PLES / DELAVNICE, IZOBRAŽEVANJA

 

35. Zimska plesna šola 2020 v Mariboru

Maribor, 21. - 24. februar 2020

Organizacija: JSKD OI Maribor in ZKD Maribor

DELAVNICE in PEDAGOGI

BALETNA FUZIJA  – TINA (MARTINA) DOBAJ

TINA (MARTINA) DOBAJ

BALETNA FUZIJA  I in II

Tinina baletna fuzija je preplet stiliziranega klasičnega baleta z mehkobo sodobnega plesa, različno dinamiko, močjo, ostrino in volumnom gibanja.
Baletna fuzija je delavnica, prilagojena potrebam sodobnega plesalca in išče vzporednice z mehanizmi v sodobnih plesnih smereh. V uvodnem delu so vaje za pripravo telesa (pilates in floor barre). Vaje ob drogu so postavljene skozi razumevanje in  pravilno uporabo anatomije ( postavitve telesa) skozi baletne vaje, uporabo stopala in ekstenzije. Vaje na sredini zajemajo koordinacijo, tranzicije, vpetost v prostor in dinamiko elevacij. V zaključnem delu sledijo vaje za moč in stabilizacijo telesa na tleh.
Baletna fuzija je primerna za vse plesalce, z več in manj plesnimi izkušnjami.

TINA (MARTINA) DOBAJ

TINA (MARTINA) DOBAJ, plesalka, koreografinja in plesna pedagoginja,  je končala umetniško akademijo P.A.R.T.S. v Bruslju. Po šolanju je bila sprejeta v profesionalno skupino ROSAS priznane belgijske koreografinje Anne Terese de Kearsmaaker. Kmalu zatem je dobila angažma v predstavi The Vile Parody of Address koreografa Williama Forsytha. Ko se je vrnila v Slovenijo, je začela učiti profesionalne treninge v Ljubljani in v gledališču v Mariboru, kasneje pa je obnovila stik z Brusljem in poučevala tudi tam različne treninge in delavnice. Prav tako je začela poučevati na gimnaziji SVŠGL – smer sodobni ples, kjer učil vse do danes. Na Pedagoški fakulteti sodeluje pri mednarodnem projektu koorporiranja plesne umetnosti v šolski sistem. Sodelovala je tudi pri uvajanju ter pisanju programov na umetniški gimnaziji Ljubljana. Od leta 2014 deluje tudi kot pedagoginja na ptujski gimnaziji, kjer soustvarja program Musicla. S koreografskim prvencem Cesta je dobila dve nagradi Povodnega moža, s predstavo Geiko (2004) pa nagrado Münchenskega festivala. V produkciji Flote je še ustvarila predstavi Ring in Kore wa tada no sen desu (2006 in 2007). Sodelovala je tudi z zborovodjo Karmino Šilec in naredila koreografijo za njen projekt Adiemus (2003) in CS LIGHT (2007). Z Gregorjem Kamnikarjem je sodelovala pri predstavah Odprto od do in Kapital. Slednja je bila povabljena na Brisbane festival v Avstraliji (2011), kjer je avtorica izvedla delavnice na Queenslandski univerzi ter študente integrirala v predstavo. Aprila 2013 je v New Jerseyu poučevala na plesni šoli MADLOM koreografinje Maje Milenović Workman, kasneje pa plesala v njeni predstavi Namišljena resnica, ki je bila premierno izvedena septembra 2013 v Stari mestni elektrarni v Ljubljani. V New Yorku je 2013 sodelovala v improvizacijskih projektih skupaj z legendama jazz glasbe, z Reaggijem Workmanom in Kenom Vandemarkom v režiji Maje Milenovič Workman. Od februarja 2014 ustvarja performanse pod imenom LaMuG-Zi v plesno-glasbenem tandemu z Andrejem Hrvatinom. .  Leta 2006 -2010 je poučevala na P.A.R.T.S – u kot zunanji učitelj ter vodila delavnice in profesionalne sodobno plesne klase v Charleroi v Bruslju, Avstriji, Madžarski. Tina sedaj poučuje svoje klase skupaj s korepetitorjem Andrejem Hrvatinom v Sloveniji in zunaj nje. Leta 2016 je v Minoritski cerkvi izpeljala projekta M – Dotik v produkciji Federacije in Silhueta s finančno pomočjo Občine Maribor in jo tako predstavila na gostovanju v Švici, Zurich v februarju 2017. Leta 2018 je ustvarila skupaj z režiserjem Matjažem Latinom predstavo Motnje procesa ali to se vas ne tiče. V decembru 2018 je koreografirala kratke koreografije za Božični koncert mladih baletnih plesalcev  dijakov Konservatorija za glasbo in balet Maribor in baletnega ansambla mariborskega gledališča.
Več na: http://ski.emanat.si/tina-dobaj/

