SEMINARJI in DELAVNICE SEZONA 2023/24

 

 

POLETNE GLEDALIŠKE IN FILMSKE DELAVNICE
IZOLA LETOS NI V KOPRU, AMPAK V LJUBLJANI

Ljubljana, 19. – 24. avgust 2024

Mentorji: Sebastjan Starič, Maša Pelko, Živa Selan

Poletne gledališke delavnice predstavljajo edinstveno priložnost pridobiti in dopolniti osnovno gledališko znanje. Uveljavljeni mentorji posredujejo udeležencem svoje znanje in predvsem izkušnje. Udeleženci delavnic imajo tako priložnost ob delu in pogovorih skozi različne perspektive mentorjev na gledališče in film izoblikovati svojo suvereno gledališko podobo.

URNIK

Ponedeljek - Petek 10:00-13:00 in 15:00-17:00

Sobota: 10:00-13:00 (Zaključna produkcija)


PROGRAM DELAVNIC IN MENTORJI

RAZGIBAJMO SCENO
mentor: Sebastjan Starič

Na delavnici se bomo praktično seznanili z veščinami in znanjem na področju giba, s katerimi se srečujemo pri gledališki in plesni umetnosti. Delavnica bo raziskovala igralčevo telo kot eno izmed njegovih osnovnih igralskih sredstev. Osredotočila se bo na fizični trening, skupinske improvizacije in ustvarjanje skupinskih neverbalnih gledaliških prizorov. Zanimal nas bo prostor, igralec v njem ter fizičen odnos med dvema ali več igralci. Raziskovali bomo telo in njegovo vlogo v različnih žanrih in situacijah. Izkušnjo bomo prenesli v konkreten primer – prizor, ki bo temeljil zgolj na telesnih odnosih med igralci.
Na delavnici se bomo seznanili z načini in s triki fizičnega spopada. Naučili se bomo udariti in pasti na povsem varen način, ki pa bo še vedno ohranil kar največjo iluzijo realnosti.
Delavnice giba so imenitna priložnost povezati in vzpostaviti zdrav odnos do svojega telesa, ki v je v fizičnem gledališču izredno ozaveščeno. Hkrati pa je pri tem ključen kontakt z drugimi, kjer udeleženci spoznavajo iskanje skupnega težišča in kolektivne odgovornosti do soustvarjalcev tako pri iskanju skupnega izraza kot pri skrbi za varnost vseh sodelujočih.

 Sebastjan Starič

Sebastjan Starič se je rodil leta 1971 v Ljubljani. Konec 80-tih se je na pobudo Ksenije Hribar pridružil njeni plesni skupini, ki je kasneje prerasla v Plesni teater Ljubljana. Od takrat se je izobraževal na najrazličnejših plesnih, igralskih ter improvizacijskih delavnicah doma in v tujini.
Na začetku 90-tih je kot igralec sodeloval pri Gledališču Ane Monro in nekaterih njenih največjih uspešnicah: Sanremo; Variete-impro; Rape, Strangle and Call ... Bil je član Fourklour physical theatre od njegove ustanovitve l. 1998 in dolgoletni sodelavec koreografa Branka Potočana. Pomembno je njegovo sodelovanje z video cineastoma Emo Kugler in Markom Kovačičem.
Kot plesalec, koreograf in igralec je sodeloval v najrazličnejših gledaliških in plesnih predstavah tako v poklicnih gledališčih kot tudi v najrazličnejših ad hoc projektih in skupinah in v številnih filmih. Kot avtor podpisuje številne samostojne koreografije in režije v Sloveniji in Avstriji. Njegov slog in izraz slonita predvsem na t. i. fizičnem gledališču, znotraj katerega Starič še dodatno oblikuje svoj gib in emotivnost.
Njegovo mentorsko delo z mladino se je začelo sredi 90-tih in sega od delavnic ter seminarjev na Gledališki in lutkovni šoli pri JSKD Slovenije, preko gimnazijskih projektov, do sodelovanja s KKZ Celovec in z najrazličnejšimi slovenskimi gledališkimi in plesnimi skupinami na avstrijskem Koroškem. Je tudi eden od iniciatorjev gledališča, ki deluje v okviru DIC, Ljubljana in je zaradi svoje kvalitete že davno prerasel lokalne okvirje.
Sebastjan se že dve desetletji ukvarja z najrazličnejšimi borilnimi veščinami, predvsem z boksom. Je tudi dobitnik nekaj pomembnih nagrad, tako doma kot v tujini.

