|
|
MEDNARODNE POLETNE GLEDALIŠKE, LUTKOVNE IN FILMSKE DELAVNICE
JSKD DELAVNICE – KOPER 2023 |
|
|
|
|
|
Koper |
|
|
14. – 19. avgust 2023 |
|
|
Tatjana Peršuh (Slovenija), Iva Milley (Hrvaška), Axelle Verkempinck (Belgija), Živa Selan (Slovenija), Jonathan Troi (Italija), Kimmo Tähtivirta (Finska), Halil Itzhak (Izrael) |
|
|
130,00 EUR (DDV vključen) |
Rok prijave: |
|
4. avgust 2023 |
Mednarodne poletne gledališke, lutkovne in filmske delavnice predstavljajo edinstveno priložnost pridobiti in dopolniti osnovno gledališko znanje. Mednarodno uveljavljeni domači in tuji mentorji posredujejo udeležencem svoje znanje in predvsem izkušnje. Udeleženci delavnic imajo tako priložnost ob delu in pogovorih skozi različne perspektive mentorjev na gledališče izoblikovati svojo suvereno gledališko podobo.
PROGRAM DELAVNIC:
Vsak dan od 10:00 do 13:00 in od 15:00 do 17:00
V soboto 19. avgusta v večernih urah zaključna produkcija
I. OSNOVE REŽIJE: informacija, motivacija, situacija, prizor
mentorica: Tatjana Peršuh (Slovenija)
II. ODKRIJ SVOJEGA KLOVNA – DELAVNICA KLOVNSKEGA GLEDALIŠČA
mentorica: Iva Milley (Hrvaška)
III. DOKAŽI, DA NISI ROBOT
mentorica: Axelle Verkempinck (Belgija)
IV. KAMERA VIDI VSE – delavnica igre pred kamero
mentorica: Živa Selan (Slovenija)
V. IGRAJMO SE Z LIKI - delavnica gledališke igre
mentor: Jonathan Troi (Italija)
VI. OBJEKTI IN FIZIČNO GLEDALIŠČE
mentor: Kimmo Tähtivirta, (Finska)
VII. OD IDEJE DO ZGODBE
mentor: Halil Itzhak, (Izrael)
I. OSNOVE REŽIJE: informacija, motivacija, situacija, prizor
mentorica: Tatjana Peršuh (Slovenija)
Skozi serijo praktičnih vaj bomo počasi razkrivali, spoznavali in raziskovali odrske zakonitosti prizora. Gledališka uprizoritev ni nikoli dobesedna, vedno se poigrava z metaforami in s simboli, komunicira skozi atmosfero in vzpostavlja kontekst. Hkrati pa je tudi zelo konkretna: igralci so nosilci ideje, vedno pa igrajo situacijo, ki je tukaj in zdaj, ki je konkretna in zemeljska. Režiser torej vedno išče načine kako svojo večplastno misel materializirat v prostoru in času, v prizoru. Zato bomo skupaj raziskovali kaj hočemo povedat, zakaj hočemo povedat prav to in kakšen način najbolje odraža našo misel. Vašo kreativnost bomo dopolnili z »obrtniškim« znanjem.
Delavnica primarno cilja na režiserje, mentorje in vodje skupin. Vendar pa je namenjena tudi ostalim, bodisi tistim, ki na odru stojijo in situacije uprizarjajo, bodisi tistim, ki se iz publike trudijo razumeti kaj je avtor hotel povedat.
Skozi tako improvizacijsko kot tudi konkretno tekstualno delo si bomo poskušali odgovoriti na zgornja vprašanja, vse to pa z najpomembnejšo rdečo nitjo: igrivost in skupinska dinamika.
Tatjana Peršuh je diplomirana gledališka režiserka, ki je študirala na AGRFT. Poleg režiranja v institucionalnih (SNG Nova Gorica, SNG Drama Ljubljana, LGM, LGL*) in neinstitucionalnih (Gledališče Glej, PerArtem, Delak, Zavod 0.1*) projektih ter dogodkih, deluje tudi kot avtorica odrskih besedil in adaptacij. Je umetniška vodja Gledališke šole Prve gimnazije Maribor in mentorica različnim programom, projektom in skupinam (ŠtudenTeater, Gledališka šola PGM, G2G*).
