|  | 
  
 
 NamenKulturna šola je projekt, primarno namenjen  obšolskim dejavnostim iz področja kulture v dvojezičnih osnovnih šolah in  vrtcih, ki ima jasen cilj – dvigniti  kvaliteto in obseg aktivnega in pasivnega kulturnega udejstvovanja učencev in  njihovih staršev, starih staršev ter mentorjev v sklopu obšolskih dejavnosti. Prizadevamo si za ustrezno kulturno vzgojo na  osnovnih šolah , ustvarjalnost mladih na raznolikih umetnostnih  področjh, podpiramo kakovostne dosežke ter skrbimo za izobraževanje  udeležencev in mentorjev kulturnega udejstvovanja. Želimo si, da postane  vsaka šola žarišče kulturnih programov v okolju z namenom promocije  ustvarjalnosti, vseživljenjskega učenja in povezovanja. Kulturna šola načrtno povezuje  kulturno in šolsko sfero, ki sta v procesu kulturne vzgoje in  izobraževanja  nepogrešljivi partnerici.  Profesionalen pristop projekta je načelo, ki ga šole sprejemajo z dobrodošlico,  saj omogoča ustrezen razvoj, predstavitev promocijo in evalvacijo dela v okviru  obšolskih dejavnosti. Temeljne značilnosti projekta Kulturna  šola (izvajalec je JSKD) je kompleksen projekt, primarno namenjen obšolskim  dejavnostim iz področja kulture  v  osnovnih šolah. Ima jasen cilj – dvigniti kvaliteto in obseg aktivnega in  pasivnega kulturnega udejstvovanja učencev in njihovih staršev, starih staršev  ter mentorjev v sklopu obšolskih dejavnosti, ki niso del šolskega kurikula.  Namen akcije je porast prizadevanj za ustrezno kulturno vzgojo na osnovnih  šolah, omogočanje ustvarjalnosti mladih na raznolikih umetnostnih področjih,  podpora kakovostnim dosežkom ter skrb za izobraževanje udeležencev in mentorjev  kulturnega udejstvovanja in vzpostavitev šole kot žarišča kulturnih programov v  lokalnih okoljih z namenom promocije ustvarjalnosti, vseživljenjskega učenja in  povezovanja. Kulturna šola torej načrtno povezuje kulturno in šolsko sfero, ki  sta v procesu kulturne vzgoje in izobraževanja   nepogrešljivi partnerici. Profesionalen pristop projekta je načelo, ki  ga šole sprejemajo z dobrodošlico, saj omogoča ustrezen razvoj, predstavitev  promocijo in evalvacijo dela v okviru obšolskih dejavnosti.
 Strukturiranost projektaProjekt Kulturna  šola se strukturirano odvija na lokalni, regijski in državni ravni  preko mreže 59-tih izpostav JSKD po vsej Sloveniji in obsega:  
    
      1. informacijsko  in organizacijsko podporo pri povezovanju šole z drugimi kulturnimi dejavniki  in pri uresničevanju kulturnih programov:
      JSKD je preko zaposlenih na območnih  izpostavah na voljo osnovnim šolam pri oblikovanju kulturnega življenja na  njihovem območju. S pretokom informacij, organizacijo specializiranih  izobraževanj, prireditev, izdajanjem publikacij in organizacijo kulturnih  dogodkov v šolskih prostorih daje preplet ljubiteljske kulture in šol dodano  vrednost za obe strani.  Gre za dvosmeren  proces, saj so šole redno vabljene na kulturne dogodke, ki jih izvajajo kulturniki  – kot aktivni udeleženci (nastopajoči) ali kot gostje – gledalci/poslušalci. 
      V posameznih segmentih tako projekt tako  poleg osnovnih šol vključuje tudi druge organizacije iz javne in zasebne sfere  – društva in zavodi s področja kulture, kulturni centri, gledališča, knjižnice,  muzeji, zavodi za varstvo kulturne dediščine, galerije in nevladne  organizacije...
      2. mrežo  prireditev za predstavitev, primerjavo in vrednotenje dosežkov na območni,  regijski in državni ravni: 
      Projekt je na prireditveni ravni zasnovan  piramidno, kar pomeni, da poteka na treh ravneh – lokalni, regijski in državni.  Vsaka prireditev za otroke v tem sistemu ima tudi izobraževalni predznak, saj  so hkrati organizirane delavnice, okrogle mize in strokovni posveti. Vodijo jih  strokovnjaki z namenom nadgradnje znanj mentorjev in udeležencev. Sistem  piramide omogoča vsem otroškim skupinam, ne glede na dejavnost (zborovstvo,  gledališče, lutke, folklora, ples, literarna, filmske dejavnost…), da enkrat  letno svoje delo predstavijo širši publiki in selektorju (lokalni nivo je  popolnoma odprt za vse, ki želijo sodelovati).   Selektor potem izbere najboljše na regijsko prireditev. Najboljši se  promovirajo na državnih festivalih.
      3. mrežo  seminarjev, delavnic in drugih izobraževalnih oblik za učence    na območni, regijski in državni ravni;
      4. mrežo  seminarjev, delavnic in drugih izobraževalnih oblik za mentorje in kulturne koordinatorje na območni, regijski in državni ravni;
      Kulturna šola nosi zelo močan izobraževalni  predznak za vse udeležence. Veliko energije in strokovnega znanja je vloženega  v pripravo kakovostnih neformalnih izobraževalnih modulov z vrhunskimi mentorji  (od enodnevnih seminarjev, praktičnih delavnic, tečajev… pa do poletnih taborov  in celoletnih šol), ki ponujajo tako osnovna kot nadaljevalna znanja za vse  udeležence projekta. 
       5. podeljevanje  priznanj preko razpisa Kulturna šola (promocija, ugodnosti in spodbude). Z razpisom Kulturna šola želimo predstaviti  najbolj kakovostne dosežke osnovnih šol na področju kulturnih dejavnosti in  širšo javnost seznaniti s primeri dobre prakse. Ne gre za vključevanje šol v še  en mrežni projekt, ampak za spodbudo in   zavedanje kulturnih potencialov in možnosti, ki jih šole imajo. Naziv Kulturna šola lahko pridobijo  osnovne šole, ki imajo po obsegu in kvaliteti nadpovprečno razvito kulturno  dejavnost ter delujejo kot žarišče kulturnih programov svojega okolja (s tem  spodbujamo vseživljenjsko učenje, sodelovanje in enake možnosti).    Kako priti do naziva Kulturna šolaZa naziv Kulturna šola lahko  kandidirajo šole, ki ustrezajo naslednjim pogojem:  
    
