|
|
POLETNE GLEDALIŠKE IN LUTKOVNE DELAVNICE |
|
|
|
|
|
Koper |
|
|
3. – 8. julij 2023 |
|
|
Mojca Madon, Irena Rajh in Ana Lasić |
|
|
150,00 EUR (DDV vključen) |
Rok prijave: |
|
23. junij 2023 |
Poletne gledališke delavnice predstavljajo edinstveno priložnost pridobiti in dopolniti osnovno znanje gledaliških in filmskih prvin. Uveljavljeni domači mentorji posredujejo udeležencem svoje znanje in predvsem izkušnje. Udeleženci delavnic imajo tako priložnost ob delu in pogovorih skozi različne perspektive mentorjev na gledališče in lutkovno gledališče izoblikovati svojo suvereno umetniško podobo.
Delavnice so namenjene samostojnim ustvarjalcem, mentorjem in režiserjem otroških, mladinskih in odraslih gledaliških in lutkovnih skupin ter igralcem in animatorjem odraslih gledaliških in lutkovnih skupin. Delavnice so namenjene tako popolnim začetnikom, kot tudi tistim, ki že imajo določeno gledališko/lutkovno znanje in bi ga želeli še dopolniti.
PROGRAM DELAVNIC:
I. INSTANTNA KREACIJA
mentorica: Mojca Madon
II. OD IDEJE DO IZVEDBE LUTKOVNE PREDSTAVE
mentorica: Irena Rajh
III. OSNOVE DRAMSKEGA PISANJA
mentorica: Ana Lasić
Obseg posamezne delavnice je 40 ur. V skladu s 16. oz. 19. členom Pravilnika o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive se program izobraževanja ovrednoti z 2 točkama.
Delavnice bodo potekale vzporedno, vpisati je mogoče le eno delavnico.
I. INSTANTNA KREACIJA
mentorica: Mojca Madon
INSTANTNA KREACIJA: režijska delavnica
V okviru delavnice se bomo posvetili gradnji krajše gledališke kreacije (zaključenega prizora). Na podlagi krajših, v naprej določenih sestavkov na neko temo, bodo udeleženci poizkusili preko lastnih asociacij ustvarjati vsebino prizora in ga tudi realizirati.
Posvetili se bomo različnim fazam nastajanja gledališke kreacije - od idejne zasnove, analize idej, nabora asociativnega materiala do ustvarjalnega procesa realiziranja odrske kreacije (režijski, dramaturški in igralski aspekt).
Na delavnici se bomo razdelili v manjše skupine in vsaka skupina bo prejela krajši sestavek, ki ga bomo skupaj prebrali in analizirali. Ustvarjalno delo bo potekalo po načinu snovalnega gledališča, ki je v večini avtorsko. Poudarek bo na procesu in skupinskem delu. Spoznavali bomo različna skupinska sodelovanja (zasnove scenografije, kostuma, glasbe itd.) v nastajanju odrskega prizora in poskusili različne uprizoritvene strategije, razmišljali o montaži in dramaturgiji. Z gledališko kreacijo bo lahko vsak ustvaril svoj gledališki jezik.
Na delavnici bodo skupine med seboj prirejale »showinge« materiala in se odzivale druga na drugo (»feedback«) ter s tem druga drugi odkrivale potenciale v ustvarjalnem procesu.
Ustvarjalni proces bomo zaključili s prikazom kreacij.
Mojca Madon (1994) se je po končani osnovni šoli v Kanalu vpisala v Gimnazijo v Novi Gorici na dramsko-gledališko smer. Po opravljeni maturi, se je vpisala na Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani, kjer je pod mentorstvom Jerneja Lorencija študirala gledališko režijo in leta 2018 diplomirala.
Študijska produkcija Plešasta pevka (E. Ionesco) je bila povabljena na repertoar SSG Trst, kjer je doživela 17 ponovitev. Že pred diplomo je v okviru laboratorija za mlade Čakajoč Supermana režirala avtorsko monodramo na Levem odru SNG Drama Ljubljana z naslovom Grozljivi gost, ki je imela premiero decembra 2016.
Manj kot leto po tem pa je režirala dramo Vrh ledene gore nagrajenega dramatika Antonia Tabaresa na mali sceni Mestnega gledališča ljubljanskega (oktober, 2017) in dve leti kasneje krstno uprizoritev predstave Ure, dnevi, čas, ki je bila inspirirana po romanu Ure Michaela Cunninghema, ravno tako na mali sceni Mestnega gledališča ljubljanskega (oktober, 2019).
