FINANCIRANJE

 

 

JAVNA NAROČILA

 

Javna naročila v letu 2016

 

Javno naročilo JN 430-08/1-2016 za

TELEKOMUNIKACJSKE STORITVE

 

VPRAŠANJA IN ODGOVORI

 

Vprašanje 1:

za dodatne točke navajate o Možnost ohranitve obstoječih kratkih številk (v poslovnem omrežju) (F2) +1 točka
Je to mišljeno v fiksnem, mobilnem ali obeh omrežjih?

 

Odgovor:

To je mišljeno v fiksnem omrežjih.

 

Vprašanje 2:

na strani 14 navajate pod podatkovne storitve: • vzpostavitev varne podatkovne povezave in šifriranje prenosa podatkov z najmanj 128 bitnim ključem (AES, 3DES);
Prosimo za informacijo ali je tukaj mišljeno za wifi oz ethernet preverjanje ali za mobilno? Torej prosim napišite uporabo teh protokolov.

 

Odgovor:

Točka 7.3 na strani 14 se nanaša na mobilne storitve.

 

Vprašanje 3:

1. Na str. 5 razpisne dokumentacije se nahaja seznam lokacij, ki so vključene v javno naročilo. Teh lokacij je 60. Na strani 18 se nahaja tabela, kjer so naštete storitve po lokacijah in teh je 47. A je seznam na str. 18 pravilen, glede na to, da je zajetih 14 lokacij manj, kot na strani 5 razpisne dokumentacije?
2. Zahteva se glasi: »Izvajalec TK storitev mora zagotoviti razpoložljivost povezave z internetom najmanj 99,8« Zahtevana razpoložljivost je previsoka. Tako visoka razpoložljivost se lahko zagotavlja na optičnih povezavah. Glede na to, da gre v vašem primeru za DSL povezave na bakrenih vodih je takšno razpoložljivost ne mogoče doseči. Prosimo vas, da razpoložljivost storitve spustite na 99%, kot se po navadi zahteva za povezave na DSL tehnologiji.
3. Na strani 11 navajate »Tehnične specifikacije vsebujejo zahteve naročnika glede na potrebe po zakupu telekomunikacijskih vodov in omrežja IP/MPLS…« A je predmet razpisa tudi storitev IP MPLS? Prosimo vas za konkretnejše zahteve vezane na IP MPLS.
4. V tabeli na strani 18 je za 5 lokacij navedena tudi Wifi storitev. Lahko natančneje opišete storitev in kaj se pričakuje od ponudnika?

 

Odgovor:

1. Razlika med številom lokacij je zato, ker so na 14 lokacijah trenutno izvedene rešitve, ki so vezane na druge uporabnike na istem naslovu  in jih je potrebno rešiti v dogovoru z njimi.

2. Na lokacijah, kjer je možna optična povezava, zahtevamo 99,8%  razpoložljivost, na drugih lokacijah (VDSL, ADSL) pa 99%.

3. Glede povezave IP/MPLS je v začetni  fazi predvidena običajna  povezava na internet, v naslednji fazi pa povezava vseh izpostav s centralno lokacijo (hub-and-spoke).

4. Wifi storitev predvideva povezavo prenosnih računalnikov, tablic in pametnih  telefonov po protokolu  802.11 n ali novejšem v prostorih naročnika.

 

Vprašanje 4:

Zahteva se glasi: Ponudnik mora zagotoviti priključitev v INFRANET omrežje za potrebe varovanja prostorov (stran 13.RD). Glede na to, da gre za konkretno storitev Telekoma Slovenije ( http://www.telekom.si/poslovni/poslovne-resitve/fiksne-storitve/podatkovne-storitve/ip-infranet), ki je ostali ponudniki ne moremo zagotoviti, vas naprošamo, da zahtevo po Infranetu umaknete. Storitev varovanja objektov ne more biti predmet javnega naročila, kjer navajate predmet javnega naročila: - zakup povezave z internetom,- najem VoIP in fiksne telefonije,- mobilna telefonija.

 

Odgovor:

Za potrebe varovanja objektov ni potrebna povezava v INFRANET, zadošča možnost priklopa dodatne analogne linije.

 

Ponavljamo vprašanje 2:
• vzpostavitev varne podatkovne povezave in šifriranje prenosa podatkov z najmanj 128 bitnim ključem (AES, 3DES);

Odgovor:

Te protokole se uporablja za pošiljanje zaupnih podatkov in povezavo s strežniki naročnika ter davčne blagajne.

