PLES / DELAVNICE, IZOBRAŽEVANJA

 

 

POLETNA PLESNA ŠOLA - PPŠ 2016

Ljubljana, 27. junij – 1. julij 2016

 

DELAVNICE IN UČITELJI

 

KLASIČNI BALET (16+) / Hugo Mbeng
JOGA – Radovedno telo (12+)
in
GIBALNA RAZISKOVALNICA (8+)/ Maja Kalafatić

GIBALNICA OLDIES GOLDIES (50+) / Daliborka Podboj

POZDRAV TELESU KIDZ (6+) / Tina Valentan

DELAVNICA VIDEO PLESA (16+) / Darko Dragičević

CAPOEIRA KIDZ (6+) / Katjuša Kovačič

FLUID BALANCE (14+) / Katjuša Kovačič & Nikola Orešković

MODERN (14+)
in
MODERN DELAVNICA (16+) / Jernej Bizjak

AFRO-SODOBNI PLES (12+) / Maša Kagao Knez

KONTAKTNA IMPROVIZACIJA in MATERIAL ZA HRBTENICO (16+) / Nora Hajos

SODOBNI TEHNIKA (14+)  / Tamas Tusza & Peter De Vuyst

OSNOVE BALETA (6+)
in
SODOBNI BALET - Rock the ballet wibes (14+)  / Vita Osojnik

PARTNERING (14+) / Nikoleta Gonczol & Nathan Jardin

BREAKDANCE (6+)
in
BREAKDANCE (12+nadaljevalci) / Blaž Kranjc

MODERN MIX (10+ nižji nivo)
in
MODERN MIX (14+ višji nivo) / Nicole Speletic

HIP TO THA HOP (12+) / Žigan Krajnčan & Gašper Kunšek

IN ACTO - Sodobna tehnika  (14+)
in
IN ACTO - Delavnica instant kompozicije (16+) / Davide Sportelli

DELAVNICA:  Terpsichorean Sonics – uglaševanje, opazovanje, poročanje (16+) / Alexandra Baybutt  & Ivan Mijačević

AFRO KIDZ (6+) / Emina Baj

FLAMENCO (10+) / Mojca Medvešček & Iris Belko

IRSKI PLES z ostrino: Reel around the rock (14+) / Petra Perne

SHAKTI DANCE® - JOGA PLESA (14+) / Nataša Tovirac

 

OPISI DELAVNIC IN UČITELJEV

 

KLASIČNI BALET / Hugo Mbeng

Cilj, ki ga želi Hugo Mbeng doseči na svojih klasih Klasičnega baleta, je ne le naučiti tehniko, temveč predvsem pomagati udeležencem poiskati užitek v baletu preko ozaveščanja giba in razvijanju muzikalnosti. Uporaba talnih in dihalnih vaj ter vaj za podaljševanje hrbtenice spodbuja k delu skozi center telesa. Z delom na morfološki postavitvi telesa vaje ob drogu pripravijo celotno telo za bolj kompleksne plesne sekvence v sredini. Klas je sestavljen iz vaj, ki se razlikujejo po kakovosti, hitrosti in dinamiki. Klas se postopoma nadgrajuje od preprostih vaj proti bolj zapletenim sekvencam, ki vključujejo visoke skoke in obrate. Balet Huga Mbenga išče navdih v njegovi profesionalni baletni izkušnji ter v poznavanju različnih plesnih tehnik. Poudarja pomembnost srečevanja in treninga različnih plesnih stilov za razvoj v popolnega plesalca.

 

 

Hugo Mbeng je francoski baletni plesalec in certificiran plesni pedagog, z dobrim poznavanjem sodobnega in modernega plesa, jazza, stepa in afriških plesnih tehnik. Diplomiral je na Paris Opera Ballet Scchool in na Parisian Superior National Conservatory of Dance. Bil je član baletnega ansambla konzervatorija v Parizu ter kasneje plesal za Avignon Ballet, Toulouse Ballet Capitol in za ameriški Tulsa Ballet. Od leta 2014 je član baletnega ansambla Opere in baleta v Ljubljani. V svoji karieri je nastopal v klasičnih baletih (Gisele, Coppelia, Hrestač, Don Kihot, itd.) kot tudi v vlogah sodobnih baletnih koreografov ( Jiří Kylián, Georges Balanchine, Wayne McGregor, Ben Stevenson in mnogih drugih). Video: https://www.youtube.com/watch?v=6ATTCCv_GFM; https://www.youtube.com/watch?v=ZZr2CThbsN4; https://www.youtube.com/watch?v=oY4jXEquAIQ; https://www.youtube.com/watch?v=JpUU7aanLQM;

_______________________________________________________________________________

 

JOGA – Radovedno telo
in
GIBALNA RAZISKOVALNICA / Maja Kalafatić

 

 

Gibalna raziskovalnica (s sodobno tehniko) je namenjena puncam in fantom, v starosti od 8-13 let, ki že imajo nekaj plesnega znanja
Ključne besede: druženje, gibanje, plesanje, diskusija, sestavljanje, uživanje, nastopanje ...
Potek: Pridemo v dvorano, sezujemo nogavice in začnemo. V devetdeset minutnem formatu bomo združili gibanje, opazovanje, prikazovanje in igranje. Pet dnevni podvig bo sestavljen tako, da se bomo z različnimi vajami iz sodobne plesne tehnike ogreli in si za vsak dan skupaj izbrali temo dneva. Delali bomo v skupinah in v parih. Skozi improvizacijo na določene plesne sekvence bomo sestavili material, ki ga bomo na koncu predstavili.

 

 

Joga - Radovedno telo
Ključne besede: psihosomatska vadba, smejanje, asane, dih, uživanje, obrnjeno, sestavljeno, …
Ura bo vsak dan zastavljena drugače. Skozi vaje ozaveščanja, delu v parih, asistiranju in pa tudi masaži bomo delali na stabilizaciji telesa, prav tako na odpiranju in krepitvi mišičnega tkiva. Privoščili si bomo tudi sekvence in obilico obrnjenih položajev.

 

Maja Kalafatić (1984, Jugoslavija) je plesalka, koreografinja, pedagoginja in učiteljica joge, ki je leta 2006 diplomirala na SEAD -u (Salzburg Experimental Academy Of Dance), ter leta 2015 magistrirala na ZZT, HfMT Cologne in je trenutno vpeta v doktorski študij Transdisciplinarnih umetnosti in medijev v Beogradu pri prof. Mišku Šuvakoviću. Intenzivno sodeluje z Matejo Bučar, Jovano Tomić, Esto Matković, Heath Buntingom, Stephanie Felber ... Med drugimi je sodelovala z Vanio Galo, Martino Ruhsam, Vladom G. Repnik, Sašo Jovanovičem, Yulio Roschina, Samom Gosaričem in drugimi.
(Maja v plesnih predstvah: https://vimeo.com/87887588; https://vimeo.com/61337076)
_________________________________________________________________________________

 

GIBALNICA OLDIES GOLDIES / Daliborka Podboj

 

V Gibalnici bomo razgibavali in predihali naše telo. Naše gibanje bomo popestrili in vedrili s priročnimi rekviziti, se sproščali in tudi kaj poustvarili. Prva ura bo namenjena medsebojnemu spoznavanju in razgibavanju hrbtenice. Naša telesa bomo predihali, napolnili z dobro energijo ter jih raztegnili v stoječem, sedečem in ležečem položaju. Sledile bodo prostorske oblike okroglih in elipsastih linij, lahki poskoki in hitrejši koraki, obrati, plesne oblike v krogu in v manjših skupinah. Tudi improvizacija bo del gibalno-osebnostnega sproščanja, zato bomo z njo zaključili plesno-razgibalni program.

