|
PLES / DELAVNICE, IZOBRAŽEVANJA
41 Zimska plesna šola 2026 v MariboruMaribor, 20. - 23. februar 2026PROGRAMVita Osojnik: SODOBNI BALET, SOLO KOREOGRAFSKA DELAVNICAVita Osojnik je samozaposlena v kulturi - plesalka, koreografinja, plesna pedagoginja in ulična umetnica. Maturirala je na Gimnaziji Kranj, na Srednji glasbeni in baletni šoli smer balet in zaključila študij sodobnega plesa in koreografije na Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD). Redno je bila zaposlena na Umetniški gimnaziji v Ljubljani, kot mentor in pedagog deluje v okviru društva Qulenium v Kranju, na Alma Mater Europea- akademiji za ples, v okviru Šugle (Šola uličnega gledališča) in številnih drugih društvih. Veliko let je bila gostujoča profesorica in koreografinja na SEAD-u. L. 2015 je bila povabljena s strani Tisch School of ARTS v New Yorku na rezidenco in delo z njihovimi študenti na podiplomskem študiju. Je avtorica in soustvarjalka številnih celovečernih plesnih predstav. Kot mentorica je sodelovala v projektu mladinskega odra Amo v Novi Gorici na temo medvrstniškega nasilja. V letih 2022/2023/2024 je ustvarila solo trilogijo Vse kar se je že zgodilo, Izven osi in Prostor z razgledom v Plesnem teatru Ljubljana. Sodobni balet je prilagojen potrebam sodobnega plesa in se izogne običajni rigoroznosti klasicizma, išče pa vzporednice z mehanizmi v sodobnih plesnih tehnikah. Klas je sestavljen iz vaj pri drogu s poudarkom na delu stopal, raztegu, koordinaciji in organizaciji telesa, sledi delo na sredini prostora, ki se osredotoča na smeri v prostoru, tranzicijska gibanja, elevacijo in obrate. Solo koreografska delavnica - Od ideje do izvedbe Raziskovali bomo lastni gibalni repertoar z rabo elementov in veščin sodobnega plesa, alternativnih plesnih tehnik in uličnega gledališča. Poglobili se bomo v odkrivanje prostora v in zunaj nas. Poiskali bomo specifike individualnega osebnega izraza in prezence. Spoznali bomo orodja, kako iz nekaj notranjega (ideja) sploh lahko ustvarimo nekaj zunanjega (manifestacija ideje oz.izvedba). Max Masahiro Levy: MODERN, REPERTOAR, PARTNERINGMax Masahiro Levy je koreograf, plesalec in pedagog z bogatimi izkušnjami iz baleta in sodobnega plesa. Svojo plesno pot je začel v Tokiu, kasneje pa se izpopolnjeval na Boulder Ballet School in v programu San Francisco Ballet Trainee. Profesionalno je plesal pri American Repertory Ballet in Charlotte Ballet, nato pa kot solist v Ballett Staatstheater Nürnberg, kjer je nastopal v delih priznanih koreografov, med njimi Crystal Pite, William Forsythe, Johan Inger in Ohad Naharin. ModernČrpajoč iz svoje raznolike profesionalne poti v klasičnem baletu, modernem in sodobnem plesu ter eksperimentalnih somatskih praksah Maxova ura združuje kondicijske vaje, improvizacijo, strukturirane fraze in miselne vaje v nežno ravnovesje med intenzivnostjo in sprostitvijo. Preprosti koncepti si sledijo drug za drugim ter ustvarjajo bogato uro, zgrajeno na sprejemanju raznolikosti gibanja – med napetostjo in sprostitvijo; velikim in majhnim; umom in telesom; prostorom in detajli. RepertoarRepertoarna ura združuje Maxov koreografski besednjak z njegovimi ustvarjalnimi metodami; spoj že obstoječega