 

Vprašanje 5:
V razpisni dokumentaciji v točki 8, Kriteriji in cena – dodatne točke za storitve (str. 16) »možnost določanja omejitev klicanja za vsako naročniško razmerje posebej«. Ali je pod »omejitev klicanja« mišljena blokada storitev v tujini, blokada klicev na posebne številke in ostalih komercialnih storitev (090, moneta, komercialna sporočila, polnjenje predplačniških računov)?

 

Odgovor:

Pod omejitvijo klicanja so mišljene blokada storitev v tujini, blokada klicev na posebne številke in ostalih komercialnih storitev (090, moneta, komercialna sporočila, polnjenje predplačniških računov)

 

Vprašanje 6:
1. Zahteva se glasi: Seštevek izpada povezav v dvanajstih zaporednih mesecih ne sme biti daljši od 648 minut. Glede na to, da gre po večini za ADSL povezave na bakrenih vodih, je zahteva preveč rigorozna. Prosimo, da to zahtevo umaknite ali pa jo prilagodite, glede na dejstvo, da storitve ne bodo potekale na optičnih povezavah, ampak na bakrenih vodih. Če razdelimo 648 minut na 12 mesecev in na vsaj 48 povezav, dobimo dovoljen izpad na lokacijo 1,12 minute/mesec kar pomeni, da je zahtevana mesečna razpoložljivost posamezne povezave več kot 99,999...%. Prosimo vas, da zahtevo prilagodite ADSL tehnologiji, za katero je standard 99% razpoložljivost ali pa zahtevo popolnoma umaknete.
2. V pogodbi se ne omenjajo redna vzdrževalna dela, ki se praviloma ne štejejo v razpoložljivost storitve. Predlagamo, da v pogodbo vključite: "Izvajalec si pridržuje pravico do servisnih posegov dvakrat mesečno, v trajanju do največ dveh ur, v času katerih je lahko delovanje povezav moteno ali prekinjeno. Navedene motnje in prekinitve zaradi servisnih posegov niso vključene v dogovorjeno razpoložljivost in se ne upoštevajo v nedoseganje zagotovljene razpoložljivosti internetne povezave. Servisni posegi se napovejo pisno vsaj 48 ur pred načrtovanim posegom in se praviloma opravljajo ob nedeljah v nočnih urah oziroma v času, dogovorjenem z naročnikom. Plačilo servisnih posegov je vključeno v pogodbeno ceno."

 

Odgovor:

1. Na lokacijah, kjer je možna optična povezava, zahtevamo 99,8%  razpoložljivost, na drugih lokacijah (VDSL, ADSL) pa 99%.

2. Upoštevamo vaš predlog: "Izvajalec si pridržuje pravico do servisnih posegov dvakrat mesečno, v trajanju do največ dveh ur, v času katerih je lahko delovanje povezav moteno ali prekinjeno. Navedene motnje in prekinitve zaradi servisnih posegov niso vključene v dogovorjeno razpoložljivost in se ne upoštevajo v nedoseganje zagotovljene razpoložljivosti internetne povezave. Servisni posegi se napovejo pisno vsaj 48 ur pred načrtovanim posegom in se praviloma opravljajo ob nedeljah v nočnih urah oziroma v času, dogovorjenem z naročnikom. Plačilo servisnih posegov je vključeno v pogodbeno ceno."

 

Vprašanje 7:
V razpisni dokumentaciji v točki 7.4.1, tehnične zahteve za mobilne aparate, zahtevate za vse tri razrede priložen pribor (slušalke za prostoročno telefoniranje). Želeli bi opozoriti, da proizvajalci ne ponujajo »pribor (slušalke za prostoročno telefoniranje)« za vse svoje aparate. Prosimo, da to zahtevo zaradi navedenih vzrokov izločite.

 

Odgovor:

Slušalke za prostoročno telefoniranje morajo biti dodane vsem mobilnim aparatom, ki imajo nestandardni priključek za slušalke.

 

Vprašanje 8:
V razpisni dokumentaciji (obrazec št. 7 vzorec pogodbe), v členu 25 – Zavarovanje dobre izvedbe pogodbenih obveznosti navajate »V roku 10 dni po podpisu te Pogodbe mora Izvajalec Naročniku predložiti bančno garancijo za dobro izvedbo pogodbenih obveznosti z garantiranim zneskom v višini 10% pogodbene vrednosti , ki vsebinsko ne odstopa od Priloge razpisne dokumentacije OBR-15 in mora veljati vsaj 26 mesecev plus 60 dni od datuma podpisa te Pogodbe.« Prosim vas, da se v razpisno dokumentacijo doda obrazec za bančno garancijo, saj je obrazec št. 15 Krovna izjava ponudnika.