 

 

Daliborka Podboj se je v svojem otroškem in srednješolskem času zapisala klasičnem baletu. S sodobnim plesom se je srečala v skupini izraznega plesa pod vodstvom učiteljice Žive Kraigher in se takoj priključila Živini plesni skupini. Na pobudo Žive Kraigher je jeseni leta 1973 postala soustanoviteljica prvega slovenskega plesnega društva Studia za svobodni ples. Dve leti kasneje je Živa Kraigher Studio za svobodni ples predala svojim učenkam in v vodstvo Daliborki Podboj, ki je spodbujala ustvarjalnost svojih plesnih kolegic, vodila plesne skupine novih članov in članic, pripravljala z mladimi plesalci priložnostne nastope in koreografirala.  Že od leta 1971 obiskuje mednarodne plesne seminarje tako v tujini kot doma, različnih sodobnih in modernih tehnik, tudi baleta in karakternih plesov. Trinajst let  je poučevala ples in vodila plesni oddelek na Glasbeni šoli Trbovlje. Ukvarja se tudi s pisanjem o plesu, piše kritike za plesne, performativne in gledališke predstave. Za svoj ustvarjalni in pedagoški  opus je leta 2011 prejela Srebrno plaketo Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti.

_________________________________________________________________________________

 

POZDRAV TELESU / Tina Valentan

 

Pozdrav telesu je ustvarjalna razgibovalnica, ki snov črpa iz joge in raziskovalnih nalog sodobnega plesa in bo potekala nekako tako:
Pozdravimo telo od glave do pet, našpičimo ušesa za notranji šepet.
Prisluhnem sebi, pomignem tebi. Naslonim se na soseda in zrastem ven, kot drevo,
tako, kot to mojstri joge počno.
Vdihnem, se kot balon napihnem in tigra ven izdihnem. Nato poletim v svoj ples!

 

 

Tina Valentan je diplomirana plesalka in koreografinja, ki je pedagoške izkušnje pridobivala s poučevanjem plesnih skupin v Plesni izbi Maribor, SVŠGL, Plesnem epicentru in občasnim vodenjem klasov na Bitnamun, Praktikum in EN-KNAP. Razvoj otroške plesne vzgoje  v zadnjih petih letih spremlja tudi kot strokovna spremljevalka in selektorica območnih plesnih revij in občasno, kot članica žirije pri izboru miniatur za državno tekmovanje mladih plesnih ustvarjalcev OPUS 1. Kot plesalko jo trenutno lahko zasledimo v predstavah: Krickrac, to sem jaz!, Železno modra, Fizične manifestacije in Sezona lova.

_________________________________________________________________________________

 

DELAVNICA VIDEO PLESA / Darko Dragičević

 

 

Delavnica bo potekala v angleščini in zato opisa ne prevajamo:
The workshop focuses on how to capture dance through mediums  film/video, photography and sound. It’s aim is to distil and capture the body in motion and to explore the possibilities of producing different kinds of documentation formats that are capable of transporting the properties of a documented dance while the live body is absent.

Tools such as editing, special effects, insertion of text, image manipulation etc. will define how the participants reflect differently upon body, space, object, image and sound using different media.
During this process different tasks will be given. For example: how to create a choreographic sequence using still photography, how to synchronize  movement and timing in film, photography and choreography. How to make visible specific relations between object, space, time and body.
The workshop is crafted for participants coming from different artistic fields such as dance, performance, film and visual arts. Workshop will end with a public presentation.

Darko Dragičević is a Visual Artist, Director and Filmmaker based in Berlin and Cologne. He holds a MFA (Hons) in Visual Arts and a BA in Visual Communication from The International College of Arts & Sciences in Milan and a Filmmaking diploma from New York Film Academy, New York City. As a Director he received awards from the 57th International Short Film Festival in Oberhausen and Casa del Cinema in Rome.
His works have been featured in various solo and group exhibitions such as David Zwirner Gallery New York, The Armory Show New York and Gallery D.O.R. Brussels. His short films have been presented in numerous International film festivals including Danish Film Institute and Ann Arbor Festival.
His focus is in various interdisciplinary projects including performances Approximations, TASK 14 and series of workshops frames : [ everyday] at Tanzquartier Wien and Hoschscule  für Musik und Tanz / Zentrum für Zeitgenössischen Tanz Köln all done in collaboration with choreographer and dancer Martin Sonderkamp, on the short film Count from Zero to One Hundred and script Westhafen both done with writer Alan Cunningham and on a various projects with musician/sound artist Markus Popp aka Oval. Dragičević's research lies in cross methods within the field of film, visual arts, performance and text.
He is currently working on the documentary film The Body as Archive and teaching at the Hochschule für Musik und Tanz Köln.
For more info: darkodragicevic.net

_________________________________________________________________________________

 

CAPOEIRA KIDZ / Katjuša Kovačič
PROFESORICA/ PROFESSORA KATJUŠA KOVAČIČ - »PINOQUIO«

 

 

Capoeira je kulturna veščina iz Brazilije, ki vsebuje elemente plesa, igre, akrobatike,  glasbe in skupinske dinamike.
Preko vadbe capoeire otroci skozi igro spoznavajo svoje sposobnosti in se soočajo z lastnimi omejitvami, ki se jih naučijo premagovati. Naučijo se sodelovati in spoštovati vrstnike in se soočati z nepredvidljivimi in neznanimi situacijami. Na fizični ravni razvijajo koordinacijo telesa, gibljivost, motoriko in spretnost. Otroci se učijo različnih udarcev, akrobacij in premikanja  v ritmu. V igri capoeire se hitrost in natančnost prepletata z eleganco in igrivostjo gibov. Pomemben del predstavlja tudi glasba, saj se hkrati učijo tudi petja, ritmičnega ploskanja in igranja tradicionalnih glasbil.