dela in ustvarjalne delavnice. S poudarkom na namenu gibanja in natančni pozornosti do detajlov bo ura izhajala iz nedavnih del kot izhodišč za koreografska orodja, razvita skupaj s plesalci. Jerneja Fekonja: MOBILE STRENGTH/SODOBNA PLESNA TEHNIKA, PARTNERINGJerneja Fekonja je leta 2019 diplomirala na BCDA na Madžarskem. Je sodobna plesalka z mednarodnimi izkušnjami po vsej Evropi. Dela kot pefromerka, pa tudi kot asistentka koreografije in vodja vaj, med drugim pri institucijah, kot so Opera in Balet Ljubljana (v koprodukciji s SNG Drama Ljubljana), Theater Bremen ter projekti, kot je TanzTrialog (Nemčija). Vodila je delavnice in poučevala na Tanzplattform Rhein-Main Antanzen v Frankfurtu (DE), Melting Pot Noi Re-Creăm (RO), Roxy Ulm (DE), EinTanzHaus Mannheim (DE), Tanz Graz (AT), Art Space Stift Millstatt (AT), PTL Ljubljana (SI) in drugod. Delala je tudi kot skrbnica spletne strani in asistentka produkcije za filmsko platformo Dance Masterclass. Jerneja je ustvarjala in nastopala s številnimi umetniki, med drugim s Francescom Scavetto, Marcom Torricejem, Nurio Gui Sagarro, Andreo K. Schlehwein (NETZWERK AKS), kolektivom Unusual Symptoms, Andrejo Podrzavnik Rauch, Willijem Dornerjem, Eléonore Valère Lachky, Boston Moving Arts Productions, Maxom Levyjem... z deli predstavljenimi v Nemčiji, na Švedskem, v Avstriji, Sloveniji, Italiji, Belgiji, Romuniji, Španiji in na Madžarskem. Mobile Strength je metoda, ki združuje različne principe gibanja in tehnične pristope, da bi telo uporabili v njegovi polni moči in gibljivosti. Temelji na povezavi floor worka in release tehnike, kjer gib nastaja skozi zavedanje lastne teže in njenega premeščanja. Glavni cilj gibalne metode, Mobile Strength, je razviti plesno zavedanje, kako mišice in misli delujejo usklajeno ter kako lahko "push" in "pull" iz tal sprožita gibanje v kinetični verigi, kar aktivira telo od prstov na nogah do glave. Ura združuje fizični trening, raziskovanje lastnega giba skozi improvizacijo in učenje plesnih fraz. Vključuje vaje z lastno težo, vaje za mišično ravnovesje, osteopatske principe, ter koordinacijske naloge, ki širijo zavedanje telesa in hkrati pomagajo preprečevati poškodbe. Partnering delavnica je namenjena plesalcem, ki želijo razviti zaupanje, natančnost in učinkovitost pri delu v paru. Udeleženci raziskujejo temeljne principe prenosa teže, skupnega ravnotežja, stabilnosti in varnih tehnik dvigovanja ter podpiranja partnerja. S postopnimi vajami in jasnimi strukturami delavnica gradi občutek za skupno gibanje, koordinacijo in medsebojno podporo. Primerna je za plesalce različnih ravni, ki želijo izboljšati svojo tehnično zanesljivost, fluidnost in komunikacijo v paru, ter pridobiti več samozavesti pri fizičnem sodelovanju Felix Rapela: ACROBATIC FLOW, PARTNERINGFélix Rapela je svojo pot telesnega raziskovanja začel s kung-fujem, kasneje pa z akrobatiko v cirkusu. Sodobni ples je odkril med študijem scenskih umetnosti s poudarkom na cirkusu na univerzi UNSAM v Buenos Airesu leta 2014. Leta 2018 se je po študiju preselil v Bruselj, kjer je soustanovil kolektiv Les Sudakas. Delal je v Le Lac des Cygnes pri francoski skupini L’eolienne, z Jordi Vidalovo skupino