PLES / OPUS 1 - PLESNA MINIATURA 2022

 

Opus 1

30. državno tekmovanje mladih plesnih ustvarjalcev
OPUS 1 – PLESNA MINIATURA 2022

 

Regijsko tekmovanje - izbor za državno tekmovanje v SVŠGL,
od 4. do 6. februarja 2022.
Državno tekmovanje v Španskih borcih v Ljubljani, 5. in 6. marca 2022

 

TEMA:

 

1. KI (50 let Kontaktne Improvizacije) / CI

2. KARKOLI / WHATEVER

 

To leto je predlagana tema obvezna zgolj za starostne skupine XXS, XS in S. Plesni ustvarjalci iz starostnih skupin M, L in XL pa lahko izbirajo. Lahko se lotijo ustvarjanja na predlagano temo, lahko pa ustvarijo karkoli.

 

1. KI (50 let Kontaktne Improvizacije) / CI

V letu 2022 bomo praznovali 50 let od rojstva kontaktne improvizacije (v nadaljevanju: KI). Pred pol stoletja torej, (ne tako) davnega leta 1972, je Steve Paxton v kakih desetih dneh naredil 15-minutno predstavo za enajst plesalcev z naslovom Magnesium, ki je že vsebovala nekaj principov te tehnike, ki jo poznamo kot KI. V naslednjih desetih letih so jo s sodelavci razvili do načina plesa, kot ga poznamo in razvijamo naprej še danes. Ideja o kontinuiranem raziskovanju, ki se nikoli ne konča, je del samega DNA KI.   

KI je bila poimenovana tudi "kontaktni ples", "ples borilnih veščin" (velik vpliv je imel Aikido), "umetnostni šport", vpišemo jo lahko tudi med družabne plese. Nastala je v posebni družbeni klimi na prelomu med šestdesetimi in sedemdesetimi leti prejšnjega stoletja. Kot taka nosi v sebi vrednote in vprašanja tistega časa.

Hkrati obstajajo razlogi, da lahko vidimo KI kot največjo revolucijo v plesu dvajsetega stoletja. V času, ko so kraljevale tehnike na osnovi estetike, poimenovane po svojih ustanoviteljih, je kontaktna improvizacija ponudila alternativo: BREZ hierarhije, BREZ dramaturgije, BREZ koreografije, BREZ forme. Bila je tako del kot soustvarjalec tistega časa. Navdih za gib je črpala iz raziskovanja odnosa med telesom in okoljem ter ne več iz ukalupljanja telesa v prej zamišljene forme.

Danes je KI mednarodna platforma, ki jo uporablja široka paleta ljudi po celem svetu. Manj prepoznavne pa so sledi, ki jih je KI pustila na plesu dvajsetega in enaindvajsetega stoletja. Pa ne zato, ker bi jih bilo malo. Ravno obratno - sledi so nevidne, ker jih je ogromno in ker obstajajo predvsem na primarnem pristopu k plesu. Komunikacija skozi dotik, prepoznavanje učinkov gravitacije na telo in gib, enakopravnost odnosa, delo s tlemi, prepuščanje toku plesa... Vse to so prvine, ki so bile v plesu nekoč revolucionarne, danes pa so samoumevne

Ob petdesetletnici se spominjamo preteklosti, zavedamo sedanjosti in zaziramo v prihodnost. Kot v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja, tudi mi danes živimo v prelomnem času. Kakšno odskočno desko nam ponuja KI, za kreacijo nečesa novega? Kaj ta čas potrebuje? Kaj bi lahko bil naslednji predlog, ki bi združeval in opolnomočil ljudi? Ali lahko tudi danes ples spremeni svet tako, da spremeni tiste ljudi, ki se z njim ukvarjajo?
In kaj nam nudi KI kot orodje za kreacijo sola ali dueta? Najbolj očitna, a hkrati morda še najmanj zanimiva odgovora sta morda ponazoritev estetike in "stila" gibanja KI. Potem so tu principi - poleg zgoraj omenjenih na primer tudi: deljenje centra teže, sledenju toku giba, improvizacija skozi dotik s tlemi, v dvoje… In še telesni parametri: delo s težo, z gravitacijo, z refleksnim gibom, s padci... 

Možnosti so neskončne. Kot že rečeno je KI neločljivo vtkana v našo kulturo in naš ples. Skoraj bi bilo enako zanimivo, če bi poskusili narediti ples, ki ne vsebuje nobenega elementa KI. Konec koncev, zakaj pa ne? 

Jurij Konjar, plesalec, improvizator, koreograf, raziskovalec, pisec, kurator in organizator

 

2. KARKOLI / WHATEVER

Če vas predpisana tema ne navdihne, se lahko lotite česarkoli. Karkoli je v vas, karkoli je okrog vas, karkoli iščete, karkoli se sprašujete, v karkoli dvomite, karkoli vas zanima, zanima tudi nas!

Navodilo mentorjem in zrelejšim plesalcem:

Razpisana tema vsem ustvarjalcem, ne glede na starost, ponujala širok razpon možnosti. Tekst o temi je morda v nekaterih delih prezahteven za najmlajše ustvarjalce, zato jim mentorji poskusite približati temo na njim primeren način. Z njimi se pogovarjajte, sicer pa naj bodo v oblikovanju ideje in miniature avtonomni ter ustvarjalni.
Naloga mentorja je svetovanje, vodenje in usmerjanje otroka/mladostnika v oblikovanju ideje, plesnega izraza in samostojnega koreografskega dela.
Obvezen del ustvarjalnega procesa je tudi prevajanje idej in postopkov v besede. Kot vsako leto morajo mladi ustvarjalci sami napisati opis koncepta in proces dela ( ideje, misli, postopek dela, odločitve...).
Razmišljajte in delajte na tem z namenom, da se resnično poglobite v nastajanje in oblikovanje plesne miniature in tako vsebinsko osmislite koncept, proces in rezultat dela.

 

 

 

 

 

 

 

pravilnik

e-prijavnica

 

 

Opus 22 programska knjižica

programska knjižica
(datoteka pdf)

 

Lanski OPUS 1 - 2021