JOGA, SODOBNI PLES 1, SODOBNI PLES 2 delavnica – MAJA KALAFATIĆ

MAJA KALAFATIĆ

foto Nikola Jankovic

JOGA

Vsaka ura bo imela svojo tematiko tako se bomo v štirih dneh posvetili kolkom, hrbtu (zakloni), rokam in inverzijam (obrnjeni položaji). Skozi vaje ozaveščanja, delu v parih, asistenci bomo delali na stabilizaciji telesa, prav tako na odpiranju in krepitvi mišičnega tkiva. Privoščili si bomo tako dinamične sekvence kot poglobljen vpogled na posamezne položaje ter integracijo joge v plesni praksi.

SODOBNI PLES 1

Sodobni ples 1 se osredotoča na osvajanje osnovnih principov tehnik sodobnega plesa (floor work, release tehnika) in somatike. Delali bomo na artikulaciji telesa in odnosu do prostora v in izven telesa. Prvi del ure je namenjen ogrevanju, delu v parih in delu na tleh, v drugem delu se bomo osredotočali na različne sekvence skozi katere bomo delali na kvaliteti fluidnosti. Poseben poudarek je na  muzikalnosti in izvajanju plesnega/gibalnega materiala.

SODOBNI PLES 2 delavnica

Prvi del ure je namenjen ozaveščanju telesa skozi tehnike sodobnega plesa, somatike in joge. Delali bomo na artikulaciji telesa in odnosu do prostora v in izven telesa. Del vaj bo strukturiran in sestavljen iz besednjaka floor worka, release tehnike in principov iz somatike. Drugi del ure se osredotoča na pridobivanje orodij s katerimi lahko operiramo med improvizacijo. To bo bolj vodeno raziskovanje, ki bo sestavljeno iz nalog in iger. Delali bomo v skupinah, iskali principe in načine kako biti s skupino, kaj pomeni dati in prejemati ter kako najlažje umestiti lasten material v skupinsko delo.

MAJA KALAFATIĆ

foto Miha Fras

MAJA KALAFATIĆ (1984, Celje) je plesalka, koreografinja, pedagoginja in učiteljica joge, ki živi in ustvarja med Ljubljano in Beogradom. Leta 2006 je diplomirala na SEAD (Salzburški eksperimentalni akademiji za ples) in leta 2015 magistrirala na Hochschule fiir Musik und Tanz, K6In: HfMT na področju plesne diseminacije.
Trenutno je na doktorandka na FMK (Fakulteta za medije in komunikacije v Beogradu), na področju transdisciplinarne umetnosti in medijev. Njena doktorska disertacija postavija pod vprašaj koncept veščine v sodobni performativni umetnosti.
Njena praksa zdruzuje teoretične in praktične osnove ter vključuje raziskovanje giba, koreografiranje, vodenje delavnic (sodobni ples, somatska praksa, družbena koreografija, aktivizem, joga), ter pisanje o plesu.
Deluje kot samozaposlena v kulturi.
http://ski.emanat.si/maja-kalafatic/

CONTEMPORARY DANCE – ALICIA PAULINA OCADIZ ARRIAGA
CONTEMPORARY DANCE I & III

Ples je bil vedno odraz identitete in kulture tistih, ki to počnejo, s pomočjo te umetnosti čustva in misli vzpostavijo stik s telesom in tako dajejo impulze, ki sproščajo dušo.
S temi delavnicami nameravam ugotoviti in pokazati plesno identiteto vseh učencev ne glede na njihovo tehnično raven.