ter kot plesalec v filmu Bolero, ki ga je koreografirala Michèle Anne De Mey. Trenutno nastopa v Landfall Erike Zuenelli (najboljša predstava 22–23, Prix Maeterlinck de la Critique) in sodeluje pri ustvarjanju Corps Tendres Lucie Yerles, interaktivne cirkuške predstave o čutnem zaznavanju dotika. April Veselko: ACROBATIC FLOWApril Veselko je samozaposlena v kulturi - plesalka, koreografinja in plesna pedagoginja, ki se s plesom ukvarja že od ranega otroštva. Pričela je s sodobnim plesom na Plesni Izbi Maribor, kasneje pa se spoznala še z drugimi plesnimi zvrstmi (modern, balet, jazz, hip hop/street styles in cabaret). V letu 2016 je zaključila izobraževanje Dance's Start Up - Leggere Strutture Art Factory v Bologni v Italiji, v letu 2018 pa MoDem PRO program pod okriljem kompanije Zappalà Danza v Catanii, Sicilija. Acrobatic Flow je intenzivna delavnica za plesalce, ki želijo razširiti svoj fizični besednjak in dinamični razpon. Z združevanjem principov tehnike Flying-Low in akrobatskega dela na tleh trening raziskuje, kako lahko zagon, prizemljenost in spiralni vzorci ustvarijo fluidno, močno gibanje. Skozi vodene sekvence in dinamične raziskave tal udeleženci razvijajo hitrost, koordinacijo in okrepljen občutek toka, hkrati pa varno premikajo svoje tehnične meje. Delavnica je idealna za plesalce, ki jih zanima preplet sodobnega plesa z akrobatsko svobodo. Ryuzo Fukuhara: BUTOHRyuzo Fukuhara, rojen leta 1965 na Japonskem, je leta 1989 diplomiral na Univerzi umetnosti v Nagoji na Japonskem, kjer je študiral eksperimentalno oblikovanje. Med študijem je začel plesati z dvema pomembnima plesalcema butoha, Semi-Maru iz Sankaijukuja in Min Tanako, od katerih se je naučil tehnike butoha. Leta 2000 je začel delati kot plesni umetnik v Evropi. Med svojim bivanjem v Evropi je Ryuzo razvil svojo plesno metodo in leta 2006 prejel 2. nagrado na tekmovanju v solo plesu na 11MASDANZA - mednarodnem festivalu sodobnega plesa na Kanarskih otokih v Španiji. Leta 2010 je bil povabljen, da bi vodil mojstrski tečaj plesa v <Arsenale della Danza> na bienalu v Benetkah v Italiji. Leta 2016 je bil povabljen kot gostujoči predavatelj na podiplomski gledališki tečaj in plesni mojstrski tečaj na Univerzi Towson v ZDA. Delavnica Butoh "Tihi dialog"Butoh so opisovali na mnoge načine – kot provokativen, duhoven, erotičen, grotesken, ekstatičen, nihilističen, kozmičen. Ta sodobna avantgardna plesna forma je nastala na Japonskem konec petdesetih let 20. stoletja, ustanovila pa sta jo Tatsumi Hijikata in Kazuo Ohno. Pod vplivom gledališč Noh in Kabuki, performansa ter nemškega ekspresionističnega plesa Butoh združuje ples, gledališče, mimično igro in improvizacijo v edinstveno umetniško obliko. Njegova temeljna filozofija postavlja pod vprašaj sam pojem plesa. Gibanje ni določeno z vnaprej postavljeno koreografijo, ampak se razvija iz interakcije med notranjim svetom plesalca ter energijo, ki jo ta prejema iz okolice in občinstva. Zavedno in nezavedno, telo in duh se povežejo, ko plesalec stopi onkraj simbolizma v preobrazbo. Katja Čuk: SALSA FUSION Raznolika plesna pot je Katjo Čuk vodila po svetu in pomembno oblikovala kot plesalko ter učiteljico, kakršna je