SEMINARJI in DELAVNICE SEZONA 2018/19

Naziv seminarja:

 

POLETNE GLEDALIŠKE IN FILMSKE DELAVNICE
IZOLA JE LETOS SPET V KOPRU

     

Kraj izvedbe:

 

Koper

Termini:

 

16. – 21. avgust 2021

Mentorji:

 

Vid Klemenc, Gaja Naja Rojec, Pim Griens, Maja Sviben, Halil (Hanan) Itzhak, Kimmo Tähtivirta, Márton Debreczeni, Abbie Moore, Urban Kuntarič

Cena:

 

130,00 EUR (DDV vključen) ob prijavi in plačilu do 8. 7. 2021,
140,00 EUR (DDV vključen) ob prijavi in plačilu do 8. 8. 2021 (DDV vključen).

Rok prijave:

 

8. avgust 2021

 

Mednarodne poletne gledališke delavnice predstavljajo edinstveno priložnost pridobiti in dopolniti osnovno gledališko znanje. Mednarodno uveljavljeni domači in tuji mentorji posredujejo udeležencem svoje znanje in predvsem izkušnje. Udeleženci delavnic imajo tako priložnost ob delu in pogovorih skozi različne perspektive mentorjev na gledališče izoblikovati svojo suvereno gledališko podobo.

DELAVNICE:

I. BAZIČNA IGRA PREKO TELESA, GOVORA, IMPROVIZACIJE IN IMAGINACIJE
mentor: Vid Klemenc, Slovenija

II. POETIKA FILMSKE SLIKE
mentorica: Gaja Naja Rojec, Slovenija

III. FREE YOUR MIND AND YOUR ASS WILL FOLLOW! – IGRANJE BREZ IGRE
mentor: Pim Griens, Nizozemska

IV. GLEDALIŠKI PROSTOR IN ČAS
mentorica Maja Sviben, Hrvaška

V. OD DOMIŠLJIJE DO IMPROVIZACIJE
mentor: Halil (Hanan) Itzhak, Izrael

VI. FIZIČNO GLEDALIŠČE
mentor: Kimmo Tähtivirta, Finska

VII. KADRIRANJE REALNOSTI - ČLOVEŠKI DOTIK
mentor: Márton Debreczeni, Madžarska

VIII. KO IZKUSTVENO GLEDALIŠČE SREČA SHAKESPEARA
mentorica: Abbie Moore, Velika Britanija

IX. OBRTNIŠKOST IGRALSKE UMETNOSTI – delavnica igre pred kamero
mentor: Urban Kuntarič, Slovenija

Poletne gledališke in filmske delavnice predstavljajo edinstveno priložnost pridobiti in dopolniti osnovno znanje gledaliških in filmskih prvin. Uveljavljeni domači mentorji posredujejo udeležencem svoje znanje in predvsem izkušnje. Udeleženci delavnic imajo tako priložnost ob delu in pogovorih skozi različne perspektive mentorjev na gledališče izoblikovati svojo suvereno umetniško podobo.

PROGRAM DELAVNIC:

I. BAZIČNA IGRA PREKO TELESA, GOVORA, IMPROVIZACIJE IN IMAGINACIJE.
 mentor: Vid Klemenc, Slovenija

Na delavnici se bomo dotaknili osnovega igralskega aparata, ki je sestavljen iz govora, telesa in imaginacije. S pomočjo praktičnih vaj in konkretnih primerov bomo reševali zastavljene naloge in iskali kreativne rešitve. Z učenjem preko izkustva bomo imeli priložnost deliti svoje izkušnje in znanje med seboj in tako razširiti paleto svojih ustvarjalnih pristopov. Predvsem pa bomo poskušali nahraniti našega notranjega otroka brez katerega se, zlasti v gledališču, težko zgodi ustvarjalnost. 

rob zgoraj

Vse, kar znam, sem se naučil od Vida. Danes vem, kakšno krivico sem mu storil, ker sem igralsko metodo poimenoval po sebi in ne po njem.