II. ODKRIJ SVOJEGA KLOVNA – DELAVNICA KLOVNSKEGA GLEDALIŠČA
mentorica: Iva Milley (Hrvaška)
Jacques Lecoq pravi, da je klovnov rdeči nosek najmanjša maska na svetu, za katero pa se igralec ne more skriti, nasprotno, končno ima priložnost, da pokaže, kakšen je v resnici. Sodobna brazilska gledališka klovnesa Angela de Castro pravi, da je biti klovn stanje in ne lik; če hočemo vzpostaviti to stanje, je nujno, da odkrijemo vso svojo radovednost, domišljijo, spontanost, naivnost in svobodo, kajti to so glavne značilnosti vsakega dobrega klovna.
Klovn obstaja v trenutku. Tukaj in zdaj. Opaža podrobnosti in vsak trenutek podoživlja zelo čustveno in z vsem svojim telesom.
Klovn je vedno drugačen, vedno različen in na svet gleda iz sebi lastne perspektive. In prav te perspektive bomo iskali na naši delavnici. Skozi igro in improvizacije bo lahko vsakdo našel svojega osebnega klovna, tistega, ki je vedno prisoten in se skriva v vsakem izmed nas.
Na delavnici se bomo spoznali s teorijo in prakso gledališkega klovna, ki se na zelo zanimiv način prepleta s cirkuškim klovnom. Osnovni namen delavnice je, da vsak udeleženec spozna svojega lastnega klovna, njegove značilnosti in sposobnosti.
Zdaj pa – snemimo maske in si nadenimo nos!
Iva Milley se je rodila v Zagrebu, kjer je tudi končala šolanje. Diplomirala je iz primerjalne književnosti in arheologije na Filozofski fakulteti v Zagrebu. Je tudi absolventka študija Teatrologije. Od mladih let je bila članica plesnega in dramskega studia Učilište Zagrebačko Kazalište mladih (ZKM), kjer je trenutno tudi zaposlena kot gledališka pedagoginja. Pred tem je bila od leta 1997 je bila zaposlena kot gledališka pedagoginja v Teatru Tirena. Od leta 2005 sodeluje na evropskih taborih mladinskih in otroških gledališčnikov (EDERED), kjer vodi delavnice in je tudi v organizacijskem odboru. Kot scenografka in likovna oblikovalka sodeluje v številnih produkcijah in na Hrvaškem in v tujini vodi seminarje in delavnice s področja gledališke pedagogike, gledališča zatiranih, pantomime, giba in cirkusa. Redno piše dramska besedila za otroke in mladino in kot mentorica vodi številne mladinske in otroške skupine.
III. DOKAŽI, DA NISI ROBOT
mentorica: Axelle Verkempinck (Belgija)
Umetna inteligenca je v naših življenjih bolj prisotna kot kdaj koli prej. Imamo chatGPT, ki vam lahko naredi šolske naloge. Obstajajo že roboti z umetno inteligenco, ki lahko ustvarjajo umetnost, tehnologijo, ki lahko poskrbi, da se sliši, kot da vaš najljubši izvajalec poje vaša besedila in še veliko več.
Ob vsem tem se pojavi veliko vprašanj:
Kaj pomeni biti človek?
Kakšna je videti naša prihodnost?
Bo razlika med človekom in strojem izginila?
Skupaj z mano boste raziskovali, pisali, igrali, plesali, improvizirali,… na ta vprašanja, dokler ne najdemo skupnega gledališkega odgovora na nalogo: ‘Dokaži, da nisi robot’.
Axelle Verkempinck, (1995) je igralka in gledališka ustvarjalka. Po študiju igre na Kraljevem konservatoriju v Antwerpnu se je preselila v Bruselj na študij režije na RITCS. Je članica gledališkega kolektiva TransfoCollect, skupine, ki eksperimentira z različnimi oblikami participativnega gledališča, performansa in dogajanja. Axelle je bila tudi že na platnu. Igrala je eno glavnih vlog v spletni seriji 'Kopalniške zgodbe'. Ta serija je imela močan poudarek na ženskem pogledu in temah, kot so: privolitev, telesna pozitivnost...
V lastnem delu se osredotoča na dialog med političnim in osebnim, oblastnimi strukturami in dajanje glasu preslišanim. Od septembra 2021 deluje kot mentorica, mladinskega dela gledališča Antigona v Kortrijku MAGME. Socialno-umetniško delo je postalo velik del njenega dela.
