mogoče, da širitev tega polja osebnega okusa prinaša novo lahkotnost in svobodo?
Kljub vsemu napisanemu pa bo delavnica temeljila na raziskovanju in eksperimentiranju, prilagajala se bo sproti udeležencem, trenutku, vremenu … ali kot pravi Miloš: »Lepo je, ko imaš vsak dan kakšnega zajca v klobuku, s katerim presenetiš udeležence, ko ne vedo točno, kaj jih čaka, v kakšno avanturo jih bom potisnil … takrat se rodi neverjetna kreativnost!«
Delavnico bomo zaključili z javno projekcijo nastalih (animiranih) filmov.

Priporočena (a ne nujna!) oprema: kamera (ali fotoaparat z možnostjo snemanja, prenosni računalnik)

MILOŠ TOMIĆ

MILOŠ TOMIĆ je filmski režiser, animator, aktiven je tudi na področju vizualnih umetnosti in izobraževanja. Študiral je filmsko režijo v Beogradu (pri prof. Miši Radivojeviću) ter zaključil magistrski in doktorski študij multimedijske animacije v Pragi (FAMU). Izpopolnjeval se je tudi v Berlinu (UDK) in Madridu.
Za svoja dela je prejel številne mednarodne nagrade. Njegov film Poljub s pljunkom je bil češki predstavnik za študentskega oskarja. Z Glasbenimi dnevniki je predstavljal Srbijo na Beneškem bienalu leta 2013.
Od leta 1993 je ustvaril več kot 60 raznolikih kratkih videov in animiranih del, večinoma kot pisec, režiser, glavni animator, občasno snemalec, igralec, montažer in z njimi potoval na številne festivale. Pri mnogih projektih je sodeloval kot mentor, so-scenarist, (neprepričljiv) igralec, snemalec ali animator.
Poleg filma je aktiven tudi na likovni sceni: od galerijskih razstav foto-kolažev, najdenih-ustvarjenih predmetov, risb, fotografij do uličnih instalacij in živih nastopov kot pripovedovalec, glasbenik ali performer.
Od leta 2005 je dejavno vključen v izobraževanje in je vodil vsaj sto večdnevnih delavnic z različnimi starostnimi in socialnimi skupinami v več kot 30 mestih po Evropi.
Med leto 2009 in 2016 je poučeval je na beograjski Fakulteti za medije in komunikacijo in bil eden od ustanoviteljev tamkajšnjega oddelka za digitalno umetnost.
Še vedno je aktivno vključen v zajemanje prizorov, dragocenih trenutkov iz vsakdanjega življenja, zbiranje nenavadnih predmetov s ceste, zapisovanje ali vsaj pripovedovanje bizarnih, slučajno slišanih pogovorov, ter vztrajno dela na osebnih filmih, ki se počasi, a vztrajno »valijo« proti zaključku.
Miloš Tomić – showreel:
https://vimeo.com/909844790?share=copy
Animirani film O sužnjih in robotih, režija Miloš Tomić: https://www.youtube.com/watch?v=babmJuXJRaw


II. ODRSKI GIB
mentor: Dušan Teropšič

Na delavnici Odrski gib se bomo praktično seznanili z veščinami in znanjem na področju giba in plesa, s katerimi se srečujemo pri gledališki in plesni umetnosti. Iskali bomo rešitve za usmerjanje prometa na odru v skupinskih prizorih, ter spoznavali gib kot igralčevo orodje pri razvijanju prizorov.
Začeli bomo z osnovami giba in gibalne dejavnosti kot so: razvijanje gibalnega besednjaka, naravnost gibanja, izraznost telesa, obvladovanje telesa, obvladovanje prostora in smeri v prostoru, pravilno postavitev telesa v mirovanju in gibanju, razvijanje občutka za ritem in zvočno spremljavo, plesnost, interpretacijo, uporabo glasu pri izvajanju giba, individualno in skupinsko delo, spodbujanje domišljije in plesno - gibalno izrazoslovje.
Poleg tega bomo  spoznali osnovne principe kontaktne (contact) tehnike, ki je temelj modernega plesa in fizičnega teatra. Poleg osnovnih elementov, bomo obravnavali vaje za razvijanje dinamike, koordinacije in ravnotežja v prostoru, spoznavanje teže in gibanje soigralca in kontaktno (contact)  improvizacijo.
Vsi našteti elementi so osnova koreografije odrskega giba, ki bo osnova zaključnega dela. Spoznali in obravnavali bomo enega od načinov koreografiranja, ter se v tem praktično preizkusili.

Potrebna oprema: udobna trenerka.