Lee Strasberg, režiser, igralec in gledališki pedagog

rob spodnji

Vid Klemenc je sledil očetovim stopinjam in se pridružil igralski skupini v Gledališču Tone Čufar na Jesenicah. Kasneje se je vpisal na Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo in diplomiral leta 2012 v letniku Matjaža Zupančiča in Borisa Ostana z diplomskima uprizoritvama Potohodec Daneta Zajca in Zadet pravi čas Davida Ivesa. V času študija je prejel štiri študentske nagrade zlatolaske (za najboljšo moško vlogo v predstavah Hodnik M. Zupančiča in Alkestida Evripida, za najboljšo igrano vlogo v diplomskem filmu Milana Urbajsa Pobeg ter za vlogo Oko postave v predstavi Potohodec D. Zajc.) Po končanem študiju je bil dve leti zaposlen v Slovenskem ljudskem gledališču Celje. Sodeloval je tudi z Mestnim gledališčem ljubljanskim, z Zavodom Imaginarni, z Zavodom Margareta Schwarzwald, z Gledališčem Glej, z Lutkovnim gledališčem Ljubljana, z Mestnim gledališčem Ptuj, z Anton Podbevšek Teatrom, s ŠKUC-em in Bunkerjem. Sedaj ustvarja kot samozaposleni v kulturi. Zadnjih nekaj let pa je tudi aktiven v ljubiteljski kulturi kot režiser in gledališki pedagog.

II. POETIKA FILMSKE SLIKE
mentorica: Gaja Naja Rojec, Slovenija

Film je kompleksen medij, saj prepleta izredno širok spekter znanj in veščin in s tem nudi bogato orodjarno izraznih potencialov. Na delavnici bomo spoznavali osnove filmskega jezika, filmskega mišljenja in filmskih izraznih sredstev. Senzanili se bomo s procesom ustvarjanja filma od zamisli do izvedbe.
Skozi praktično delo bomo raziskovali izrazne prvine filma s poudarkom na vizualnih izraznih sredstvih. S prevajanjem idej v gibljivo sliko bomo odkrivali pomen in moč likovnega jezika, dramaturgije, montaže, zvoka in ostalih aspektov filma, ki komunicirajo onkraj besed.
Delavnica je namenjena vsem, ki jih zanima film, predvsem tistim, ki jih zanima filmsko ustvarjanje za kamero. Prav pa bo prišla tudi tistim, ki se radi znajdejo pred njo.

rob zgoraj

Če bi prej spoznal Gajo Najo, bi moji filmi bili precejbolj spektakularni.

Stanley Kubrick, filmski režiser

rob spodnji

Gaja Naja Rojec je zaključila študij snemanja na AGRFT. Kot direktorica fotografije in so-scenaristka je diplomirala s filmom Nihče ni rekel, da te moram imeti rad v režiji Matjaža Jamnika, ki se je kot prvi slovenski film uvrstil v študentsko sekcijo Cinefondation v Cannesu. Za to delo je prejela tudi Univerzitetno Prešernovo nagrado. Dela kot samostojna ustvarjalka na področju filma in kulturne produkcije, med drugim koordinira projekt Knjižnica pod krošnjami v produkciji zavoda Divja misel.

III. FREE YOUR MIND AND YOUR ASS WILL FOLLOW! – delavnica gradnje gledališkega lika
mentor: Pim Griens, Nizozemska

V delavnici bomo začeli z delom igralca samega na sebi: kako se odpreti, se pokazati, svojo pozornost iz sebe preusmeriti na soigralce in okolico. Nadaljevali bomo z gradnjo lika. Raziskovali bomo, kako je, ko ne razmišljaš več s svojo glavo, temveč z glavo lika, ki ga igraš. Znebili se bomo svojih vsakodnevnih mask – klišejev, običajev, igralsih manir – in si bomo nadeli nove maske, tiste od vloge, ki jo želimo oblikovati.
Dopustili si bomo upati si. Šele ko se na odru popolnoma osvobodiš in sprostiš, lahko oblikuješ prepričljiv in polnokrven lik. Pozabili bomo na svojo olepšano samopodobo, pozabili bomo na to, da moramo igrati ter spoznali, da je igralec najboljši takrat, ko ne igra, ampak enostavno – je!