IV. KAMERA VIDI VSE – delavnica igre pred kamero
mentorica: Živa Selan (Slovenija)
Stavek, ki se ga verjetno najpogosteje sliši v povezavi s filmsko igro. Na delavnici bomo raziskovali, kaj to v resnici pomeni. Kako odkleniti skrite čustvene prostore, da nam obraz spregovori brez odvečnega truda. Kako s kirurško natančnostjo oblikovati emocije, stanja, odnose, dialoge. Odkrivali bomo specifike vsakega udeleženca, da postane avtonomen in samostojen soustvarjalec filmske vloge. Spoznavali obrtniške zakonitosti, ki jih potrebujemo, da skozi njih spregovorijo najbolj unikatni deli naših osebnosti, da ovržemo klišeje in postanemo igralci, zvesti samim sebi. Naučili se bomo razlikovati med bivanjem, ždenjem, poziranjem, kopiranjem in dejanskim življenjem pred kamero. Dovoliti kameri, da vidi živega, prisotnega človeka, ki bije, diha in žari v vsakem prizoru.
Živa Selan je leta 2018 diplomirala na AGRFT iz dramske igre. Istega leta je postala članica ansambla SLG Celje, kjer v sezonah 2018/2019 in 2019/2020 prejela Večerovi nagradi za izjemne igralske dosežke. Leta 2019 je prejela vesno za stransko vlogo v filmu Ne bom več luzerka Urše Menart na Festivalu slovenskega filma, naslednje leto pa je bila na taistem festivalu članica strokovne žirije. Od začetka leta 2023 je članica igralskega ansambla v PG Kranj. Igrala je v več serijah (V dvoje avtorja Luke Marčetiča, Srečno samski v režiji Borisa Bezića) in filmih (Zbudi me v režiji Marka Šantića, Poslednji heroj v režiji Žige Virca).
V. IGRAJMO SE Z LIKI - delavnica gledališke igre
mentor: Jonathan Troi (Italija)
Ne delavnici se bomo spoznavali, kako različne like oživimo na odru. Like, ki jih bomo razvijali bomo preizkusili v različnih odnosih z ostalimi in raziskovali različne tipe, forme, čustva, ki nastajajo v srečevanjih različnih situacijah na odru.
Razvijanje karakterjev je odprt proces vsakega posameznega igralca, ne glede na to koliko izkušenj ima. Delavnica je primerna tako za začetnike kot tiste z več izkušnjami z gledališko igro.
Jonathan Troi je zaključil študij gledališke pedagogike na Theaterpädagogisches Zentrum Brixen. Že vse življenje se ukvarja z gledališčem in je sodeloval v številnih mednarodnih delavnicah s področja fizičnega gledališča, klovnske igre, commedia del arte, gledališkega govora in oblikovanja svetlobe v gledališču).
Trenutno je zaposlen v NGO združenju Rotierendes Theater association, ki se ukvarja z otroškim in mladinskim gledališčem. Celo leto v različnih šolah izvajajo gledališke delavnice za učence, dijake in študente.
VI. OBJEKTI IN FIZIČNO GLEDALIŠČE
mentor: Kimmo Tähtivirta, Finska
Gledališče pomeni verjeti v to, kar delaš, in uporabljati lastno domišljijo. Še posebej, ko uporabljamo lutke, predmete ali maske. Objekti so po svoji naravi nežive, mrtve stvari. Razen če jih s svojo lastno domišljijo narediš žive. Z njimi lahko počnete načeloma vse. Iz njih lahko zgradiš neverjetno močne like. Na delavnici bomo raziskali, kako oživiti predmet. Objekt, predmet je osnova lutkovne umetnosti. Lutka je lahko le palica ali kamen. Za vse veljajo ista pravila. Morate vedeti, kako animirati svoj predmet, da bo videti živ. S predmeti / lutkami lahko ustvarite drugačen svet. Hkrati je vse potrebno pokazati s telesom, po drugi strani pa vse skriti in pokazati skozi predmet.
Naučili se bomo osnovnih principov (tam so samo zato, da jih kršimo) in ustvarili različne like. Najpomembneje pa je verjeti v lastno domišljijo. Ta delavnica bo polna načel, po drugi strani pa polna svobode in domišljije. Ne potrebujete nobenih izkušenj. Samo zabavajmo se!
Močno priporočam, da si ogledate ta video in videli boste te priložnosti s predmetom. Tega ne bomo storili. Ali pač?