Profesorica / professora Katjuša Kovačič – »Pinoquio« se že od svojega petega leta ukvarja z gibom. Leta 2006 je z Mojstrom Ubaldom Alegrio začela spoznavati umetnost Capoeire. Strast do gibov, inštrumentov, petja, portugalskega jezika in želje po igri, je ni več pustila daleč in tako je Capoeira postala del njenega vsakdana. Od mojstra se je učila tudi na treningih za otroke in jih 2009 začela tudi sama poučevati. Prav tako vodi delavnice za odrasle. 2014 je kot prva oseba iz Slovenije prejela pas profesorice Capoeire. Specializirana je za delo z otroki. Katjuša deluje kot svobodna kulturna delavka in poleg Capoeire, poučuje še gibalno akrobatiko ter ustvarja na področju uličnega in fizičnega gledališča, sodobnega plesa, cirkusa in performensa. S poučevanjem otrok in mladine se ukvarja od leta 2005  (likovne, cirkuške, gledališke delavnice), sodeluje s Sezamom, Gledališčem Ane Monro, Brankom Potočanom in različnimi festivali ter posamezniki.
Več: www.katjusakovacic.wordpress.com; http://www.capoeiratb.si/;
FB: https://www.facebook.com/capoeiratradicaobaiana.si/?fref=ts; https://www.facebook.com/capoeira.otroci/?fref=ts

_______________________________________________________________________________

 

FLUID BALANCE / Katjuša Kovačič & Nikola Orešković

 

Fluid balance je program ozaveščanja ravnotežja v kakršni koli situaciji/poziciji in njegovo dinamično pretakanje preko osi telesa. Inspirira ga najino znanje plesa, capoeire, cirkusa, akrobatike in gledališča. Iz prepleta teh fizično - kreativnih disciplin sva razvila specifično metodo in gibalni besednjak, ki ju deliva preko umetniške produkcije in izobraževalnih programov.
Fluid balance je namenjen vsakomur, ki želi raziskovati različne izraze in spektre gibanja. Cilj je spodbuditi individualni telesni besednjak in uporaba tega znanja za razvoj lastnega gibalno-kreativnega "igrišča". Elementi so učencem predani v varnem okolju s profesionalno pomočjo.
Primeren je za začetnike ter bolj izkušene in profesionalne gibalce (plesalci, capoeiristi, učenci/učitelji borilnih veščin, športniki, akrobati, igralci, cirkusanti, učenci/učitelji joge, pole dance, fitnes, cross fit...)
Dobrobiti programa:

zavedanje ravnotežja in postura telesa

statična in dinamična fleksibilnost

amortizacija in suspenzija gibanja

dvostranska fluidnost in agilnost

nadzor in mehkoba gibov

prostorsko telesna percepcija

fokus uma in telesa

prezenca in telesna komunikacija

dolgoživost gibanja

spodbujanje delovanja telesnih sistemov

kreativno razmišljanje in samosvoja izraznost

Na delavnici bomo raziskovali naše telo preko tehnik stoje oz. ravnotežja na rokah. Akrobatika ni le za mlade in močne osebe, temveč prav vsakemu pomaga pri zavedanju telesa in premagovanju strahu pred novim in nepoznanim, ki izvira v našem umu.

 

 

Nikola Orešković (Hrvaška) ima dolgoletne izkušnje kot trener. Preko različnih fizičnih aktivnostih sodeluje z umetniki iz različnih žanrov. Štirinajst let se je aktivno ukvarjal s taekwondo-jem (stopnja mojstra 3.dan). Je soustanovitelj in član prvega hrvaškega Martial Arts Tricks demo team-a "X-OUT". Poleg borilnih veščin in trickinga, se ukvarja z jogo, sodobnim plesom (sodeluje z Snježana Abramović Milković, Iva Nerina Sibila, Žak Valenta...), handbalancing-om, cirkusom in gimnastiko. Ta znanja in izkušnje iz različnih veščin spaja v samosvoj sistem treninga v sklopu programa Fluid balance.
Od leta 2002 je aktiven v Capoeiri, poučuje odrasle, otroke in osebe z invalidnostjo v hrvaškem društvu Amazonas. Od leta 2009 se aktivno ukvarja s kaskaderstvom. Je zunanji sodelavec na Kineziološki Fakulteti na oddelku za akrobatiko v Zagrebu ter član IMRC-a (Integrated movement research colective), UPUH-a (Udruge plesnih umjetnika Hrvatske) i HDFD-a (Hrvatskog društva filmskih djelatnika). Je tudi strasten popotnik in raziskovalec.

Katjuša Kovačič……več o njej pod CAPOEIRA KIDZ

________________________________________________________________________________

 

MODERN
in
MODERN DELAVNICA / Jernej Bizjak

 

Klas MODERN bomo pričeli z ogrevanjem, ki obsega sklop vaj, ki temeljijo na različnih modernih plesnih tehnikah. Po tem, ko bo usvojen osnovni tehnični nivo in variacije, bomo vsakodnevno nadgrajevali znanje. Vaje se bodo nadgrajevale v smislu ritma, dinamičnosti, pretoka, tehničnosti in gibanja skozi prostor. V drugem delu klasa bomo izvajali plesne fraze, ki sem jih ustvaril sam ali drugi koreografi, s katerimi sem sodeloval. Poleg tehničnega dela, se bom osredotočil na ples v smislu boljšega razumevanja in preciznega izvajanja plesnega materiala v povezavi z interpretacijo. Delal sem z mnogimi koreografi in učitelji različnih stilov in tehnik, ki so vplivali na moje ustvarjanje. Ob poučevanju repertoarja drugih koreografov se bom naslanjal predvsem na Martina Forsberga iz Švedske in Fabia Libertija iz Italije. Martin stavi na vsakodnevno in surovo vzdušje pri svojem gibalnem materialu, ki sovpada z raznovrstnimi intelektualnimi koncepti in je znan po svojih kakovostnih produkcijah, medtem ko se poetični Libreti v svojih predstavah osredotoča bolj na izvajanje gibov, ki temeljijo na resničnih/naravnih nalogah katere obarva z močnimi in minimalističnimi detajli zelo osebnega stila, ter je obenem tudi znan po uporabi humorja in besedila v svojih delih.

MODERNA DELAVNICA se bo pričela z ogrevanjem, ki temelji na improvizaciji v kombinaciji s kratkimi in osnovnimi plesnimi vajami. Tem bodo sledile različne vaje za sproščanje telesne napetosti, vaje povezane z mišičnim tonusom in vaje, ki povezujejo telo s prostorom in časom. Na ta način bodo udeleženci delavnice našli skupen jezik za vzpostavitev prijetnega vzdušja, ki je potrebno za nadaljnje kreativne procese. V drugem delu si bomo vzeli čas za odkrivanje, ustvarjanje in eksperimentiranje. S pomočjo različnih improvizacijskih orodij bomo odkrivali nove načine gibanja, tako solo kot v paru in v skupini, ter izzivali našo zavedanje ter budnost. Ustvarili bomo svoj lasten plesni material z uporabo različnih metod in načel, ki bodo hkrati omejevale in povečevale našo kreativnost, ter se kasneje osredotočili na izvajanje gibov in se igrali z možnimi variacijami na temo. Delavnica se bo zaključila s hitrim vpogledom v "zdravljenje telesa", kjer bomo preko različnih vaj in preproste masaže nežno manipulirali različne dele telesa z namenom povečati prostor med sklepi, sprostiti telo in preprečiti morebitne poškodbe. Program delavnice se lahko spremeni z namenom prilagoditve stopnji in potrebam udeležencev.