V sezoni 2019/20 je bila mentorica na Mladem odru AMO, ki deluje v SNG Nova Gorica. V sezoni 2020/2021 je bila povabljena, da na velikem odru v Slovenskem ljudskem gledališču v Celju režira dramo Cipe angleške avtorice Ifeyinwe Frederick, ki je imela premiero maja 2021.
V prejšnji sezoni pa je v SNG Nova Gorica režirala dramo mlade srbske dramatičarke Tijane Grumić z naslovom 52 hertzov. Predstava je imela premiero aprila 2022 in je na letošnji podelitvi primorskih gledaliških nagrad Tantadruj prejela nagrado za najboljšo uprizoritev v celoti (Tantadruja je prejel tudi igralec Matija Rupel za vlogo Klovna v omenjeni predstavi). V tekoči sezoni je kot režiserka in dramaturginja sodelovala pri eksperimentalnem avtorskem performansu Eve Jesenevoc z naslovom Polenta (6. oktober 2022) v SNG Drama Ljubljana, ki se je odvijal tako v prostorih SNG Drama Ljubljana, kot tudi v prostorih Maxi marketa Ljubljana.
II. OD IDEJE DO IZVEDBE LUTKOVNE PREDSTAVE: lutkovni seminar
Mentorica: Irena Rajh
Lutkovni seminar bomo posvetili izboru literarne predloge, dramatizaciji besedila in pripravi režijskega koncepta, izbrali primerno lutkovno tehniko in animacijo, material za izdelavo lutk, osnovne principe lutkovne režije ter različne pristope pri delu z otroki v lutkovni skupini.
Preizkusili se bomo v animaciji preprostih lutk v kratkih, improviziranih prizorih (solo in v paru). Udeleženci bodo imeli priložnost samostojno izdelati lutke, scenografijo in pripraviti krajšo produkcijo. Ogledali si bomo tudi lutkovno predstavo in na praktičnem primeru spoznavali osnovne zakonitosti lutkovnega gledališča in pojem lutkovnosti.
Irena Rajh je vsestranska lutkovna ustvarjalka, igralka- animatorka, režiserka, mentorica strokovna spremljevalka in selektorica JSKD na področju ljubiteljskega lutkovnega gledališča, producentka in organizatorka kulturnih prireditev ter festivalov. V 25. letih profesionalnega delovanja je sodelovala z mnogimi priznanimi lutkovnimi ustvarjalci ,režirala in igrala je v več kot 30 različnih predstavah, ki so nastale v različnih neodvisnih produkcijah, svoje profesionalno delo jo povezuje z Lutkovnim gledališčem Fru-Fru in Hišo otrok in umetnosti, ki sta jo skupaj z Jeleno Sitar, dramaturginjo, lutkovno režiserko in ustvarjalko, ustanovili l. 2001 kot odprt kulturni prostor za ustvarjalnost namenjen otrokom, mladini in odraslim.
III. OSNOVE DRAMSKEGA PISANJA:
kako strukturiramo besedilo v 12 slikah
mentorica: Ana Lasić
Udeleženci delavnice naj pošljejo sinopsis zgodbe na največ polovici strani.
Koncept in namen delavnice »Od zasnove do strukture« je skozi analizo sodobnega dramskega besedila spoznati in definirati osnove dramaturgije in dramskega dela. Osnove bomo implementirali pri strukturiranju posamezne dramske zgodbe vsakega udeleženca. Skozi analizo bomo prepoznali teorijo in jo preizkusili v praksi: Kaj je ideja dramskega besedila in zakaj jo izražamo skozi konflikt?
Kdo so liki, kaj so njihove želje in strahovi in od česa so odvisni njihovi odnosi?
Kaj je struktura, zakaj ji lahko pristopamo arhetipsko in kako skozi izbor določenih prizorov izrazimo ritem, idejo, emocijo in nek specifičen pogled na svet?
Po končani delavnici bomo razdelali scenosled za vse zgodbe udeležencev, po katerem lahko kasneje dokončajo dramsko besedilo.
IDEJNA ZASNOVA ZGODBE IN DRAMSKI KONFLIKT
Predstavitev delavnice, koncepta in vsebin. Seznanili se bomo s prvimi komentarji na prejete sinopsise. Analizirali bomo idejno zasnovo znanega dramskega besedila in izluščili konflikt ter komentirali idejne zasnove ter konflikte na katerih temeljijo sinopsisi udeležencev.