VIDEO: Neville Tranter Underdog Dance with Death
https://www.youtube.com/watch?v=tJ0wkSErIUg
Kimmo Tähtivirta je gledališki pedagog, režiser, plesalec in performer. Po zaključenem študiju na gledališki akademiji v Helsinkih (Theatre Academy of Finland – Teatterikorkeakoulu) je svoje znanje in izkušnje fizičnega gledališča izpopolnjeval v Pragi in Madridu. Kot igralec in režiser večinoma deluje na področju neverbalnega in fizičnega gledališča. Je vodja številnih delavnic fizičnega gledališča doma in tudi v tujini (Rusija, Danska, Švedska, Belgija, Hrvaška in Turčija).
VII. OD IDEJE DO ZGODBE
mentor: Halil Itzhak, Izrael
Igralčevo najboljše orodje je njegova domišljija. V delavnici Od ideje do zgodbe se bomo potopili v našo najglobljo podzavest. Pobrskali bomo po naših strahovih, sreči in veselju in skočili v – neznano.
Z različnimi vajami se bomo naučili, kako povedati svojo zgodbo. Skušali bomo razumeti, kašni motivi nas vodijo, kaj naj poganja in kaj je tisto, ki bi radi povedali svetu. Podali se bomo na pot in odkrili tisto, kar je v nas najpomembnejše – svojo zgodbo
Halil Itzhak je diplomiral leta 2000 na Yoram Levinstein Acting Studiu v Tel Avivu. Kot igralec je nastopal v številnih TV serijah (Polishuk, Burganim, Dakot shel Tehila, Shemesh idr.) ter sodeloval z različnimi Izraelskimi gledališči (Herzliya Theater, Soojud in Tzavta Theater, Tmoona Theater). Od leta 2003 je zaposlen na igralski šoli Yorama Levinsteina kot programski koordinator, kjer razvija in vodi programe in posebne projekte za mlade, starejše ter osebe iz ranljivih skupin (migranti, …)
POTEK IN TRAJANJE ŠOLE
Koper, več lokacij 14. – 19. 8. 2023
Vse delavnice bodo potekale v angleškem jeziku, priporoča se osnovni nivo znanja angleščine
Delavnice bodo potekale vzporedno, vpisati je mogoče le eno delavnico.
Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa in razporeda udeležencev po skupinah, če bi bila mesta pri izbranem mentorju že zapolnjena ali če bi bila delavnica iz kakršnihkoli razlogov odpovedana.
ROK PRIJAVE, CENA IN PLAČILO
E-prijava:
prijavite se lahko na e-prijavnici na spodnji povezavi:
Rok prijave:
4. avgust 2023
Cena delavnice:
130,00 EUR (DDV vključen)
Po prijavi Vam bomo poslali predračun. Prijava je potrjena po plačanem predračunu.
Že vplačano kotizacijo vrnemo le ob predložitvi zdravniškega potrdila. Če je plačnik kotizacije ustanova, mora le-ta obvezno potrditi vašo prijavnico s podpisom in z žigom. Opozarjamo vas, da si le s pravočasnim plačilom zagotovite udeležbo na delavnicah.
Posamezna delavnica se izvede, če je na delavnico prijavljenih vsaj deset (10) udeležencev. Kotizacija mora biti poravnana še pred začetkom delavnic, sicer udeležba ni mogoča.
BIVANJE
Bivanje si udeleženci zagotovijo sami. Priporočamo:
Dijaški in študentski dom Koper:
http://www.ddkoper.si/j3/index.php/turisticna-ponudba
Hostel Museum Koper:
https://www.hostel-museum.com
Hostel Secret Garden:
http://www.hostel-secretgarden.com/sl-si
Youth Hostel Histria:
https://www.hihostels.com/hostels/koper-youth-hostel-histria
KAJ MORATE ŠE VEDETI?
Ker delavnice potekajo istočasno, je udeležba možna le na eni sami delavnici!
Vse delavnice bodo potekale v angleškem jeziku, priporoča se osnovni nivo znanja angleščine
V primeru premajhnega števila prijav lahko organizator odpove izvedbo delavnice.
DODATNE INFORMACIJE
|
|
Jan Pirnat
producent za gledališko in lutkovno dejavnost
Tel: 01/ 2410 528
Faks: 01/ 2410 510
E- pošta: jan.pirnat@jskd.si |
|