Free your mind and your ass will follow! (George Clinton – Parliament Funkadelic)

rob zgoraj

Brez Pima mi ne bi nikoli uspelo. On me je naučil vsega, kar znam!

Brad Pitt, igralec

rob spodnji

Pim Griens je igralec, režiser in dramski pedagog iz Nizozemske. Leta 2009 je dokončal študij režije in gledališke pedagogike na Fonty Hogeschool Tilburg. Od takrat se poklicno ukvarja z različnimi polji gledališča. V zadnjem času se ukvarja predvsem z improvizacijo, gibom in iskanjem iskrenosti v igranju. Raziskuje tudi ples in (kot bobnar) ritem.
Pim ogromno časa posveti izobraževanju mladih gledaliških ustvarjalcev. Verjame, da mora biti prostor delavnice varen prostor, kjer lahko udeleženci med seboj vzpostavijo popolno zaupanje. Verjame v smeh, humor in predvsem, da je vsak udeleženec poseben in da potrebuje individualen pristop. 

IV. GLEDALIŠKI PROSTOR IN ČAS
mentorica: Maja Sviben, Hrvaška

Delavnica je zastavljena kot raziskovalni proces, ki se ukvarja s prostorom in časom znotraj gledališke izvedbe. Naše gledališko ustvarjanje bomo iz nadzorovanih pogojev zaprtega prostora gledališke dvorane predstavili v realne in nepredvidljive prostore ulic in trgov Kopra ter jih uporabili kot izhodišče za gledališke situacije.
Kaj se menja? Kaj ostane enako? Kakšne zgodbe nastajajo v ozkih srednjeveških ulicah in kakšne na morski obali? Kako prostor definira like in odnose med njimi? Kakšen je odnos med izvajalci in občinstvom in kakšna je meja med obojimi, če se gledališče premakne iz »varnega« zavetja odra na ulico, trge ali v naravo?
Skozi niz vaj in improvizacij, ki nas bodo ponesla v različna, mogoče še neraziskana mesta in stanja, se bomo ukvarjali s prostorskimi odnosi posameznik/skupina, skupina/skupina, veliko/majhno, daleč/blizu, glasno/tiho, itd.

Glede na to, da je vsak prostor pogojen tudi s časom, se bomo poukvarjali tudi s časom znotraj gledališke predstave in glede na to, da je čas najslabše mesto, kjer se lahko igralec izgubi, se bomo preverili, kako važen v predstavi je ta ključni element vsake predstave. Raziskovali bomo čas na različnih ravneh – od dejanskega časa trajanja izvedbe, preko časa, v katerega je predstava umeščena pa vse do zamišljenega časa trajanja določene akcije ali dejanja. Raziskovali bomo trajanje, elipse, ponavljanja, simultanost, čas bomo upočasnjevali ali pospeševali in se igrali s časovnim kolažem. Ustvarili bomo improvizirane prizore in jih raztegovali in zgoščali, ponavljali, dodajali, odvzemali, jih merili z metrom, štoparico ali s priložnostnimi merami za čas in v vsem tem času pozabili, da je teden dni delavnice za vse skupaj enostavno premalo … 

rob zgoraj

Ko sem letos prejela oskarja za režijo, sem se počutila krivo, ker vem, da sem priložnost dobila samo zato, ker Maja ni imela časa.

Chloé Zhao, režiserka

rob spodnji

Maja Sviben, dramaturginja, dramatičarka in gledališka pedagoginja, je končala študij dramaturgije na Akademiji dramskih umetnosti v Zagrebu. Kot dramaturginja je sodelovala pri več predstavah v različnih hrvaških gledališčih, kjer raziskuje možnosti ustvarjanja gledališča skozi različne umetniške forme. Bila je urednica spletne strani Teatar.hr in članica uredništva Drama.hr, portala sodobne hrvaške dramatike. Vodi dramski studio v Teatru Tirena, Zagrebačkem kazalištu mladih in Mednarodnem kulturnem centru Zagreb, kot režiserka ustvarja predstave z otroki in mladino. Je mentorica različnih delavnic za mlade in odrasle gledališke ustvarjalce ter za mentorje gledaliških skupin. Za svojo dramo »Točka izvora« je prejela prestižno nagrado Marina Držića.