 

Odgovor:

Bančna garancija ni potrebna.

 

Vprašanje 9:
V razpisni dokumentaciji v točki 8.2. Cena (str. 17) zahtevate »Cena mora zajemati vse stroške, ki jih bo ponudnik imel z realizacijo javnega naročila: ponujeno storitev, morebitne trošarine, takse, zavarovanje, davke, morebitne popuste, vklop/izklop določene storitve, preklopi med različnimi paketi, vklop in izklop potisne pošte, priključnina.« Prosimo za obrazložitev, katera zavarovanja ste imeli v mislih?

 

Odgovor:

Gre za zavarovanje tiste opreme, ki ostane v lasti ponudnika in vsebuje tudi zavarovanje zaradi nenamerne poškodbe opreme s strani uporabnika.

 

Vprašanje 10:
V razpisni dokumentaciji (obrazec št. 7 vzorec pogodbe), v členu 3 navajate « Izvajalec mora zagotavljati servis opreme v času najema. S servisom so mišljene vse storitve oz. morebitna popravila ter posegi v opremo, ki jo ima naročnik v najemu, ki so potrebne za to, da se zagotavlja delovanje storitev po tej pogodbi. Izvajalec mora v primeru okvare, ki se je ne da odpraviti, ali za čas odprave napake zagotoviti enakovredno nadomestno opremo v času najema. Prosim za pojasnilo, ali je izvajalec v primeru okvare opreme, ki je nastala zaradi ravnanj naročnika tudi primoran odpraviti napake? Ali za servisni poseg, stroške krije izvajalec ali naročnik?

 

Odgovor:

Servisni posegi so na račun ponudnika. Servisnih posegov zaradi ravnanj naročnika do sedaj sicer ni bilo, vendar mora ponudnik zagotoviti tudi popravilo iz tega naslova v okviru zavarovanja.

 

Vprašanje 11:
V razpisni dokumentaciji, točka 6.2.- a, naročnik pričakuje, da bo izvajalec ponudil storitve fiksne telefonije (VoIP) na način, da bo vzpostavljena infrastruktura v celoti vzdrževana s strani ponudnika.
Ali to pomeni, da mora biti interno omrežje za telefonijo fizično ločeno od internega omrežja za dostop do interneta? V primeru, da omrežje VoIP v celoti vzdržuje ponudnik, pomeni, da naročnik do aktivne opreme nima dostopa. Ali mora tudi interno omrežje za dostop do interneta vzdrževati ponudnik?

 

Odgovor:
Ponudnik zagotovi dostop do interneta, ustrezne modeme in telefonske aparate IP na naročnikovih lokacijah ter jih vzdržuje. Omrežje VoIP ni ločeno od internega računalniškega omrežja.  Na lokacijah z obstoječim internim omrežjem se to uporablja za dostop do interneta in IP telefonijo. Ponudnik ne vzdržuje internega omrežja.

 

Vprašanje 12:
V razpisni dokumentaciji, točka 6.2. – c, »fizične povezave bodo zagotovljene na naslednji način: na lastni infrastrukturi podjetja (univerzalno ožičenje, PoE); povezljivost v zunanji svet preko IP povezav in delno tudi preko klasičnih analognih telefonskih linij«
Ali to pomeni, da so določeni priključki izvzeti iz razpisa? Kateri natančno? Klasično analogno linijo lahko zagotovi samo TS.

 

Odgovor:
Dostop preko klasičnih analognih linij bo rešen v dogovoru s TS, kjer bo to potrebno.

 

Vprašanje 13:
V razpisni dokumentaciji, točka 6.3. ,Sistem telefonije mora omogočati alternativno usmerjanje prometa v primeru izpada osnovne linije. Ali to pomeni, da morajo biti na vseh lokacijah alternativne (redundančne) povezave?

 

Odgovor:
Kot redundančne povezave  je mišljeno, da se IP telefonijo začasno preusmeri na vnaprej predvidene mobilne številke naročnika.

