PLES / DELAVNICE, IZOBRAŽEVANJA
36. Zimska plesna šola 2020 v Mariboru
DELAVNICE in PEDAGOGISODOBNI BALET I & II – TINA (MARTINA) DOBAJSODOBNI BALET I in II Tinin sodobni balet je preplet stiliziranega klasičnega baleta z mehkobo sodobnega plesa, različno dinamiko, močjo, ostrino in volumnom gibanja. TINA (MARTINA) DOBAJ, plesalka, koreografinja in plesna pedagoginja, je končala umetniško akademijo P.A.R.T.S. v Bruslju. Po šolanju je bila sprejeta v profesionalno skupino ROSAS priznane belgijske koreografinje Anne Terese de Kearsmaaker. Kmalu zatem je dobila angažma v predstavi The Vile Parody of Address koreografa Williama Forsytha. Ko se je vrnila v Slovenijo, je začela učiti profesionalne treninge v Ljubljani in v gledališču v Mariboru, kasneje pa je obnovila stik z Brusljem in poučevala tudi tam različne treninge in delavnice. Prav tako je začela poučevati na gimnaziji SVŠGL – smer sodobni ples, kjer učil vse do danes. Na Pedagoški fakulteti sodeluje pri mednarodnem projektu koorporiranja plesne umetnosti v šolski sistem. Sodelovala je tudi pri uvajanju ter pisanju programov na umetniški gimnaziji Ljubljana. Od leta 2014 deluje tudi kot pedagoginja na ptujski gimnaziji, kjer soustvarja program Musicla. S koreografskim prvencem Cesta je dobila dve nagradi Povodnega moža, s predstavo Geiko (2004) pa nagrado Münchenskega festivala. V produkciji Flote je še ustvarila predstavi Ring in Kore wa tada no sen desu (2006 in 2007). Sodelovala je tudi z zborovodjo Karmino Šilec in naredila koreografijo za njen projekt Adiemus (2003) in CS LIGHT (2007). Z Gregorjem Kamnikarjem je sodelovala pri predstavah Odprto od do in Kapital. Slednja je bila povabljena na Brisbane festival v Avstraliji (2011), kjer je avtorica izvedla delavnice na Queenslandski univerzi ter študente integrirala v predstavo. Aprila 2013 je v New Jerseyu poučevala na plesni šoli MADLOM koreografinje Maje Milenović Workman, kasneje pa plesala v njeni predstavi Namišljena resnica, ki je bila premierno izvedena septembra 2013 v Stari mestni elektrarni v Ljubljani. V New Yorku je 2013 sodelovala v improvizacijskih projektih skupaj z legendama jazz glasbe, z Reaggijem Workmanom in Kenom Vandemarkom v režiji Maje Milenovič Workman. Od februarja 2014 ustvarja performanse pod imenom LaMuG-Zi v plesno-glasbenem tandemu z Andrejem Hrvatinom. . Leta 2006 -2010 je poučevala na P.A.R.T.S – u kot zunanji učitelj ter vodila delavnice in profesionalne sodobno plesne klase v Charleroi v Bruslju, Avstriji, Madžarski. Tina sedaj poučuje svoje klase skupaj s korepetitorjem Andrejem Hrvatinom v Sloveniji in zunaj nje. Leta 2016 je v Minoritski cerkvi izpeljala projekta M – Dotik v produkciji Federacije in Silhueta s finančno pomočjo Občine Maribor in jo tako predstavila na gostovanju v Švici, Zurich v februarju 2017. Leta 2018 je ustvarila skupaj z režiserjem Matjažem Latinom predstavo Motnje procesa ali to se vas ne tiče. V decembru 2018 je koreografirala kratke koreografije za Božični koncert mladih baletnih plesalcev dijakov Konservatorija za glasbo in balet Maribor in baletnega ansambla mariborskega gledališča. Leta 2019 je uspešno izvedla premiero plesne predstave Bardo – prostori praznine, s plesalko Evin Hadžialjević in glasbenico Damaris Potočnik. JOGA, SODOBNI PLES II – MAJA KALAFATIĆJOGA Vsaka ura bo imela svojo tematiko, tako se bomo v štirih dneh posvetili kolkom, hrbtu (zakloni), rokam in inverzijam (obrnjeni položaji). Skozi vaje ozaveščanja, delu v parih in asistenci bomo delali na stabilizaciji telesa, prav tako na odpiranju in krepitvi mišičnega tkiva. Privoščili si bomo tako dinamične sekvence kot