DUŠAN TEROPŠIČ

DUŠAN TEROPŠIČ je rojen 1967 v Kranju. S plesom se je pričel ukvarjati 1989 pri plesni skupini Nova v Kranju, ter se potem plesno izobraževal pri plesnem studiu Intakt, Plesnem teatru Ljubljana in na mnogih delavnicah in plesnih seminarjih. V tem času je pričel sodelovanja z znanimi slovenskimi koreografi in režiserji in tako nastopal v plesnih in gledaliških predstavah, ki so se igrale na številnih odrih in festivalih doma, kakor tudi v tujini (Društva za sodobni ples, Fourklor physical theatre, Gledališče Glej, PTL)
Bil je tudi član Akademske folklorne skupine France Marolt. Ustanovil je  KUD NOR Kranj in fizični teater Mamut, kjer je deloval kot vodja, pedagog in koreograf. 
Deset let je poučeval umetnost giba na Umetniški gimnaziji Nova Gorica. Naslednjih devet let pa je na Plesni in filmsko gledališki gimnaziji (SVŠGUGL) Ljubljana poučeval Ustvarjalne delavnice na plesni smeri in Umetnost giba in Gibalne delavnice na filmsko dramski, ter Plesno ustvarjanje na vzgojiteljski smeri.
Redno vodi plesno gibalne delavnice za učitelje, kakor  tudi za gluhe in naglušne v sklopu francosko slovenskega tabora za mlade.

V  zadnjih letih se veliko ukvarja  z borilnimi veščinami, ter njihove elemente vnaša  v svoje predstave in koreografije, ki temeljijo predvsem na fizičnem teatru. Redno poučuje fizični teater, poleg tega pa vodi različne plesno gibalne delavnice:  delavnica plesa in borilnih veščin, kontaktne tehnike in improvizacije, koreografske delavnice in delavnice cirkuških veščin: plezanje in triki na vrvi in svili,  gibanje v magičnem krogu in vožnja monokolesa.

 

DELAVNICA "AVTORSKI DOKUMENTARNI FILM" JE ODPOVEDANA

III. AVTORSKI DOKUMENTARNI FILM
delavnica dokumentarnega filma
mentor: Matjaž Jamnik

Delavnica dokumentarnega filma je namenjena vsem filmskim ustvarjalcem ter mentorjem otroških in mladinskih filmskih skupin.
V enem tednu intenzivnega filmskega ustvarjanja bomo spoznali vse faze kreativnega procesa pri ustvarjanju dokumentarnega filma. K dokumentarnemu filmu bomo pristopili v prvi vrsti kot k orodju za opazovanje, ki odraža resničnost in ne fikcije. 
In prav to – opazovanje – bo temeljno početje tekom delavnice. Preko opazovanja bomo izpeljali zamisel za filmsko pripoved. Raziskovali bomo srečevanje filmskega ustvarjalca – dokumentarista z resničnim svetom s poudarkom na refleksiji konflikta med opazovancem in opazovanim objektom oz. subjektom. Spoznavali bomo dani material ter možnosti oz. omejitve, ki nam jih ta ponuja.
Spraševali se bomo o odnosu med dokumentaristovim osebnim pristopom k temi, njegovim (ne)zmožnostim opazovanja in srečevanja z lastnim subjektom ter odtisom, ki jih slednje pušča na posnetem materialu. Koliko je končni izdelek res dokument in koliko je samo naše (avtorsko) videnje materiala, kje so meje in pasti, kakšna in predvsem kolikšna je naša avtorska svoboda.
Raziskovali bomo, kakšna je razlika med našim očesom in očesom kamere. Pogovarjali se bomo o dramaturgiji in iz posnetega materiala oblikovali (zmontirali) filmsko (dokumentarno) pripoved.
Poudarek delavnice ne bo na učenju tehničnih veščin, potrebnih za uresničenje filmskih zamisli, temveč na konceptualnem razmisleku, ki je potreben za razvoj pronicljivega filmskega dela. Ugotovili bomo, da kvalitetno filmsko delo lahko nastane tudi brez kompleksnega tehničnega in produkcijskega ustroja; ustvarjalec se mora ukvarati predvsem z mislijo iz katere bo vzklilo filmsko delo. Pokazali bomo, kako lahko tudi z najosnovnejšo opremo (ali celo telefonom) posnamemo kvalitetno avtorsko delo.
Priporočena (a ne nujna!) oprema: kamera (ali fotoaparat z možnostjo snemanja, prenosni računalnik)

MATJAŽ JAMNIK

MATJAŽ JAMNIK je avtor večkrat nagrajenih kratkih filmov. Zaključil je študij filmske in  televizijske režije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani. Njegov diplomski projekt Nihče ni rekel, da te moram imeti rad se je kot prvi slovenski film uvrstil v sekcijo Cinefondation filmskega festivala v Cannesu. Za svoje diplomsko delo je prav tako prejel univerzitetno Prešernovo nagrado.
Film Sutherland v okvirju, ki ga je režiral skupaj z Gajo Najo Rojec, je na Mednarodnem festivalu kratkega filma v Ljubljani FeKK prejel nagradi žirije in kritiške žirije za najboljši slovenski film. Trenutno zaključuje kratki igrani film z delovnim naslovom Rimbaud iz mojega dvorišča
V zadnjih letih je oblikoval in vodil številne filmske delavnice za mladino in odrasle. Med leti 2022 in 2024 je bil selektor festivala mladinskega filma FilmFreš.
Brezplačni ogled filma Sutherland v okvirju (r.: Matjaž Jamnik in Gaja Naja Rojec)
https://bsf.si/sl/film/sutherland-v-okvirju/