 

Vprašanje 14:
V razpisni dokumentaciji, točka 6.3.«Nadzorni sistem mora vsebovati podsistem za merjenje prometa, dostopen naročniku.« Iz zapisanega zahteva ni jasno razvidna. Prosimo za dodatna pojasnila.

 

Odgovor:
Zahtevamo, da ima naročnik možnost dostopa do statističnih podatkov o povezavah (trajanje, hitrost prenosa, gostota pretoka, možne prekinitve…).

 

Vprašanje 15:

Na vprašanje v zvezi z WiFi-jem ste podali odgovor: »Wifi storitev predvideva povezavo prenosnih računalnikov, tablic in pametnih telefonov po protokolu 802.11 n ali novejšem v prostorih naročnika.« Dodatno nas zanima ali bo za izpolnitev te zahteve zadoščala WiFi povezljivost, ki jo zagotavlja modem z WiFi funkcionalnostjo ali pa se pričakuje ločena oprema za WiFi? V kolikor se pričakuje ločena oprema za WiFi, vas prosimo, da opišete trenutno rešitev. Prosimo za navedbo modelov opreme, ki jo trenutno uporabljate in število kosov po posamezni lokaciji. Za pripravo ponudbe potrebujemo več podatkov, kot je trenutno na voljo.

 

Odgovor:

 Zadošča WiFi povezljivost, ki jo zagotavlja modem z WiFi funkcionalnostjo.

 

Vprašanje 16:

Vprašanje: Obstoječi podatki razpisne dokumentacije ne omogočajo oddaje popolne ponudbe in oblikovanja ponudbene cene. Ponudnik ne more podati ustrezne ponudbe preden ne opravi ogleda glavne lokacije (ter kompleksnejših lokacij– kompleksnost lahko predvidimo, ko dobimo podatek o številu telefonskih priključkov na posamezni lokaciji). Naprošamo vas za podaljšanje roka, da lahko opravimo potrebne oglede ali podajo podatkov o lokacijah v ustrezni obliki, in sicer:
Internetna povezava - tehnologija
Internetna povezava - pasovna širina
Obstoječi ponudnik širokopasovne povezave število IP telefonskih priključkov Število analognih telefonskih priključkov Število komunikacijskih omaric (stikal) Vrsta povezave med komunikacijskimi omaricami (Ethernet/optika) Podvojeno ali enojno ožičenje

 

Odgovor:

 Vsi podatki so razvidni it table 9.1 na 18. strani razpisne dokumentacije.
Kjer je več IP telefonskih priključkov, so povezani preko usmernika/stikala, ki ga priskrbi ponudnik. Od usmernika do posameznih priključnih mest se uporabi obstoječi razvod.

 

Vprašanje 17:

Prosimo za celotni seznam števila telefonskih priključkov po posamezni lokaciji, ki so navedene v točki 9.1.

 

Odgovor:

 Na posameznih lokacijah sta največ 2 telefonska priključka. Izjema so Štefanova 5, Ljubljana – 20 priključkov, Cankarjeva 5, Ljubljana – 8 priključkov, Celje – 3 priključki, Maribor – 6 priključkov, Nova Gorica- 5 priključkov, Ptuj – 3 priključki.

Vprašanje 18:

Ob preveritvah izvedljivosti internetnih povezav na različnih lokacijah smo večkrat naleteli na problem, da ni interne instalacije med omarico, kjer se zaključuje bakrena parica, in naročnikovim prostorom. V tem primeru, bi bilo potrebno dodatno zagotoviti interno instalacijo, kar pomeni tudi dodatni strošek. Glede na to, da imate trenutno na vseh lokacijah obstoječo internetno povezavo preko nekega obstoječega ponudnika, nas zanima ali se bo internetni dostop obstoječega ponudnika(v primeru, da je izbran novi ponudnik) odpovedala in se lahko za izvajanje internetnega dostopa uporabi obstoječa bakrena parica ali optika?

 

Odgovor:

Interna instalacija obstaja na teh lokacijah. Kjer jo uporabljajo tudi drugi – neizbrani ponudniki, bo potrebno najti ustrezno rešitev glede na posamezni primer.

 

Vprašanje 19:

Prosimo vas za informacijo o trenutni tehnologiji internetnega dostopa na lokacijah kjer je zahtevana hitrost 10/5 in 20/5 Mbps.

 

Odgovor:

Pri teh hitrostih se trenutno uporablja tehnologija ADSL. Pri večjih pa SHDSL ali optika, kar je razvidno iz tabele 9.1.