danes. Ključni del njenega razvoja predstavlja petletno obdobje bivanja v Caliju v Kolumbiji, kjer se je intenzivno posvetila plesu in študiju salse. Tam je imela priložnost plesati pri priznanih salsa umetnikih, kot so Steffany Moreno, Kike y Xiomar, Evelyn y Guasa, ter nastopati in tekmovati v isti disciplini na Salsodromu. Salsa fusion Odkrij in doživi raznolikost salse! Vabimo te, da se naučiš ali nadgradiš svoje osnove, dodaš več stila in gibanja telesa, razviješ in združiš salsa footwork ter se skupaj z mano naučiš salsa koreografije. Za delavnico Salsa fusion ne potrebuješ plesnega partnerja. Saša Lončar: DVA LETEČA IN EN BOS/USTVARJALNA DELAVNICA ZA OTROKE, DELAVNICA ZA MENTORJE OTROŠKE PLESNE VZGOJESaša Lončar je priznana plesna pedagoginja in koreografinja, ustanoviteljica in umetniška vodja KD Qulenium v Kranju in Ljubljani. Vsako leto organizira festival odrske umetnosti Kalejdoskop in raziskovalno-ustvarjalni poletni tabor mladih na Mašunu. Skozi ustvarjalne procese z bujno domišljijo, odprtostjo, drznostjo, odličnim občutkom vodenja, spodbuja otroško plesno ustvarjalnost in bogati njihovo osebno gibalno izraznost. S svojimi plesalci sodeluje na pomembnih prireditvah in festivalih doma in v tujini (Francija, Indonezija, Indija, Hrvaška, Danska, Srbija). Za umetniške ustvarjalne in pedagoške dosežke je prejela plaketo Mete Vidmar in na 9. slovenskem bienalu Gibanica 2019 nagrado Ksenije Hribar. Dva leteča in en bos - A gremo?Saša Lončar bo na delavnici predstavila svoj avtorski pristop k delu z otroki in mladostniki, ki izhaja iz raziskovanja primarnega giba. Temelj njenega dela je prebujanje in ozaveščanje prirojenega občutka za gibanje skozi ustvarjalne procese. Z občutljivim spremljanjem otroka in njegove gibalne potrebe spontani gib postopoma prevede v njegov osebni plesni izraz. Tematsko izhodišče: A gremo? Vedno nekam gremo – kam, zakaj in kako? Kako stopiti naprej, kje najti razlog za potovanje, odhod, spremembo? Tema odpira vrata raziskovanju notranjih motivacij, poguma, odločnosti in radovednosti. Plesna delavnica je primerna za otroke stare od 6 do 8 let. Skozi domišljijske svetove bomo osvobajali gib, ki je omejen z vzorci vsakdana, ter spodbujali individualno kreativnost. Delali bomo na doživljanju, skupinski dinamiki in spontanosti giba, ki bo izhajal iz odzivnosti otrok na prostor in situacije. Delavnica za mentorje, ki sledi delavnici za otroke, temelji na pogovoru in praktičnem delu. Je priložnost za nadgradnjo videnega in razvoj procesa ustvarjanja. Vprašanja in udobna oprema za valjanje po tleh so nujna. Različni pedagogi: DOBRO JUTRO TELODelavnica Dobro jutro, telo bo vsak dan uvod v plesni program Zimske plesne šole. Pod vodstvom različnih pedagogov bomo z nizom raznolikih praks počasi prebudili telo, ga ogreli, začutili, raztegnili in pripravili na nadaljnje plesne treninge. Vsako jutro bo prineslo drugačen pristop – od pilatesa, joge in somatskih tehnik do nežnih gibalnih raziskovanj –, ki bo udeležencem omogočil, da v svoj plesni dan vstopijo z več zavedanja, odprtosti in lahkotnosti. Delavnica je primerna za vse, ki želijo svoj plesni dan začeti v stiku s sabo, v gibanju in z dobro energijo.
|
|