poglobljen vpogled v posamezne položaje. SODOBNI PLES II Prvi del ure je namenjen ozaveščanju telesa skozi tehnike sodobnega plesa in somatike. Delali bomo na artikulaciji telesa in odnosu do prostora v in izven telesa. Del vaj bo strukturiran in sestavljen iz besednjaka floor worka, release tehnike in principov iz somatike. Osredotočali se bomo na različne sekvence skozi katere bomo delali na kvaliteti fluidnosti, poseben poudarek pa bo na muzikalnosti in izvajanju plesnega/gibalnega materiala. Drugi del ure se osredotoča na pridobivanje orodij s katerimi lahko operiramo med improvizacijo. To bo bolj vodeno raziskovanje, ki bo sestavljeno iz nalog in iger. foto Miha Fras MAJA KALAFATIĆ (1984, Celje) je plesalka, koreografinja, pedagoginja in učiteljica joge, ki živi in ustvarja med Ljubljano in Beogradom. Leta 2006 je diplomirala na SEAD (Salzburški eksperimentalni akademiji za ples) in leta 2015 magistrirala na Hochschule fiir Musik und Tanz, KöIn: HfMT na področju plesne diseminacije. FOLLOW THE FLOW I & II – URŠA RUPNIK
FOLLOW THE FLOW I & II Urša poučuje avtorsko obarvano sintezo sodobnih in modernih plesnih tehnik, obogateno z lastnimi plesnimi izkušnjami in svojimi principi ustvarjanja. Kot dolgoletna asistentka in plesalka uveljavljenega ameriškega koreografa in pedagoga Joa Alegada pri svojem delu izhaja predvsem iz metode Alegado Movement Language, ki se napaja v gibu rok in dlani. Te se kot vodilo za gibanje celotnega telesa povezujejo z viri energije znotraj telesa in se nato projicirajo navzven v prostor.
URŠA RUPNIK je univ. dipl. kulturologinja (Fakulteta za družbene vede, UL) ter dipl. plesalka in koreografinja (Akademija za ples, Ljubljana). Kot samostojna plesna ustvarjalka sodeluje s pomembnejšimi slovenskimi koreografi (Jasna Knez, Maša Kagao Knez, Eča Dvornik, Matjaž Farič, Gregor Luštek, Rosana Hribar, Snježana Premuš), režiserji (Niko Goršič, Matjaž Mrak, Ana Kržišnik Blažica) in drugimi umetniki (Lado Jakša, Tone Stojko, Jerenj Kustrle, Katjuša Kovačič, Nikola Orešković). Ustvarja avtorske plesne projekte (Morska deklica, Izgubljena, Rada bi nekaj rekla) deluje v tandemu z Lizo Šimenc (Meduza), v plesnem kolektivu Frankies (In Vitro, Utvare/Prevare, Domus Fabula) ter kot umetniški vodja Studia za svobodni ples in Ursus Dancers kolektiva (Prehajanja, Ob sončnem zahodu /.../, Druga prihodnost). SODOBNI PLES I & II »ZERO SPACE« – BENO NOVAKSODOBNI PLES »Zero Space« je gibalna / plesna praksa, razvita okoli kombiniranja različnih idej in tehnik, z namenom čim bolj ekonomičnega izkoriščanja telesne energije. Oblikovana je tako, da pomaga plesalcem pri razvoju talne tehnike in njihove celotne prostorske zavesti. Moja metoda temelji na temeljnih idejah Flying-Low, ki sem jih razvil in obogatil skupaj s Counter Technique in njeno glavno idejo nasprotujočih si smeri. Moja tehnika je zasnovana, da plesalcem pomaga, da se naučijo pridobiti fizično energijo, ustvarjeno z zavestnim usmerjanjem in "kontra" usmerjanjem delov telesa skozi prostor in v relaciji do tla. In tako lažje in hitreje potujejo skozi prostor ter v tla in izven tal. V delavnici enake ideje pogosto spreminjam v partnerstvo in kontaktne improvizacije. Pomemben koncept mojega učenja je, kako prenašati ideje, ki jih kot plesalci uporabljamo v vertikali in jih uporabljati tudi v tleh. Kako ohraniti svojo os in usmerjeno energijo ter kako trenirati druge dele telesa, da so tako uporabni in prilagodljivi kot na primer podplati. BENO NOVAK je profesionalni sodobni plesalec ter soustanovitelj KUD Qulenium Ljubljana. Leta 2016 je diplomiral na Salzburški eksperimentalni akademiji za ples (SEAD) iz