 

INSPIRACIJA IN STRATEGIJE UPRIZARJANJA
mentorica: Maša Pelko

Na delavnici bomo naslavljali vprašanje inspiracije v kreativnem gledališkem procesu ter prevpraševali strategije in postopke gradnje različnih odrskih entitet, ki sestavljajo predstavo: scena, prizor, dejanje, celota. Izhajali bomo iz tega, kar inspirira, navdušuje, vznemirja vsakega izmed udeležencev ter postopoma to razširjamo s pomočjo ostalih sodelujočih: z njihovimi zgodbami; s tem, da nekdo pove zgodbo, ki ni njegova, s svojimi besedami; s tem, da različne, na videz nepovezane trenutke odrskega združujemo in jih sopostavljamo; tako, da v nelogični strukturi iščemo nam znane povezave. Ob tem bomo uporabljali različne režijske strategije pripovedovanja zgodb oziroma narativnosti, od popolnoma asociativnega sestavljanja do snovalnega avtorskega gledališča, od klasične dramske postavitve do morda celo pogleda v vprašanje dokumentarnega podajanja materiala na odru. Poleg režije bomo sprotno posegali v različna polja gledališkega: igro, dramaturgijo, scenografijo, kostumografijo, glasbo, odrski gib, svetlobo idt. Ključno je, da bo znotraj delavnice vsak razvijal svoje področje zanimanja, predvsem pa delo izviralo iz nečesa, kar ga dejansko navdušuje ter išče razloge, zakaj je temu tako.
V delavnici bomo izhajali iz individualnega grajenja gledaliških trenutkov, ki jih bomo počasi razširjali na malo večje skupine ter ves čas postopke skupaj opazovali in pregovarjali, na način feedbacka, saj je živo, sprotno spreminjanje materiala ključno za delo v gledališču. Delavnico bomo zaključili s kratkim showingom oziroma prikazom sestavljenih scen in prizorov.

Maša Pelko

Maša Pelko, rojena 1992 v Ljubljani, se je po zaključeni Filozofski fakulteti (smer primerjalna književnost in literarna teroija ter filozofija) vpisala na dodiplomski študij gledališke in radijske režije na Akademijo za gledališke, radio, film in televizijo pod mentorstvom izr. prof. mag. Sebastijana Horvata in izr. prof. Nataše Barbare Gračner.
Za produkciji Igrajte tumor v glavi! (Dušan Jovanović, 2017) ter Zimska pravljica (William Shakespeare, 2018) je prejela študentsko nagrado Zlatolaska za režijo in gledališko produkcijo v celoti, aprila 2019 pa ji je strokovna žirija na mednarodnem Festivalu radijske drame v Canterburyju (UK International Radio Drama Festival) za režijo drame Žrtve radia bum bum podelila drugo mesto v sekciji dolgometražnih radijskih del. Leta 2018 je za svojo izvirno dramo Kraljevi otroci prejela Grumovo nagrado za najboljšega mladega dramatika.
Praktični del dodiplomskega študija je leta 2019 zaključila s krstno uprizoritvijo besedila Dina Pešuta, Stadion Olympia, v Gledališču Glej. Trenutno je vpisana na magisterij gledališke režije na AGRFT.
Poleg režij v vseh večjih slovenskih gledališčih je režirala predstave tudi na neodvisni sceni in kot mentorica sodelovala z dijaki v okviru Poljanskega odra.