V. OD DOMIŠLJIJE DO IMPROVIZACIJE
mentor: Halil (Hanan) Itzhak, Izrael

Igralčevo najboljše orodje je njegova domišljija. Vsak igralec jo ima, vendar jo prevečkrat – tudi, ko gre za polje improvizacije – potisne v stran in se zateče k besedam. V delavnici Od domišljije do improvizacije se bomo potopili v našo najglobljo podzavest. Pobrskali bomo po naših strahovih, sreči in veselju in skočili v – neznano.

V delavnici bomo raziskovali svet brez besede. Osvobojeni besede se bomo lahko posvetili gradnji gledališkega lika; čustvom, stališčem, fizični in psihični plati, opazovali bomo različna razmerja med različnimi liki v različnih situacijah. S svojimi ču(s)t(ve)nimi izkušnjami in domišljijo bomo preko improvizacij gradili prizore, ki bodo pokazali, da igralčevo glavno sredstvo komunikacije ni beseda, temveč igralec sam.

rob zgoraj

Rada bi, da bi tudi moj nasmeh bil tako nalezljiv, kot Halilov …

Julia Roberts, igralka

rob spodnji

Halil Itzhak je diplomiral leta 2000 na Yoram Levinstein Acting Studiu v Tel Avivu. Kot igralec je nastopal v številnih TV serijah (Polishuk, Burganim, Dakot shel Tehila, Shemesh idr.) ter sodeloval z različnimi Izraelskimi gledališči (Herzliya Theater, Soojud in Tzavta Theater, Tmoona Theater). Od leta 2003 je zaposlen na igralski šoli Yorama Levinsteina kot programski koordinator, kjer razvija in vodi programe in posebne projekte za mlade, starejše ter osebe iz ranljivih skupin (migranti, …)

VI. FIZIČNO GLEDALIŠČE
mentor: Kimmo Tähtivirta, Finska

Delavnica bo raziskala vse vrste naših fizičnih navad in manir. Raziskovali bomo, kako lahko s pomočjo telesa izrazimo vsebino brez govorjene besede. V delavnici bomo raziskovali psihofizični potencial igralca skozi prepoznavanje različnih dinamik, npr. skozi dinamike štirih elementov (voda, zemlja, zrak, ogenj), živali ali določene slike (dinamike barv, kompozicije …) ter to prenesli v gledališki prostor. Spoznali se bomo z osnovami pantomime, dotaknili pa se bomo tudi osnov odrske borbe in preko tega raziskovali notranji ritem akcij in re-akcij ter kakšno je razmerje med dojemanjem organskega ritma, kot ga čuti igralec in ritma, ki ga dojema občinstvo.

rob zgoraj

Dal sem se tetovirati, da bi bil bolj podoben Kimmu, ampak ne pomaga – enostavno nimam tega sex-appeala!

David Beckham, nogometaš, maneken, wanna-be-Kimmo

rob spodnji

Kimmo Tähtivirta je gledališki pedagog, režiser, plesalec in performer. Po zaključenem študiju na gledališki akademiji v Helsinkih (Theatre Academy of Finland – Teatterikorkeakoulu) je svoje znanje in izkušnje fizičnega gledališča izpopolnjeval v Pragi in Madridu. Kot igralec in režiser večinoma deluje na področju neverbalnega in fizičnega gledališča. Je vodja številnih delavnic fizičnega gledališča doma in tudi v tujini (Rusija, Danska, Švedska, Belgija, Hrvaška in Turčija).

VII. KADRIRANJE REALNOSTI - ČLOVEŠKI DOTIK
mentor: Márton Debreczeni, Madžarska

Na delavnici bomo mesto spremenili v prizorišče. Ulice in trge bomo uporabili kot oder za naše akcije, kjer se bosta spajali realnost vsakdana z našo domišljijo in gledališko fikcijo. Izkoristili bomo dejstvo, da ulice, kavarne, spalnice oziroma vsi prostori, ki so namenjeni bivanju in jih okupirajo živi ljudje, ponujajo opazovalcu najbolj pristno gledališko izkušnjo.