sodobnega plesa in performansa. Zaradi svoje uspešnosti je bil kasneje povabljen na nadgradnjo svojega znanja na oddelku Tisch Dance (New York University) ter plesni akademiji The Place (London). Od leta 2017 naprej redno pleše znotraj večjih kompanij po celem svetu kot so: Gary Clarke Company, Jason Mabana Dance, James Wilton Dance Company, itd. Poleg plesa aktivno sodeluje pri organizaciji in izvedbi festivala Kalejdoskop Kranj in Ljubljana ter sodobno-plesnega festivala Summer Intensive Portugal. Zraven delovanja znotraj internacionalnih plesnih kompanij, že vrsto let deluje tudi kot ustvarjalec, večinoma znotraj svojega društva Qulenium. SALSA FUSION SOLO I/II & II/III – KATJA ČUKSALSA FUSION SOLO I/II Delavnica je namenjena vsem plesalcem ali ljubiteljem plesa z osnovnim predznanjem ali brez znanja, salse. Razložili bomo osnove gibanja, štetja glasbe, koordinacije in se nato lotili preprostejših kombinacij korakov in rutine. SALSA FUSION SOLO II/III Delavnica je namenjena vsem plesalcem in salserjem s predznanjem in večletnimi izkušnjami. Delavnica vabi tudi plesalce drugih plesnih zvrsti, ki jim bo ta nov stil izziv. V kolikor niste prepričani katera delavnica bi bila primerna za vas ali imate kakšno drugo vprašanje se lahko vedno posvetujete: IG: katya.cuk ali katja.cuk84@gmail.com KATJA ČUK Življenje mi je dalo možnost in priložnost, da se razvijam in utrdim na več področjih: tako na plesno umetniškem kot tudi na pedagoškem. Plesala in plesno izobraževala sem se od 7. leta naprej na različni plesnih tečajih, seminarjih ter zimskih in poletnih plesnih šolah, doštudirala sem pedagogiko in sociologijo na Univerzi v Mariboru, dokončala izobraževanje za Učitelje kreativnega gibanja in plesa pri JSKD in se v Kolumbiji izobrazila kot plesalka in plesna učiteljica salse in drugih latinskih ritmov ter delala na mnogih zanimivih plesnih, teatralnih in umetniških ter pedagoških projektih: med drugim sem bila del dveh »Salsodromo« parad v Caliju (salsa povork na ulicah Calija, ki je tretje največje mesto v Kolumbiji in velja za svetovno prestolnico salse), plesala na številnih manjših in večjih nastopih tako v Kolumbiji kot v Grčiji in Sloveniji. PLESNA DELAVNICA ZA MENTORJE: DVA LETEČA IN EN BOS – »POTovanje« – SAŠA LONČARDELAVNICA ZA MENTORJE »POTovanje« Najprej se začne v naši glavi in ji pravimo IDEJA, naš naslednji korak pa je, kako idejo uresničiti. Tukaj največkrat nastane zmeda ... zato bomo skupaj naredili prvi korak, mu dodali naslednjega in še naslednjega in tako se bomo po nekaj kilometrih in dolgem zapletenem času približali naši realizirani IDEJI. foto Minka SAŠA LONČAR je priznana plesna pedagoginja in koreografinja, ustanoviteljica in umetniška vodja KD Qulenium v Kranju in Ljubljani. Vsako leto organizira festival odrske umetnosti Kalejdoskop in raziskovalno-ustvarjalni poletni tabor mladih na Mašunu. Skozi ustvarjalne procese z bujno domišljijo, odprtostjo, drznostjo, odličnim občutkom vodenja, spodbuja otroško plesno ustvarjalnost in bogati njihovo osebno gibalno izraznost. S svojimi plesalci sodeluje na pomembnih prireditvah in festivalih doma in v tujini (Francija, Indonezija, Indija, Hrvaška, Danska, Srbija). Za umetniške ustvarjalne in pedagoške dosežke je prejela plaketo Mete Vidmar in na 9. slovenskem bienalu Gibanica 2019 nagrado Ksenije Hribar. DODATNA PONUDBAMed vikendom po predhodnem naročilu v info pisarni: TRADICIONALNA KITAJSKA MASAŽA - Darinka Brešar, www.darinka-tuina.si BIOPTRON svetlobna terapija (regeneracija z novo dimenzijo) – Zvezdana Lamovšek, http://www.zepter.si/MainMenu/Products/Medical/Bioptron/ColorTherapy.aspx
|
|