 

 

Jernej Bizjak (1987) se je po letih intenzivnega plesanja in tekmovanja v modernih plesih v plesni šoli Kazina, odpravil v tujino na profesionalno šolanje na CODARTS - Rotterdamska plesna akademija. Kot član projekta Kylian/van Manen for young dancers je nastopal in interpretiral slavna dela velikih mojstrov (Jiri Kylian, Hans Van Manen) po celotni Nizozemski v sklopu nizozemskega plesnega festivala 2009.
Kasneje, leta 2010 se je pridružil Cross Connection Ballet Company. V projektu "Outside In" je s plesalci danskega kraljevega baleta plesal v treh kratkih plesnih delih različnih koreografov (Tim Matiakis, Martin Forsberg, Louise Midjord). Septembra istega leta se  je v Barceloni pridružil mlademu plesnemu ansamblu IT Dansa, ki je hkrati tudi podiplomski program Institut del Teatre. Pri tem ansamblu je svoje znanje nadgrajeval s plesnimi predstavami najbolj znanih in pomembnih koreografov tega časa (Jiri Kylian, Ohad Naharin, Sidi Larbi Cherkaoui, Alexander Ekman, Rafael Bonachela, Stijn Celis, Catherine Allard).
Novembra 2012 se je vrnil na Dansko in pričel z delom v Danish Dance Theatre (direktor: Tim Rushton), kateri slovi po odličnih mednarodnih plesalcih. V obdobju delovanja s tem plesnim teatrom je prepotoval velik del sveta v obliki plesnih turnej po državah kot so Kitajska, Severna Koreja, Tajska, Nemčija, Norveška, Poljska, Litva, Latvija, Švedska, Finska in Anglija.
Trenutno je Jernej samozaposlen v kulturi in je sodeloval v različnih produkcijah, freelance projektih in na plesnih festivalih kot so NAO performing festival v Milanu, Context festival v Moskvi (Diana Vishneva), v produkciji SNG Opera in balet Ljubljana, v produkciji Dark Circles Contemporary Dance (Dallas), pri projektu Korzo&NDT teatra v Haagu, pri projektu Fors Works na Danskem in Švedskem itd. 
Poleg plesanja in soustvarjanja, redno poučuje v tujini in v Sloveniji.
(Več: kolaž plesnih odlomkov iz predstav med 2010 in 2012: https://www.youtube.com/watch?v=6MC40w2waIQ;  kolaž plesnih odlomkov iz predstav med 2013 in 2015: https://www.youtube.com/watch?v=ywd5bed0QoA)

__________________________________________________________________________________

 

AFRO-SODOBNI PLES / Maša Kagao Knez

 

Afro-sodobni ples temelji na povezovanju  sodobnih plesnih tehnik in zahodno afriških plesov. Pozornost je usmerja na raziskovanje različnih kvalitet gibanja. Namenjen je razvijanju in spodbujanju plesalcev k različnim možnostim plesnega izraza s pomočjo obvladovanja plesne tehnike, elementov afriške plesne tradicije (ritmičnost, gibalni motivi..) in improvizacije . Plesno predznanje je priporočljivo ali zaželeno.  

 

 

Maša Kagao Knez je plesalka, koreografinja in gledališka ustvarjalka. Z uprizoritvenimi umetnostmi se je srečala že kot otrok skozi delo svoje mame, plesalke in koreografinje Jasne Knez. Maša se je izobraževala pri številnih mentorjih doma in v tujini ter leta 2006 diplomirala na šoli Georgesa Momboyeja za tradicionalne in sodobne afriške plese v Parizu. Septembra 2013 je diplomirala na Akademiji za ples v Ljubljani. Kot plesalka, igralka in koreografinja sodeluje tako z institucionalnimi gledališči kakor tudi z neodvisnimi producenti. Obenem pa ustvarja samostojne plesne predstave najrazličnejših žanrov in obsegov: Dia Diasso Diasspora (2013), Nameščeni (2011), Rojena zunaj svoje vasi, 1978 (2010–2011),  Moja boljša polovica? (2007), gledališkega mjuzikla Delo na belo (2011), predstave za otroke Obisk v afriški vasi (2009) do plesno glasbenih predstav, inspiriranih iz afriškega plesno glasbenega izročila: Birigaydi (2006), Abondan (2007), Ole- Eba (2008), Moi, Toi, Nous (2009), Kratke zgodbe (2011), Stopinje (2012). Od leta 2015 je umetniški direktor zavoda 25 in vodja plesnega studia XXV, na Parmovi ulici v Ljubljani.Leta 2013 je prejela nagrado Ksenije Hribar za plesalko. Več na: http://ski.emanat.si/masa-kagao-knez/

__________________________________________________________________________________

 

KONTAKTNA IMPROVIZACIJA in MATERIAL ZA HRBTENICO / Nora Hajos

 

Delavnica bo potekala v angleščini in zato opisa ne prevajamo:
The spiral rolls and the "Material for the spine”
This workshop will facilitate Steve Paxton's "Material for the Spine" by "allowing a technical approach to the process of improvisation." Paxton's system for exploring the interior and exterior muscles of the back ... "aims to bring consciousness to the dark side of the body, that is, the 'other' side or the inside, those sides not much self-seen, and to submit sensations from them to the mind for consideration.”
In this workshop, we would spend time learning and practicing the spiral rolls and other kinds of rolls on the floor, mostly. It usually starts with long ,sensations based warm up times for the body and continues with various exercises aiming to bring consciousness to the spine and how it functions as we move. 

 

 

Nóra Hajós, dancer, choreographer, visual artist. Her choices are made by her deep interest in search of authenticity in dance. As an improvisational performer she is interested in sensation-rooted-movement-explorations, action painting, juxtaposition in art making and in-the-moment improvisation with words, voices, movement and paint.
She started her dance studies at age 4 in her native Hungary. As a young adult, she searched in the direction of authentic movement and New Dance in the USA. For the past 26 years, she has been exploring, teaching and performing dance improvisation. Nóra studied in-depth with Steve Paxton (the originator of contact improvisation), Lisa Nelson (Tuning score), Simone Forti (Logomotion), Amy and Arny Mindell (process oriented movement).
Nóra has created and performed her solo improvisations in the USA and Europe. She toured with Simone Forti, dancing Logomotion. She has also performed with, Kossuth prize-awarded composer/pianist, Gyorgy Szabados a Duet Improvisation Performance Series in Hungary. She has collaborated with Steve Paxton, Lisa Nelson, K. J. Holmes, Karen Nelson, Ray Chung, Keith Hennessey, Daniel Lepkof and many others.
Nóra produced & directed Las Meninas~Dances under the St. John`s Bridge ( Portland OR ) and Come Now Go and Soon Go See a process work inspired, dance duet with Craig Baker.
She has been teaching dance & performance improvisation at various festivals and private workshops, in the USA ,Europe ,South America over 25 years.
http://theshipgallery.net

__________________________________________________________________________

 

SODOBNA TEHNIKA / Tamas Tuza & Peter De Vuyst

 

Delavnica bo potekala v angleščini in zato opisa ne prevajamo:
In the class we will deal with acrobatics and floor technique. At the beggining we will warm up our joints and muscles with several exercises that will gradually lead us to the physical work.  We will introduce you to the knowledge of how to be well grounded, exact and dynamic, and at the same time fluent and energy efficient. Throughout strenghtening and balancing exercises we will discover the upside down world, so we open to the endless possibilities of the moving body. We will go through basic tasks that will allow us to know how to fall on the ground from unexpected situations, so you will be able to get out of every risky situation with ease.