ZAPLET DRAMSKEGA BESEDILA, DRAMSKI LIK IN NJEGOVA FUNKCIJA
Predstavili in komentirali bomo popravljene sinopsise ter opravili analizo dramskih likov iz sodobnega dramskega besedila ter začeli z izdelovanjem likov v dramskem delu vsakega udeleženca. Določili bomo funkcij likov in mreže njihovih odnosov.
STRUKTURA JE ARHETIPSKA, KAKO STRUKTURIRAMO BESEDILO V 12 SLIKAH
Skozi analizo strukture sodobnega dramskega besedila bomo spoznali smernice za strukturiranje dramskih besedil udeležencev.
PREZENTACIJA STRUKTURIRANIH BESEDIL
Seznanili se bomo s po prizorih strukturiranim dramskim besedilom vsakega od udeleženca. Izmenjali si bomo komentarje na novo nastale scenoslede.
Ana Lasić je diplomirala na študijski smeri Dramaturgija in scenarij na Fakulteti dramskih umetnosti u Beogradu. Za dramo Kje ti živiš? je istega leta prejela Selenićevo nagrado za najboljše dramsko besedilo in tretjo nagrado za najboljše dramsko besedilo iz bivše Jugoslavije, ki jo je na osnovi razpisa podelilo gledališče m.b.H. z Dunaja. Drama Kje ti živiš? je doživela bralno uprizoritev na festivalih Theatertreffen v Berlinu in Schillertage v Mannheimu ter bila kasneje tudi uprizorjena v Theaterforumu v Berlinu.
Leta 2000 se je preselila v Ljubljano. Novembra 2004 je bil premierno prikazan celovečerni film Ruševine, za katerega je v sodelovanju z režiserjem Janezom Burgerjem napisala scenarij. Na Festivalu slovenskega filma je film Ruševine prejel nagrado Vesna za najboljši film, potem pa potoval po številnih festivalih po svetu. Leta 2005 sta bili v SNG Drama Ljubljana premierno izvedeni njena igra Za zdaj nikjer in njena dramatizacija romana Andreja E. Skubica Fužinski bluz. Obe gledališki predstavi sta bili leta 2006 povabljeni na Borštnikovo srečanje. Za Za zdaj nikjer je Ana Lasić prejela nagrado Dominika Smoleta za najboljše dramsko besedilo, Fužinski bluz pa je bil povabljen v Wiesbaden na festival nove dramatike, imenovan Neue Stücke aus Europa. Kot docentka je predavala scenaristko na AGRFT v Ljubljani. Redno vodi modul pisanja filmskih scenarijev v okviru Filmskega seminarja JSKD.
POTEK IN TRAJANJE DELAVNIC
Koper, več lokacij 3.-6. julij 2023
Obseg posamezne delavnice je 40 ur.
Delavnice bodo potekale vzporedno, vpisati je mogoče le eno delavnico.
Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa in razporeda udeležencev po skupinah, če bi bila mesta pri izbranem mentorju že zapolnjena ali če bi bila delavnica iz kakršnihkoli razlogov odpovedana
ROK PRIJAVE, CENA IN PLAČILO
E-prijava: prijavite se lahko na e-prijavnici na spodnji povezavi:
Rok prijave je 23. junij 2023.
Cena posamezne delavnice: 150,00 EUR (DDV vključen)
Po prijavi vam bomo poslali predračun. Prijava je potrjena po plačanem predračunu.
Že vplačano kotizacijo vrnemo le ob predložitvi zdravniškega potrdila.
Opozarjamo vas, da si šele s pravočasnim plačilom zagotovite udeležbo na delavnici. Posamezna delavnica se izvede, če je na delavnico prijavljenih vsaj deset (10) udeležencev. Kotizacija mora biti poravnana še pred začetkom delavnic, sicer udeležba ni mogoča.
BIVANJE
Bivanje si udeleženci zagotovijo sami. Priporočamo Hostel Museum, Muzejski trg 6, 6000 Koper, rezervacije na hostel.museum@gmail.com, 041 504 466.
DODATNE INFORMACIJE
|
|
Jan Pirnat
producent za gledališko in lutkovno dejavnost
Tel: 031 381 238
E- pošta: jan.pirnat@jskd.si |
|