 

IV. KREATIVNA MIZANSCENA
mentorica: Anđelka Nikolić

Delavnica »Kreativna mizanscena« spodbuja intuicijo in ustvarjalnost ter ponuja različne uprizoritvene načine.  Z analizo dramskega besedila, različnimi fizičnimi vajami, igralskimi improvizacijami in s skupinsko igro bomo raziskovali zanimive mizanscenske rešitve posameznega lika in celotnega ansambla.
Analizirali bomo didaskalije, direktni govor in dramske situacije iz enodejanke, v iskanju gibanja, ki ponazarja fizično pojavnost in psihologijo dramskih oseb. Ukvarjali se bomo se z vprašanji: ali je lik aktiven/pasiven? Kako, koliko in zakaj se premika? Kakšen je njegov odnos do prostora? Kakšen je njegov odnos do sebe in drugih v prostoru?
Spodbujali bomo individualno delo in subjektivno doživljanje igralca. Na primer: igralci bodo sami izbrali najpomembnejšo repliko dramske osebe ter si zamislili in skupaj s partnerjem/partnerji razvijali situacijo, v kateri se ta replika izgovori.
Enostavne in zanimive fizične vaje – individualne, v paru in skupne – bodo pomagale, da brez pomoči koreografa poiščemo mizanscenske rešitve za skupinske prizore v predstavi. Kombinirali bomo znane tehnike ter lastne režijske in pedagoške izkušnje mentorice delavnice.
Raziskovali bomo različne tipe odnosov med mizansceno in govorom (poudarjanje, dopolnjevanje, kontradikcijo, ponavljanje...), ki razpirajo velik prostor za igro in gledališko ustvarjanje.

ANĐELKA NIKOLIĆ

ANĐELKA NIKOLIĆ je rojena 1977. Diplomirala je na Filološki fakulteti v Beogradu, na oddelku za francoski jezik in književnost, in na Fakulteti dramskih umetnosti v Beogradu, na oddelku za gledališko in radijsko režijo. Svoje znanje je izpopolnjevala na različnih seminarjih in delavnicah.

Režirala je več kot 30 gledaliških predstav klasičnih in sodobnih avtorjev v gledališčih v Kikindi, Kragujevcu, Novem Sadu, Zrenjaninu, Beogradu (Narodno pozorište, Bitef teatar, Jugoslovensko dramsko pozorište, Atelje 212), Ljubljani, Celju, Kopru, Reki.
Sodelovala je na številnih festivalih in prejela številne nagrade za režijo (Sterijino nagrado, nagrado Festivala klasike, Festivala profesionalnih gledališč Srbije itn.) V okviru Umetniške skupine Hop.la! in Zavoda SeVeDa sodeluje v različnih umetniških in raziskovalnih projektih, kot režiserka, dramaturginja in moderatorka delavnic.

 


POTEK IN TRAJANJE DELAVNIC

Koper, več lokacij 1.-6. julij 2024

Obseg posamezne delavnice je 40 ur.

Delavnice bodo potekale vzporedno, vpisati je mogoče le eno delavnico.
Vse delavnice bodo potekale v skladu z varnostnimi priporočili NIJZ (razkuževanje rok, varnostna razdalja …). V primeru ponovne zaostritve situacije zaradi virusa COVID-19, lahko JSKD temu primerno prilagodi delavnice ali jih odpove.
Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa in razporeda udeležencev po skupinah, če bi bila mesta pri izbranem mentorju že zapolnjena ali če bi bila delavnica iz kakršnihkoli razlogov odpovedana.

ROK PRIJAVE, CENA IN PLAČILO

E-prijava: prijavite se lahko na e-prijavnici na spodnji povezavi:

e-prijava

https://forms.gle/nwcPm2QvLUsqkkSTA

Rok prijave

Rok prijave je 24. junij 2024.

Cena posamezne delavnice:

150,00 EUR (DDV vključen). Študentom in upokojencem priznamo 20% popusta na osnovno ceno delavnice.

Po prijavi vam bomo poslali predračun. Prijava je potrjena po plačanem predračunu.

Že vplačano kotizacijo vrnemo le ob predložitvi zdravniškega potrdila. Opozarjamo vas, da si šele s pravočasnim plačilom zagotovite udeležbo na delavnici.

Posamezna delavnica se izvede, če je na delavnico prijavljenih vsaj deset (10) udeležencev.

Kotizacija mora biti poravnana še pred začetkom delavnic, sicer udeležba ni mogoča.

BIVANJE

Bivanje si udeleženci zagotovijo sami. Priporočamo Hostel Museum, Muzejski trg 6, 6000 Koper, rezervacije na hostel.museum@gmail.com, 041 504 466. 

DODATNE INFORMACIJE

   

Jan Pirnat

producent za gledališko in lutkovno dejavnost
Tel: 01/ 2410 528
M: 031 381 238
E- pošta: jan.pirnat@jskd.si

   

Matjaž Šmalc

producent za filmsko dejavnost
Tel: 01 24 10 511
E- pošta: matjaz.smalc@jskd.si

 

 

 

 

e-prijava