 

 

Tamás Tuza je profesionalni plesalec od leta 2007. Po več kot 20 predstavah na Madžarskem, se je pridružil skupini EnKnapGroup od leta 2010 do 2016. Sodeloval je s slovenskimi avtorji, kot so Sebastijan Horvat, Matjaž Zupančič, Rosana Hribar, Gregor Luštek, in tujimi koreografi, kot so Simone Sandroni, Club Guy in Roni, David Zambrano, Jordi Casanovas ... Med drugim je plesal tudi v uspešnici Iztoka Kovača, ki je bila nagrajena z Župančičevo nagrado. V zadnjih šestih letih je Tamás s skupino EKG potoval po Sloveniji in Evropi.

 

 

Peter De Vuyst was born in Oudenaarde, Belgium in 1989. He started his studies in Amsterdam (Amsterdamse hogeschool voor de kunst AHK). He continued in P.A.R.T.S.,(Brussels)  and graduated in SEAD in 2013 (Salzburg). He was working with teachers such as Libby Far, Martin Kylvadi, Matej Kejžar, Martin Nachbar, Jannet Panetta, Lali Ayguade..Since 2013 he is working in projects with Matej Kejžar, Benjamin Vandewalle, Bénedicte Mottard. In 2016 spring, He came to work on project 'Silent Room' by Nikoletta Gönczöl and Tamás Tuza to Ljubljana.

_________________________________________________________________________________

 

OSNOVE BALETA
in
SODOBNI BALET - Rock the ballet wibes  / Vita Osojnik

 

Osnove baleta in Sodobni balet - Rock the ballet wibes  bosta na dveh nivojih baletno tehniko
prilagodila potrebam sodobnega plesa in drugih plesnih izrazov. Klas, razbremenjen klasične rigidnosti, ponuja interpretacijo na različne glasbene podlage, izvaja se na anatomsko človeku prijazen način, išče vzporednice z vertikalnimi plesnimi tehnikami na drugih področjih gibanja, predvsem pa ponuja orodja adaptacije in kompenzacije beletne tehnike v skladu z zmožnostmi posameznika, z namenom ozaveščanja telesa in nadgradnje gibalnih sposobnosti.

 

 

Vita Osojnik (1976) je po maturi na Srednji glasbeni  in baletni šoli v Ljubljani (smer Balet), nadaljevala izobraževanje v Plesnem centru Ljubljana pod umetniškim vodstvom Freda Lasserja. Leta 2002 je opravila avdicijo in nadaljevala študij na SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance), ki ga je leta 2005 uspešno zaključila z diplomo iz baleta, sodobnega plesa in koreografije. Dodatno se je izobraževala na plesnih delavnicah doma in v tujini (Tanzwochen na Dunaju, La Rona Dance International School of Ballet v Londonu, plesni seminarji v organizaciji JSKD-ja,…). Vita redno poučuje v Kranju, v okviru kulturnega društva Qulenium (skupina Mana), je delno redno zaposlena na Umetniški gimnaziji v Ljubljani (smer sodobni ples), je ena od mentoric Šugle (Šola uličnega gledališča v Ljubljani), gostujoča profesorica na SEAD-u (Salzburg Experimental Academy of Dance), mentorica mednarodnih delavnic MoveMentors v Salzburgu, občasno pa poučuje tudi v okviru drugih društev in programov (Bitnamun, Praktikum, Center plesa MB, Toscana Dance Hub v Firencah…). V oktobru 2015 je za dva meseca  v New Yorku na povabilo dekana Tisch School of Arts na Broadwayu v vlogi koreografinje ustvarjala projekt z njihovo profesionalno plesno skupino diplomantov. Zadnjih nekaj let se izdatno posveča režiji, koreografiji in performansu v uličnem gledališču.
Je avtorica in soustvarjalka številnih celovečernih plesnih predstav in projektov na področju ulične umetnosti.

_______________________________________________________________________________

 

PARTNERING / Nikoletta Gönczöl & Nathan Jardin

 

Delavnica bo potekala v angleščini in zato opisa ne prevajamo:
In the class we will focus on touch, trust and taking risks. Everyday we will play with, and practice different technical principals; such as weight, power, structure and decision making.Throughout these principals we will discover eachothers bodies, and step by step we will get to the point when you will know where are the limits of accepting and giving weight, and how much actually you can use your partners body in order to create a very natural understanding of togetherness. These practices will apply on phrased partner work with the aim of finding pleasure and enjoyment in the collaboration between eachother.

 

 

Nikoletta Gönczöl (Hungary) 1986 started her studies in Budapest Dance School. In 2008 she continued in Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD) and graduated in 2013.
There she worked with people such as so: Libby Far, Josef Frucek, Roberto Olivan, Matej Kejzar, Bui Ngoc Quan and many others. She contributed in many projects (from choreographers like Jozef Fruzek, Linda Kapetanea, Sagi Amir, John Sinclair..) from 2009 to 2013.
Nikoleta started to work in England, Switzerland and since 2015 she is giving classes and workshops in Hungary as well as working on her new project 'Silent Room' in Ljubljana.

 

 

Nathan Jardin, born in Belgium, freelance performer and dance teacher. Nathan has been busy with movement his whole life and decided to follow a higher education in dance. He studied in the training cycle at P.A.R.T.S., Brussels and concluded his education in S.E.A.D., Salzburg. In the Past years he has been  working as teacher and performer in Europe. Currently working in Ljubljana on new creation Silent room.

__________________________________________________________________________________

 

BREAKDANCE (6+začetniki)
in
BREAKDANCE (12+nadaljevalci) / Blaž Kranjc  (društvo GOR)

 

 

Na Breakdance delavnici za začetnike se bodo otroci preko koordinacijskih in korekcijskih iger spoznali z osnovnimi elementi breakdanca. Prav tako se bodo spoznali z različnimi nivoji plesa, kot so:  'top rock', 'go down' in 'footwork - legsteps' ter 'freez-i. Na delavnici  za nadaljevalce pa bodo poleg različnih nivojev plesa, predstavljeni tudi t.i. 'power moves', ki jih spoznavamo s pretočnostjo gibanja, t.i. 'flow' in z glasbo kjer nam bodo v pomoč prišli tudi lokalni break DJ-i.