      1. na njih trajno, najmanj pa pet let, obstaja razvejano in  kakovostno kulturno življenje več kot na treh področjih kulturnega delovanja –  glasba, gledališče, lutke, folklorna dejavnost, film in video, plesna, likovna  in fotografska dejavnost, literatura, varovanje kulturne dediščine – in je  vanjo vključeno večje število učencev in učiteljev; 
      2. programi nastajajo in se izvajajo pretežno v okviru izbirnih  predmetov in obšolske dejavnosti; 
      3. šola omogoča in spodbuja mentorsko delo svojih delavcev,  specifično izobraževanje in izpopolnjevanje na področjih kulturnega in  umetniškega udejstvovanja; 
      4. njihove skupine redno sodelujejo na revijah, srečanjih, festivalih  in tekmovanjih, namenjenih predstavitvi, primerjavi in vrednotenju dosežkov; 
      5. redno prireja kulturne dogodke, namenjene učencem; 
      6. pripravlja kulturne programe za širšo javnost; 
      7. omogoča dejavnost drugih kulturnih društev in skupin v svojih  prostorih.
      Merila za podelitev naziva Kulturna šola so torej predvsem  obseg in vsebina lastne kulturne dejavnosti obseg in vsebina kulturnih  dogodkov, pripravljenih za učence šole v lastni produkciji ali s sodelovanjem  drugih; kakovost in odmevnost kulturnih programov, pripravljenih za širšo  javnost;dosežki skupin na različnih revijah, srečanjih, festivalih in  tekmovanjih na območni, regijski in državni ravni in mednarodni dosežki; obseg  in vsebina specifičnih izobraževanj in izpopolnjevanj, ki jih je šola  pripravila za mentorje; udeležbe mentorjev na izobraževanjih in  izpopolnjevanjih s področja kulture, ki so jih pripravili drugi; omogočanje  kulturne dejavnosti drugih skupin in društev na šoli. Pri ocenjevanju so  sorazmerno upoštevana velikost šole in število učencev. Projekt Kulturna šola tako združuje  in promovira vse osnovne funkcije kulturne ustvarjalnosti v polju prostočasnih  dejavnosti, ki jih zaznavamo v Sloveniji: kulturno ustvarjalnost in poustvarjalnost, kulturno vzgojo in izobraževanje, vključevanje depriviligiranih skupin, dostopnost kulturnih vrednot (mreža JSKD in mreža šol), kakovostno  preživljanje prostega časa (kulturno udejstvovanje, ki spodbuja druženje,  odpravlja socialno izključenost in omogoča razvoj potencialov), medresorsko  povezovanje (intenzivno delo z otroci, učenci   in mladimi sega v šolski prostor, kjer se skozi številne projekte v  obšolskih dejavnostih spodbujata ustvarjalnost in kulturno udejstvovanje. Namen tovrstnega povezovanja je dvig  kulturne zavesti in spodbujanje šol, da postanejo (tudi) kulturna žarišča v  okolju, kjer delujejo.    
                | 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 |