ALICIA PAULINA OCADIZ ARRIAGA

foto Bučinel Borut BUC

CONTEMPORARY DANCE I

Delavnica bo prilagojena posameznim zmožnostim in različnim kvalitetam gibanja udeležencev, s čimer se bo izognila omejitvam visokih plesnih zahtev, ampak se bo osredotočila na moči vsakega posameznega učenca.
Delavnica bo razdeljena na tehnični del, kjer bomo raziskovali elemente release technique, Flying Low, Passing Through , tehniko Counter, Limon in Contact Dance ter na ustvarjalni plesni del.
To bo koristilo razvoju koordinacije, moči, gibčnosti, prostorske zavesti in telesne ozaveščenosti vseh učencev.

CONTEMPORARY DANCE III

Plesalci se bodo v tem procesu naučili več tehničnih - ustvarjalno - interpretativnih elementov sodobnega plesa. To jim bo zagotovilo potrebna orodja za razvoj ustvarjalnega procesa, s pomočjo katerega bodo spoznali svoje telo in vzpostavili intimen dialog v sebi. Osredotočili se bomo na gibalne lastnosti, uporabo prostora in časa, da bi odkrili pripoved plesa: gibanje kot neverbalna komunikacija.
Odnos do glasbe bo tudi glavni poudarek te nadaljevalne delavnice, uporaba poliritma v telesu in glasba kot orodje za izboljšanje plesne tehnike.
Obe delavnici bo popestril v živo DJ Dušan.

ALICIA PAULINA OCADIZ ARRIAGA

foto Bučinel Borut BUC

ALICIA OCADIZ je leta 2015 magistrirala iz plesne umetnosti in umetnosti giba v okviru raziskave "Srečanja v plesu med Indonezijo in Mehiko" na Katoliški univerzi San Antonio v Murciji v Španiji. Diplomirala je iz sodobnega plesa na državni šoli za klasični in sodobni ples v Mexico Cityju in je certificirana plesalka Rotterdamske prestižne plesne akademije CODARTS v Rotterdamu na Nizozemskem in Pekinške mednarodne umetniške šole v Pekingu na Kitajskem. Nastopala je kot koreografinja, plesalka in cirkuška umetnica na različnih odrih, gledališčih in festivalih v Mehiki, Nizozemski, Franciji, Kostariki, Panami, Španiji, Sloveniji in na Kitajskem. Bila je med drugim članica skupin 2Move Dance Company (Nizozemska), NANA + NA (Panama), Foco al Aire Producciones (Mehika), gibalnega projekta Ashley Meeder (Evropska unija), Cirkusa Kansky (Slovenija). Leta 2009 je prejela nagrado "Mexico City Youth Award", ki jo je dala na seznam mladih perspektivnih umetnikov prestolnice, leta 2010 pa je prejela nagrado Niewe Maan za ustvarjanje in izvedbo najboljše predstave za galerijo v okviru muzeja Nacht v Rotterdamu, Nizozemska. Maj 2019 je v produkciji Plesnega teatra Ljubljana zelo uspešno predstavila svoj avtorski prvenec ASSEMBLE YOURSELF / SESTAVI SE.
More: http://ptl.si/majmay-2019/2019/4/9/13-14-in-15-5-2000-alicia-paulina-ocadiz-arriaga-assemble-yourself-sestavi-se-premiera

FREESTYLE- URBAN DANCE CYPHER – GAŠPER KUNŠEK

GAŠPER KUNŠEK

foto Bučinel Borut BUC

FREESTYLE- URBAN DANCE CYPHER I & II

1. del delavnice bo predstavitev in spoznanje z osnovnim idejam improvizacijskih formatov in komunikacij ubanih plesnih stilov ter njihovih korenin.
V 2. delu se bomo posvetili osnovnim tehnikam Hip Hopa, Poppinga, House-a, krumpa, in lockinga, ter prek njih izkušali komunikacijo med prostorom, telesom,glasbo, partnerjem ter atraktivnostjo.
Nato bomo v te gibalne formate umestili lastni izraz, emocije ter občutke, ter poskušali preko t.i. Cyphra komunicirati z celotnim kolektivom sodelujočih v tem ritualu.