Društvo Gor je športno-kulturno društvo in njegova break ekipa Flow from Below skupaj z ostalimi člani društva predstavlja eno izmed najbolj aktivnih hip hop organizacij v Sloveniji. V letu 2015 so priredili več kot 15 brezplačnih in prostovoljnih dogodkov (delavnice, druženja, treningi, tekmovanja, nastopi, razstave, sodelovanje z javnimi zavodi, sodelovanje in mreženje z ostalimi evropskimi hip hop organizacijami ipd.).
Flow from Below je poleg tega v zadnjih 12 mesecih sodeloval na številnih nepozabnih mednarodnih hip hop dogodkih: Rockafellaz Anniversary (Poljska), Under Cyphers (Španija), Flow Mo Anniversary (Finska), Real Deal (Norveška), Just Jam (Združeno kraljestvo), Sunday Brunch (Švedska), Battle Autentick (Francija/Belgija), Bring your colors (Hrvaška) itd. Od leta 2013 dalje so v regiji na breakdance tekmovanjih v samem vrhu. Prav posebno priznanje za iskreno in trdo delo je zagotovo odziv tujih plesalcev in organizatorjev. Posamezni člani so bili že večkrat povabljeni v tujino, da bi tam tekmovali, sodili ali vodili delavnice. Tako so Bgirl Tamala, Bgirl SupaFLinda, Bboy Điga, Bboy StricMatic, Bboy Vision in Bboy Kranskee predstavljali Flow from Below v Švici, Franciji, Nemčiji,  Veliki Britaniji, Skandinaviji, na Balkanu, v Ukrajini in celo v Beninu.
Posnetke njihovih najbolj aktivnih plesalcev najdete na: Bboy Vision > https://www.youtube.com/watch?v=tO7B79xKPZw; Bgirl Tamala > https://www.youtube.com/watch?v=qDRYt_P-ROM: Bboy Kranskee > https://www.youtube.com/watch?v=mSh0pgrG-IQ:
https://www.youtube.com/channel/UC6rxjcwYnnn1LmO6V8JwBjg
Več o društvu na: drustvogor.org

_________________________________________________________________________________

 

MODERN MIX (10+ nižji nivo)
in
MODERN MIX (14+ višji nivo) / Nicole Speletic

 

Delavnica bo potekala v angleščini in zato opisa ne prevajamo:
My modern dance classes are grounded in the style of Humphrey-Limon, and complemented with influences from other modern techniques.
We will thoroughly warm-up and prepare the body through specific sequences taken on the floor and standing. Then we will dive into full-bodied phrases drawn from classic training exercises and repertory. We will break down complex movement sequences to learn how to execute them with clarity and understanding. We will be crafting the movements with care for dynamics, direction, form. Then we will also play – taking the movements we have learned and bringing our own sensibilities, expression and intentions to them, infusing them with meaning and feeling.
Level 1 and Level 2 are similar, but Level 2 expects the dancers to have some experience with modern dance techniques, and will present somewhat more complext material.
Approach

 

 

Nicole Speletic, PhD is both a dance artist and a theorist. She continues to maintain an active practice in dance, and train regularly in modern, ballet and contemporary approaches while she performs, teaches and creates. For her dance is not merely stylized movement; rather dance is an experiential embodiment of our deepest ideas and self-understandings.
From this approach dance is something that matters broadly - not only in the studio or on stage as a performer but as a person in the world. Dance is still a virtuosic physical act of expression, to be performed through the body, in the present, but we can engage fully by both doing and analyzing – (just not at the same time - as John Cage insightfully advises).

_______________________________________________________________________________

 

HIP TO THA HOP / Žigan Krajnčan & Gašper Kunšek

 

Najin Class/Happening HIP TO THE HOP temelji na spoznavanju globine momenta ter načina bivanja iz momenta v moment. Tehnično se ukvarjava z groove gibanjem, ter artikulacijo in izolacijo posameznih delov telesa. Raziskovanje se nadaljuje v razmerjih med voljo in gibom, emocijo in gibom ... konča pa s kontaktno improvizacijo, kjer je povdarek na gibalni ekstazi.

 

 

Žigan Krajnčan in Gašer Kunšek sta obetajoči imeni prihajajoče generacije mladih slovenskih plesalcev. Njuna plesna tehnika, ki jo nenehno razvijata in nadgrajujeta, je fuzija poppinga, hip hopa, baleta, release in cunnigham tehnik, krumpa, housa, kontaktne improvizacije. Kljub mladosti sta osvojila že nekaj pomembnih plesnih nagrad na različnih področjih. Ustvarjata v tandemu in njuno najvidnejše delo je interdisciplinarni projekt Hidden Myth.

_______________________________________________________________________________

 

IN ACTO - Sodobna tehnika
in
IN ACTO - Delavnica instant kompozicije / Davide Sportelli

 

Delavnica bo potekala v angleščini in zato opisa ne prevajamo:
I N A C T O - contemporary training and instant-composition with Davide Sportelli
The training I propose will proceed through guided explorations, improvisational scores, release dance combinations. Such materials are meant to be integrative tools to:
- connect to our anatomy and body systems
- engage an open dialogue with and within the space
- find the most immediate transition from sensing into moving and from moving into structuring.
How can we enlarge and deepen the terrain of our action? How to access a state of fertile permeability to a given environment?
Our physical, mental and emotional presence will be urged to participate by including as many sources of information as possible, witnessing the birth of an intention and articulating it into a coherent flow. The workshop will focus on the process of observing the implications and effects of our physical action. We will devise strategies for accessing higher levels of availability and clarity, creating good conditions for playing freely and instant-composing.
Can we see more while dancing? Can our dance be inhabited and empowered by what we sense and feel? Are we ready to be in action?

 

 

Davide Sportelli is a dance artist active worldwide. Caught in the spell of Terpsichore after studying music and acting, Davide got his dance education at the Accademia Isoladanza of the Venice Biennale. He has collaborated with directors such as Sasha Waltz, Caterina Sagna, Giorgio Barberio Corsetti, Micha Purucker, including William Forsythe for “Human Writes. Beside performing and developing his own choreographic work he carries out an ongoing research on creative writing, video and sound.
As a movement teacher Davide has been sharing his training with schools, universities, programs and
companies like P.A.R.T.S., Ultima Vez, Sasha Waltz & Guests, Chunky Move Melbourne, SMASH Berlin, Korean National University of the Arts, VSMU Conservatory of Bratislava, Iceland Dance Company, Duncan Centre of Prague, Skanes Dansteater, Mimar Sinan Fine Arts University of Istanbul.
His choreographic and pedagogic interests move around the relation between verbal and non-verbal
languages; the notion of body as a space for vision and as vision of the space; the attempt to make dance become tangible music.