Naš cilj je najti načine kako vdreti v to realnost med sprehodom po mestu. Preizkušali bomo možnosti intervencij v živo, vsebine vezane na GPS lokacijo, montaže kratkih video vsebin, plastenje zvočnih krajin in avdio vsebin. Igrali se bomo tudi z možnostjo uporabe fotografije in skritih namigov, šifriranih sporočil in za vse to uporabljali najbolj preprosta tehnološka orodja: pametne mobilne telefone, slušalke in seveda naša telesa in domišljijo.

rob zgoraj

Življenje, preden sem spoznal Mártona, bi lahko z eno besedo označil kot – dolgočasno.
George Lucas, režiser in producent

rob spodnji

Márton Debreczeni je igralec, performer, plesalec in koreograf. Dolga leta je bil član madžarske gledališke skupine Kompánia Tarsulat, od leta 2010 pa je stalni član znamenitega Studia sodobnih umetnosti Artus iz Budimpešte. V svojih predstavah skozi klasične tekste raziskuje predvsem fizični odnos med igralcem in prostorom. Navdih za gib išče tako v sodobnih plesnih tehnikah kot tudi v avtohtonih madžarskih plesih. V zadnjih letih se ukvarja z ustvarjanjem avtorske glasbe za gledališče in gledališkim eksperimentom – raziskovanjem novih gledaliških form. Predava na zasebni gledališki šoli v Budakesziju, Madžarska, ter na številnih delavnicah (Madžarska, Poljska, Litva, Slovaška, Slovenija…) 

VIII. KO IZKUSTVENO GLEDALIŠČE SREČA SHAKESPEARA
mentorica: Abbie Moore, Velika Britanija

Začeli bomo z ustvarjanjem skupine in raziskovanjem skupinske dinamike in se nato lotili izkustvene predstave na podlagi ene najbolj znanih Shakespearovih iger. Odkrivali bomo, kaj pomeni biti igralec in kaj gledalec, in se igrali z zabrisano mejo med njima. Ukvarjali se bomo s tem, kako bi radi, da se publika počuti v določenih delih zgodbe. S svojimi igralskimi veščinami bomo ustvarjali dinamične like in kontrastna vzdušja. Zgradili bomo edinstveno gledališko predstavo, ki publiki ponudi možnost, da ustvarjajo svojo zgodbo, tako da (dobesedno) sledijo izbranim likom skozi predstavo.

Nekaj besedil bo iz originalnega Shakespearovega teksta, nekaj pa bo avtorskih. Like bomo oživili, zgradili gibalne dele prizorov, ustvarili zvočne pokrajine in opazovali, kako močno lahko zabrišemo mejo med igralci in publiko. Za sodelovanje na delavnici ne potrebujete nobenega predznanja o Shakespearu.

rob zgoraj

Nekoč sem mislil, da sem izvrsten igralec. Potem sem spoznal Abbie ...
Anthony Hopkins, igralec

rob spodnji

Abbie Moore je gledališka ustvarjalka iz Velike Britanije. Po končanem študiju uprizoritvenih umetnosti je ustanovila gledališko šolo Hello Drama in vodila gledališke delavnice za tisoče udeležencev iz celega sveta. Njene delavnice so zasnovane tako, da spodbujajo ustvarjalnost, krepijo samozavest in razvijajo veščine sodelovanja in dela v skupini. Ob tem so tematsko osredotočene okrog eksperimentiranja z določeno temo.
Med njenimi najpomembnejšimi dosežki so  priprava, zasnova in izvedba gledaliških delavnic za enega največjih mladinskih gledaliških festivalov (Shakespeare School Festival), kot gostujoča predavateljica je sodelovala na mednarodnem študentskem gledališkem festivalu Shakespearia v Rusiji, organizirala je mednarodne gledališke izmenjave za študente iz Belgije, Rusije in Velike Britanije, zasnovala in izvedla je tudi predavanja o novem učnem načrtu za študijski program na Univerzi v Pekingu na Kitajskem.