GAŠPER KUNŠEK

foto Bučinel Borut BUC

Gašper Kunšek je samozaposlen v kulturi kot koreograf, plesalec in pedagog. Že pri rosnih letih se je udeleževal veliko festivalov,dogodkov in tekmovanj, kjer je dosegal odlične rezultate. Kmalu se je srečal z muzikalom, plesno predstavo, interdisciplinarnim projektom, komedijo, otroško predstavo, konceptualnimi predstavami, uličnimi nastopi,plesnimi dvoboji in na splošno z različni tehnikami performiranja, umeščenimi v različne prostore dogajanja, kasneje pa tudi s kratkimi filmi in koreografiranjem dramskih iger.

Pri 13 letih se mu je na njegovi poti pridružil Žigan Krajnčan (soustvarjalec, prijatelj in učitelj). Skupaj raziskujeta univerzalne sisteme gibanja, življenja, načine bivanja in delovanja. S krepitvijo veščin performiranja predvsem pa improviziranja, skozi fuzijo življenjsko gibalnih principov kot so:hip hop, house, sodobni ples, freestyle , kontaktna improvizacija,yoga,alkimija, krump, shamanic dance, newstyle, turfing, bboying, smashing, joga, locking, popping, sta razvijala svoj lasten način izražanja. Razvila sta neverbalni pogovor oz. pogovor gibalne telepatije, ki njunemu načinu izražanja da originalni žig.

V letu 2016/2017 sta začela ustvarjati svoj drugi avtorski duet imenovan Alien Express, katerega koncept je da se iz predstave v predstavo spreminja in raste. Z duetom že dve leti redno nastopata v tujini, kjer sta imela  več kot 50 gostovanj - Brazilija, Kitajska, Afrika,Španija, Nemčija, Danska, Švedska, Hrvaška, Srbija, Bosna in Hercegovina...Skupaj delujeta že 6 let. V letu 2017 jima je Ministrstvo za kulturo glede na uspehe odobrilo status samostojnega kulturnega delavca.

KRITIKE:
ALIEN EXPRESS :
http://aerowaves.org/springback/reviews/article/alien-express
https://5stjerner.wordpress.com/2017/05/02/ja-tak-tag-blusen-af/
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10211366792038715&set=p.
http://paradaplesa.si/?Id=360_stopinj&View=novica&novicaID=4485&notr=1
http://paradaplesa.si/?Id=ritem_izjav&View=novica&novicaID=4730&notr=1#.WQmFpJJJlNk.facebook
https://www.dnevnik.si/1042765430/kultura/oder/intervju-znagrajencema-gibanice-ziganom-kranjcanom-in-gasperjem-kunskomkako-z-gledalci-postati-eno

 

POPPING, LOCKING in WORKSHOP URBAN & CONTEMPORARY FUSION – ALEX TESCH

Alex Tesch

POPPING, LOCKING in WORKSHOP URBAN & CONTEMPORARY FUSION

Slogi Locking in Popping, imenovani tudi Funkstyles, so plesni stili, ustvarjeni v 70. letih na zahodni obali ZDA. Z vzponom funk glasbe in plesov ter Show Soul Train so se Locking in Popping navdihnili iz risank in filmov, da bi se razvili v zabavne plese, ki jih imamo danes radi.

Alex Tesch

foto Matic Trepelj

Alex Tesch, na plesni sceni, znan tudi pod imenom Loftex, pleše že od 7. leta in je preučeval urbane sloge po vsem svetu ter tekmoval, zmagal in sodil na mednarodnih tekmovanjih. Diplomiral je na Salzburški eksperimentalni akademiji za ples in diplomiral iz umetnosti na Kraljevem konservatoriju za ples v Antwerpnu. Trenutno ima sedež v Ljubljani, kjer prenaša svoje znanje in izkušnje desetletnega poučevanja plesa.