_________________________________________________________________________________

 

DELAVNICA:  Terpsichorean Sonics – uglaševanje, opazovanje, poročanje / Alexandra Baybutt  & Ivan Mijačević

 

Delavnica bo potekala v angleščini in zato opisa ne prevajamo:
Terpsichorean Sonics - Attune, Observe, Report is a practical workshop that uses the fundamentals of movement from the perspectives of Laban/Bartenieff Movement Studies, somatic bodywork and Judson Dance Theater legacy to illuminate the fundamentals of music (described in the theory of western music culture).
This workshop creates the conditions for both spontaneous and analytical processes. It increases participants' knowledge and skills for future performance and choreography. Participants will experience, analyse and observe movement improvisation tasks and scores underpinned by fundamental principles of music. These offer refined tools for experiencing the phenomenon of sonics and kinesthetic resonance.
Building on already existing skills, participants will deepen their physical attunement to self, other and environment, and sensitize their awareness of preferential movement patterns in response to sound. The benefits of working through fundamental principles of music and movement are mainfold, and include refining choices, expanding movement repertoire and accessing imagination.

 

Alexandra Baybutt

 

Alexandra Baybutt, MA, is a movement artist, educator and Certified Movement Analyst, teaching privately (London), for CMA programmes in Europe, and as a guest at contemporary dance studios. She is currently a PhD candidate and lecturer at Middlesex University. Več:  www.alexandrabaybutt.co.uk

 

Ivan Mijačević

 

Ivan Mijačević, MA, maker, performer and educator, a member of the artistic collectives Inability crew, SZ3, Two Kings and a French Town, con/temporary choreo-graphics, danceCO and Task-15, holds courses on music-dance relations at Universities across Europe and Middle East.

_________________________________________________________________________________

 

AFROKIDZ / Emina Baj

 

Zaplešite skupaj z Emino v divjih ritmih Afrike. Emina prihaja iz Kenije, izobraževala se je v Zahodni Afriki.  Vaše gibalne, ritmične ter motorične sposobnosti bo Emina razvijala s pomočjo vadbe, ki jo je razvila tekom let kot inštruktorica različnih vadb in kot plesalka.  AfroKidz je namenjen vsem pogumnim malčkom, raziskovalcem in radovednežem, ki so starejši od šest let. Emina vas bo vsako uro naučila nekaj osnovnih korakov afriškega plesa, zapeli boste kakšno afriško pesmico in se pri tem zelo zabavali. Na energičen in zabaven način vam bo Emina predstavila del svoje afriške kulture. S pomočjo glasbe in giba bo poskrbela za motorično spodbujanje otroškega gibanja, ki je v otrokovih zgodnjih letih zelo pomembno. Ples dokazano pripomore k boljšemu razvoju ritmičnih in gibalnih sposobnosti. Če se ga naši malčki naučijo tako rekoč spotoma in skozi igro, še toliko bolje.

 

 

Emina Baj izhaja iz eksotičnih krajev sončne Afrike. Rojena je v Keniji. Od malih nog jo spremljata strast in ljubezen do glasbe ter plesa. Eden izmed najbolj priznanih plesalcev, koreografov ter pedagogov Merlin Nyakam iz Kameruna in plesalka, koreografinja ter njena mentorica Maša Kagao Knez iz Slovenije sta njena velika vzornika, vsak na svoj način.
Skrivnosti tradicionalnega gvinejskega plesa, ki tvorijo temelj Afro Passiona, so ji podali vrhunski  učitelji iz Gvineje: Mustapha Bangoura, Mohamed Dabo, Alseny »Seny« Bangoura, Fanta Camara ter Mohamed Kouyate. Svoje znanje plesa vedno znova izpopolnjuje. Raziskuje malijske plese pri Awi Kouyate ter Bifalo Kouyateju. Energičen senegalski ples Sabar se je učila pri Yami ''Reine de Sabar'' ter Thioune Yellyju. Gibe Slonokoščene obale pa sta ji razkrila Mambo Evelyn ter Gerard Diby. Emina svoje plesno znanje nadgrajuje s potovanji po Afriki  ter se redno udeležuje afriških tradicionalnih plesnih delavnic ter festivalov zahodno afriške kulture v Italiji in Franciji.
Znana je po svoji energičnosti in temperamentu, katerega je moč občutiti na njenih urah. Kot latino plesalka, inštruktorica aerobike, pilatesa in Zumbe si je tekom let nabrala veliko izkušenj, ki so ji med ostalim pomagale ustvariti Afro Passion s pomočjo katerega približuje ljudem del svoje dediščine na drugačen, plesno - eksotični način.

_________________________________________________________________________________

 

FLAMENCO / Mojca Medvešček & Iris Belko

 

Tečaj flamenka je namenjen začetnikom, ki nimajo izkušenj s flamenkom ali pa so se z njim kdaj srečali na kakem krajšem seminarju. Plesno predznanje ni nujno ali potrebno. Udeleženci bodo spoznavali osnove flamenko plesne tehnike, vaje za pravilno držo in gibljivost telesa, delo rok, osnovne udarce in ritme flamenka. Plesali bomo por tangos y rumbas in se učili seviljan.
Udeleženci potrebujejo udobna oblačila in obutev. Za ženske je priporočljivo dolgo široko krilo in zaprti, udobni čevlje s stabilno peto do 5 cm (ne salonarjev), za moške pa plesni ali drugi usnjeni čevlji. Za dekleta in deklice priporočamo balerinke ali plesne čevlje za karakterne plese.
Posnetek, kako sta slišati in videti tango flamenco ali pa sevillanas: https://www.youtube.com/watch?v=M7WFwh2FPT8; https://www.youtube.com/watch?v=XsQ-8hgqlKw

 

 

Mojca Medvedšek se je s plesom v vseh mogočih oblikah ukvarjala v otroštvu in najstništvu. Čeprav jo je že od nekdaj privlačilo vse, kar je temperamentnega, še zlasti južnoameriški ritmi, v katere se je zaljubila na potovanjih, je usoda hotela, da se resneje zapiše flamenku.
Prve plesne korake flamenka je spoznavala na intenzivnih poletnih plesnih flamenko delavnicah, kasneje pa na festivalskih plesnih seminarjih flamenka, največkrat v Jerezu de la Frontera. Intenzivni seminarji flamenka s plesalko in pedagoginjo Inmo Lobato Díaz, plesalkama in maestrama Angelito Gómez in Inmaculado Aguilar v Ljubljani in Andaluziji, kjer se redno izpopolnjuje od leta 2002, so jo utrdili v želji po spoznavanju tradicionalnega flamenka, njegovega izročila, vzorcev in razvoja, zato je pri reviji Literatura izbrala in uredila prvi zajeten blok s teoretičnimi teksti in literarnimi zapisi o flamenku pri nas.
Flamenko poučuje v društvu Luna gitana, kjer učinkovito združuje bogato plesno znanje s pedagoškimi izkušnjami iz svojega poklicnega življenja. Na odru jo zaznamujejo eleganca, izraznost in ženstvenost, pri iskanju lastnega plesnega stila pa jo vodita spoštovanje do tradicije ter raziskovanje osebnega čustvenega sveta.
(Link društva: http://www.lunagitana.si/v2/main.php?content=kdo_smo)