IX. OBRTNIŠKOST IGRALSKE UMETNOSTI – delavnica igre pred kamero
mentor: Urban Kuntarič, Slovenija

»Njo/njega ima kamera rada«, »manj je več« in »vse je v očeh« so le nekateri miti filmske igre, ki jih bomo na delavnici ovrgli. Igra pred kamero je v veliki meri stvar obrti in nanjo bomo pogledali s tega zornega kota. Kaj je razlika med odrom in kamero? Kako biti bolj naraven in prepričljiv, kako igrati za različne zaslone in kaj pomeni kakšen kader? Kako biti zanimiv na kameri in kako na igro vpliva montaža? Delavnica bo poskušala odgovoriti na ta vprašanja in udeležence opremiti z orodji in nasveti, ki jim bodo pomagali premagati strah pred kamero in v polnosti izkoristiti svoj igralski talent.

rob zgoraj

Vedno sem bil počaščen, če me je kdo prosil za avtogram, ker je mislil, da sem Urban.
Leonadro di Caprio, igralec

rob spodnji

Urban Kuntarič je leta 2020 magistriral na AGRFT iz dramske igre. Je član igralskega ansambla SLG Celje, redno pa sodeluje pri slovenski filmski produkciji. Vidnejše vloge je odigral v filmih Košarkar naj bo, Posledice in v seriji V imenu ljudstva, v kateri je za vlogo Sebastijana prejel tudi stanovsko nagrado društva DSI Veliki plan. Je tudi član sveta Festivala slovenskega filma.

POTEK IN TRAJANJE ŠOLE

Koper, več lokacij 16  – 21. 8. 2021

Vse delavnice bodo potekale v angleškem jeziku, priporoča se osnovni nivo znanja angleščine

Delavnice bodo potekale vzporedno, vpisati je mogoče le eno delavnico.

Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa in razporeda udeležencev po skupinah, če bi bila mesta pri izbranem mentorju že zapolnjena ali če bi bila delavnica iz kakršnihkoli razlogov odpovedana.

ROK PRIJAVE, CENA IN PLAČILO

E-prijava:

prijavite se lahko na e-prijavnici na spodnji povezavi:

e-prijava


Rok prijave:

8. avgust 2021

Cena delavnice:

130,00 EUR (DDV vključen) ob prijavi in plačilu do 8. 7. 2021,
140,00 EUR (DDV vključen) ob prijavi in plačilu do 8. 8. 2021.

Po prijavi Vam bomo poslali predračun. Prijava je potrjena po plačanem predračunu.

Že vplačano kotizacijo vrnemo le ob predložitvi zdravniškega potrdila. Če je plačnik kotizacije ustanova, mora le-ta obvezno potrditi vašo prijavnico s podpisom in z žigom. Opozarjamo vas, da si le s pravočasnim plačilom zagotovite udeležbo na delavnicah.

Posamezna delavnica se izvede, če je na delavnico prijavljenih vsaj deset (10) udeležencev. Kotizacija mora biti poravnana še pred začetkom delavnic, sicer udeležba ni mogoča.

BIVANJE

Bivanje si udeleženci zagotovijo sami. Priporočamo:

Dijaški in študentski dom Koper:
http://www.ddkoper.si/j3/index.php/turisticna-ponudba

Hostel Museum Koper:
https://www.hostel-museum.com

Hostel Secret Garden: 
http://www.hostel-secretgarden.com/sl-si

Youth Hostel Histria:
https://www.hihostels.com/hostels/koper-youth-hostel-histria

KAJ MORATE ŠE VEDETI?
Ker delavnice potekajo istočasno, je udeležba možna le na eni sami delavnici!
Vse delavnice bodo potekale v angleškem jeziku, priporoča se osnovni nivo znanja angleščine
V primeru premajhnega števila prijav lahko organizator odpove izvedbo delavnice.

DODATNE INFORMACIJE

 

 

 

 

Matjaž Šmalc

producent za filmska dejavnost

Tel: 01/ 2410 511
E- pošta: matjaz.smalc@jskd.si

Jan Pirnat

 

 

Jan Pirnat

producent za gledališko in lutkovno dejavnost

Tel: 01/ 2410 528
Faks: 01/ 2410 510
E- pošta: jan.pirnat@jskd.si

Franci Cotman

 

 

Franci Cotman

strokovni sodelavec/p>

Tel: 01/ 2410 523
E- pošta: franci.cotman

 

 

 

 

 

e-prijava