BOSONOGI FLAMENKO – URŠKA CENTA

URŠKA CENTA

BOSONOGI FLAMENKO

Pod imenom bosonogi flamenko se skrivajo delavnice flamenka brez tradicionalne obutve. Plešemo ga bosi, v neposrednem stiku s tlemi in primitivnimi, zgodovinskimi koreninami flamenka. Delavnice so namenjene spoznavanju njegove gibalne tehnike, ozaveščanju telesa in učenju uporabe lastnih anatomskih struktur, primerne pa so za vse nivoje plesnega znanja flamenka - na njej se boste znašli tudi tisti, ki se s flamenkom srečujete prvič. Struktura delavnic je zasnovana na podlagi razvijanja občutka za muzikalnost in ritem, prostorskost in geometrijo plesa, kjer preko tehnike klasičnega flamenka raziskujemo lastno gibalno ustvarjalnost in ekspresivnost ter sledimo svojemu osebnemu gibalnemu instinktu. Delavnice so sestavljene iz ogrevanja, tehničnih gibalnih vaj in plesih sekvenc, ritmičnih in melodičnih vaj flamenka, ploskanja, ustvarjalnih plesnih nalog in koreografije. Učenje temelji na tehniki plesalk in pedagoginj madridske akademije flamenka Amor de Dios - Merche Esmeralde, Belen López in Conche Jareño, ter jo kombinira z osebnim gibalnim pristopom pedagoginje Urške Centa.

URŠKA CENTA

URŠKA CENTA je plesalka flamenka in odrska ustvarjalka, ki svoje področje delovanja s plesa razširja daleč v druge umetniške vode. Svoje znanje je pridobivala na madridskih akademijah flamenka Amor de Dios in akademiji UFlamenco, v okviru Akademije za ples v Ljubljani pa končuje študij sodobnega plesa in koreografije. Od vrnitve v Slovenijo v Ljubljani vodi cikel 'Noches de tablao', s katerim predstavlja in medsebojno povezuje priznane domače in tuje glasbenike in plesalce ter tako ustvarja platformo za razvoj novih projektov, ki črpajo iz tradicije flamenka in jo združujejo z različnimi svetovnimi glasbenimi kulturami in drugimi modernimi umetniškimi smernicami. Kot plesalka nastopa na pomembnih odrih in festivalih doma in v tujini, med drugim je z glasbenim projektom ‘MTF feat. Sub-Lime’ nastopila na otvoritvi 59. Jazz festivala Ljubljana, s projektom sufijske glasbe in flamenka ‘Nairuz’ na otvoritvi programa Grlom u jagode Jazz festivala Sarajevo, kot solistka na državni proslavi ob dnevu državnosti leta 2019, na odru ljubljanskega centra urbane kulture Kina Šiška pa je med leti 2013 in 2018 uprizorila štiri premiere. Ustvarja raznovrstne projekte ('Lorca, ti in jaz', 'Sentido', ‘Deblas/Boginje’, 'Sacai', 'Eno balado, prosim!’, ‘MTF’, ‘Nairuz’ itd.), pri katerih sodeluje z izpostavljenimi slovenskimi in tujimi umetniki. Kot pedagoginja in koreografinja deluje v Plesno kulturnem društvu CoraViento in sodeluje z drugimi plesnimi društvi in ustanovami v tujini.