 

Iris Belko


Iris Belko, prof. športne vzgoje, plesna pedagoginja, plesalka in učiteljica Španskega plesa flamenko, inštruktorica in demonstratorka aerobike in vodenih skupinskih vadb, z več kot 20 letnimi izkušnjami.
Na fakulteti za šport je diplomirala iz smeri ples in sicer z diplomsko nalogo Etnični ples – flamenko. V KUD – Luna Gitana vodi celoletne tečaje flamenka.
S plesom se je začela ukvarjati pri 15-ih in sicer v plesni šoli Kazina. Štiri leta plesala jazz balet, ter s selekcijsko skupino nastopala po Sloveniji.
S flamenkom se je prvič srečala leta 1993 ravno na poletni plesni šoli v Ljubljani. Takoj ga je vzljubila in z učenjem nadaljevala pri plesni pedagoginji Jeleni Markovič. Nato se je leta 2000 izobraževala v šoli flamenka Carmen de las Cuevas v Granadi. V zibelki flamenka, Andaluziji, jo je ta temperamentni ples še bolj omrežil in navdušil in je tako dobila zamisel, da bi ga tudi sama poučevala. Od leta 2001 dalje svoje znanje redno izpopolnjuje pri učiteljih: Inma Lobato Diaz, Juan Polvillo, Maria Jose Franco, Virginia Delgado.

__________________________________________________________________________________

 

IRSKI PLES z ostrino: Reel around the rock / Petra Perne

 

Reel around the rock - Irski ples z ostrino
Tokratna delavnica Irskega plesa bo po naslovu sodeč zastavljena malce drugače. Poleg spoznavanja novih plesnih korakov se bomo podali na popotovanje po zgodovini irske rock in punk glasbe. Ogrevali se bomo ob glasbi starejših  irskih rockerjev in plesali skupinske plese, ki bodo začinjeni s  punk ritmi. Naučili se bomo nekaj osnovnih  korakov, ki nam bodo v pomoč pri osvajanju družabnih irskih plesnih formacij, oziroma po irsko »Ceili«. Delavnica je primerna za vse in ne zahteva plesnega predznanja. Poskakovanje v irskih ritmih je idealna vadba za nižanje previsokega holesterola in dvigovanje dobrega počutja, zato toplo vabljeni v našo družbo. Veselo bo!

 

 

Petra Perne že od nekdaj rada pleše. Prve plesne korake je brusila že v osnovni šoli, kjer se je v plesni šoli Urška več let urila v standardnih in latinskoameriških plesih. Z irskim plesom se je prvič srečala leta 2005 in se nad njim takoj navdušila. V šoli irskega plesa je sedem let usvajala tradicionalne in modernejše irske plesne korake, od tega je štiri  leta delila svoje plesno znanje z drugimi ljubitelji irskega plesa, v Ljubljani in Kranju. V tem času je v skupinskih formacijah nastopila tako z lokalnimi kot tudi tujimi glasbenimi izvajalci, kot so The Dubliners, Andrej Šifrer, Francie Conway in Beer Belly ter organizirala vrsto irskih plesnih večerov v Kranju in Ljubljani. Prav tako je izvedla nekaj plesnih delavnic, med drugim tudi dve enotedenski delavnici irskih plesov na otoku Pašman, v okviru projekta Harmony.

__________________________________________________________________________________

 

SHAKTI DANCE® - JOGA PLESA / Nataša Tovirac


Shakti dance® je joga plesa – vadba, ki združuje jogo in ples. Izhaja iz Kundalini joge kot jo je učil Yogi Bhajan in temelji na spoznanjih, ki jih je skozi vrsto let plesanja in poučevanja razvila Sara Avtar Olivier iz Velike Britanije. Shakti dance ponuja zavestno, radostno in občuteno jogijsko prakso plesa.
Joga pomeni združitev. Združitev neomejene zavesti z omejeno, višjega jaza z našim egom, združitev tistega, kar je neminljivo znotraj nas z minljivim.
Ples kot izraz duše v jogi plesa dobi dimenzijo avtentične vibracije nas samih s harmonijo izvornega. Ko smo v tej harmoniji v življenju stvari tečejo, zacelimo se in stopamo po svoji poti polni navdiha, jasnosti, miru in ljubečega odnosa do sebe in drugih.
Vadba Shakti dance-a je sestavljena iz osmih faz ob čudoviti sodobni in tradicionalni mantrični glasbi: potujemo od uglasitve k raztezanju in aktiviranju prane v meridijanih, do stoječih plesnih vaj in gibov skozi prostor v prosti ples in sprostitev, ki se zaključi z meditacijo. Shakti dance sitematično sprošča
 in dviga raven energije, ki pri urah navdihne in nagovori naše bistvo skozi zavesten odnos dih-gib v predan plesni izraz. Nežno nagovori čutenje sebe, telo prepoji s tokom, prečisti um in s tem širi naše magnetno polje, ki daje krila naši vitalni energiji. Na koncu vadbe nas prepoji sladkobnost  sproščenosti in domov odidemo umirjeni, jasni in prerojeni.
Za delavnico jogijsko ali plesno predznanje ni potrebno. Delavnica je primerna za vse generacije. Potrebujete podlogo in odejo za toplo sprostitev.
Več: http://shaktidanceacademy.com/; http://www.intakt.si/Shakti.htmlhttps://www.youtube.com/watch?v=oJ3xem9X1Vg

 

 

Nataša Tovirac je koreografinja, plesalka, plesna pedagoginja, učiteljica Shakti Dancea in Kundalini joge. V ples je zaljubljena od nekdaj. Ples kot umetnost je njena življenska in poklicna pot. Izobraževala se je na Flamski plesni akademiji v Bruggu (Belgija),  diplomirala na
Slovenski plesni akademiji, kot štipendistka je vrsto let potovala po Evropi in nabirala izkušnje pri priznanih tujih koreografih in pedagogih. Je avtorica 13 celovečernih plesnih predstav, mnogih koreografij ter soavtorica pri drugih umetniških projektih z  glasbeniki, igralci, fotografi, modnimi oblikovalci, videasti... Z jogo se ukvarja več kot desetletje, občutek miru in moči, ki ji ga daje jo nepogrešljivo spremlja v vsej turbulentnosti in dinamiki intenzivnega življenja.  Z odkritjem  Shakti Dancea je združila svoji dve najmočnejši izrazni noti sebstva, ples in jogo v eno in pred leti postala učiteljica Shakti dancea -joge plesa. Shakti Dance redno poučuje doma in v tujini.
Verjame v moč ustvarjalnega potenciala skozi ples, zato dela z otroki, mladostniki, odraslimi in z osebami z motnjo v duševnem razvoju.
Za izredne dosežke na področju plesa je leta 2011 prejela najvišjo področno priznanje JSKD – Plaketo Mete Vidmar.  Je učiteljica na SVŠGL - Umetniška gimnazija za sodobni ples in programski ter umetniški vodja Plesnega Studia Intakt.