KAMERA VIDI VSE – delavnica igre pred kamero
mentorica: Živa Selan (Slovenija)

Stavek, ki se ga verjetno najpogosteje sliši v povezavi s filmsko igro. Na delavnici bomo raziskovali, kaj to v resnici pomeni. Kako odkleniti skrite čustvene prostore, da nam obraz spregovori brez odvečnega truda. Kako s kirurško natančnostjo oblikovati emocije, stanja, odnose, dialoge. Odkrivali bomo specifike vsakega udeleženca, da postane avtonomen in samostojen soustvarjalec filmske vloge. Spoznavali obrtniške zakonitosti, ki jih potrebujemo, da skozi njih spregovorijo najbolj unikatni deli naših osebnosti, da ovržemo klišeje in postanemo igralci, zvesti samim sebi. Naučili se bomo razlikovati med bivanjem, ždenjem, poziranjem, kopiranjem in dejanskim življenjem pred kamero. Dovoliti kameri, da vidi živega, prisotnega človeka, ki bije, diha in žari v vsakem prizoru.

 

 Živa Selan

Živa Selan je leta 2018 diplomirala na AGRFT iz dramske igre. Istega leta je postala članica ansambla SLG Celje, kjer v sezonah 2018/2019 in 2019/2020 prejela Večerovi nagradi za izjemne igralske dosežke. Leta 2019 je prejela vesno za stransko vlogo v filmu Ne bom več luzerka Urše Menart na Festivalu slovenskega filma, naslednje leto pa je bila na taistem festivalu članica strokovne žirije. Od začetka leta 2023 je članica igralskega ansambla v PG Kranj. Igrala je v več serijah (V dvoje avtorja Luke Marčetiča, Srečno samski v režiji Borisa Bezića) in filmih (Zbudi me v režiji Marka Šantića, Poslednji heroj v režiji Žige Virca).


 

POTEK IN TRAJANJE DELAVNICE

Ljubljana, več lokacij (Beethovnova 5, Cankarjeva 5) 19.  – 24. 8. 2024
Delavnice bodo potekale vzporedno, vpisati je mogoče le eno delavnico.

Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa in razporeda udeležencev po skupinah, če bi bila mesta pri izbranem mentorju že zapolnjena ali če bi bila delavnica iz kakršnihkoli razlogov odpovedana.

ROK PRIJAVE, CENA IN PLAČILO

E-prijava: prijavite se lahko na e-prijavnici na spodnji povezavi

e-prijava

https://forms.gle/sizyXBeo1aQa1yhe6

Rok prijave:

13. avgust 2024

Cena delavnice:

125,00 EUR (DDV vključen)
100,00 EUR (DDV vključen) za študente in dijake

Po prijavi vam bomo poslali predračun. Prijava je potrjena po plačanem predračunu.

Že vplačano kotizacijo vrnemo le ob predložitvi zdravniškega potrdila. Če je plačnik kotizacije ustanova, mora le-ta obvezno potrditi vašo prijavnico s podpisom in z žigom. Opozarjamo vas, da si le s pravočasnim plačilom zagotovite udeležbo na delavnicah.
Posamezna delavnica se izvede, če je na delavnico prijavljenih vsaj deset (10) udeležencev. Kotizacija mora biti poravnana še pred začetkom delavnic, sicer udeležba ni mogoča.

BIVANJE

Bivanje si udeleženci zagotovijo sami.

KAJ MORATE ŠE VEDETI?

Ker delavnice potekajo istočasno, je udeležba možna le na eni sami delavnici!
V primeru premajhnega števila prijav lahko organizator odpove izvedbo delavnice.

DODATNE INFORMACIJE

   

Jan Pirnat

producent za gledališko in lutkovno dejavnost
Tel: 01/ 2410 528
M: 031 381 238
E- pošta: jan.pirnat@jskd.si

 

 

 

 

e-prijava