Video:
https://www.youtube.com/watch?v=sWZMVsFLgPw
https://www.youtube.com/watch?v=EHXprnYIpvE

SALSA FUSION SOLO – KATJA ČUK

KATJA ČUK

SALSA FUSION SOLO

Delavnica bo skupinska, sestavljena iz ogrevanja, razlage in preplesavanja osnovnih korakov salse, »body movement« vaj ter plesne koreografije/rutine. Poco a poco, se bomo naučili salsa rutino, ki združuje različne salsa stile in elemente tudi drugih plesnih zvrsti.
Delavnica je  za vse plesalce, moške in ženske, ne glede na zvrst plesnega predznanja. Vabljeni tako plesalci modernega, sodobnega in jazz plesa kot hip-hoperji – pripravljam zanimiv izziv J

KATJA ČUK

KATJA ČUK: Življenje mi je dalo možnost in priložnost, da se razvijam in utrdim na več področjih: tako na plesno umetniškem kot tudi na pedagoškem. Plesala in plesno izobraževala sem se od 7. leta naprej na različni plesnih tečajih, seminarjih ter zimskih in poletnih plesnih šolah, doštudirala sem pedagogiko in sociologijo na Univerzi v Mariboru, dokončala izobraževanje za Učitelje kreativnega gibanja in plesa pri JSKD in se v Kolumbiji izobrazila kot plesalka in plesna učiteljica salse in drugih latinskih ritmov ter delala na mnogih zanimivih plesnih, teatralnih in umetniških ter pedagoških projektih: med drugim sem bila del dveh »Salsodromo« parad v Caliju (salsa povork na ulicah Calija, ki je tretje največje mesto v Kolumbiji in velja za svetovno prestolnico salse), plesala na številnih manjših in večjih nastopih tako v Kolumbiji kot v Grčiji in Sloveniji.
Poučujem  salso in vse njene žanre, kot druge plesne ritme in stile. Izvajam rekreativne plesne in gibalne delavnice, privatne plesne ure, nastope, animacije in nudim koreografsko delo.
PLES je moj element - pomeni, da je prostor/dejavnost kjer se jaz počutim jaz in kjer sem doma.
Mnoga leta sem se udeleževala in izobraževala na delavnicah Zimske in tudi poletne plesne šole, ki jo organizira JSKD. Danes sem počaščena, da sem povabljena in sodelujem kot plesna pedagoginja.
Več: www.katyadanceeducation.com 

 

PLESNA DELAVNICA ZA OTROKE 5-7 LET in DELAVNICA ZA MENTORJE: DVA LETEČA IN EN BOS – »PRAVLJICA« – SAŠA LONČAR

SAŠA LONČAR

PLESNA DELAVNICA ZA OTROKE 5-7: PRAVLJICA

Tavanje v vsakdanji rutini, nam krade domišljijski svet. Zgodbe zaznamujejo naš vsakdan in iz njih rišemo sliko življenja. A  kaj v tej sliki manjka?
Tokrat se bomo podali v čudovit svet pravljic, obstoječih in izmišljenih, ki jih bomo preko različnih procesov raziskali, oblikovali in na svojstven način pripovedovali.
Naša pravljica bo rodila nove junake, s katerimi se bomo podali na  čudežne poti, s čarobnimi izzivi v danem trenutku.

SAŠA LONČAR

DELAVNICA ZA MENTORJE

Delavnica za mentorje sledi delavnici za otroke, temelji na pogovoru in praktičnem delu. Je priložnost za nadgradnjo videnega in razvoj procesa ustvarjanja. Vprašanja in udobna oprema za valjanje po tleh so nujna.

SAŠA LONČAR

foto Minka

SAŠA LONČAR je priznana plesna pedagoginja in koreografinja, ustanoviteljica in umetniška vodja KD Qulenium v Kranju in Ljubljani. Vsako leto organizira festival odrske umetnosti Kalejdoskop in raziskovalno-ustvarjalni poletni tabor mladih na Mašunu. Skozi ustvarjalne procese z bujno domišljijo, odprtostjo, drznostjo, odličnim občutkom vodenja, spodbuja otroško plesno ustvarjalnost in bogati njihovo osebno gibalno izraznost. S svojimi plesalci sodeluje na pomembnih prireditvah in festivalih doma in v tujini (Francija, Indonezija, Indija, Hrvaška, Danska, Srbija).  Za umetniške ustvarjalne in pedagoške dosežke je prejela plaketo Mete Vidmar in na 9. slovenskem bienalu Gibanica 2019 nagrado Ksenije Hribar.
Več: www.qulenium.org

 

 

 

 

 

prijavnica