JANEZ ŠKOF
foto: arhiv SNG Drama Ljubljana
Janez Škof, je študij dramske igra in umetniške besede zaključil leta 1984 v vlogi Vnuka v Mrožkovem Karolu v letniku Mileta Koruna in Matjaža Zupančiča. Po končanem študiju je delal v skoraj vseh slovenskih gledališčih in mnogih ljubljanskih neinstitucionalnih in eksperimentalnih gledaliških skupinah. V tem času je ustvaril tri velike vloge, Klementa Juga v Jančarjevem Klementovem padcu (MGL), Doktorja Fausta v Goethejevem Faustu (Drama SNG Maribor) in Sultana Šahrija Lepega v Svetinovi Šeherezadi (SMG), s katerimi je opozoril na svojo izjemno notranjo energijo in izrazno moč. Za vse tri vloge
je bil večkrat nagrajen v Sloveniji ter tudi na MESSu in Sterijinem pozorju v Novem Sadu.
Leta 1991 je postal član Slovenskega mladinskega gledališča, kjer se je v dvanajstih letih izkazal kot izvrsten interpret v predstavah sodobnega, tudi nebesednega gledališča. Nikakor se ni mogel izogniti različnim kreacijam tudi izven matične hiše, predvsem kadar je bilo potrebno v interpretacijo vplesti razgibano karakterno ali celo zabavljaško komiko, katere mojster je od vsega začetka. Na Dnevih komedije v Celju je bil v vlogi Amorja (E. Filipčič Psiha, SMG, 1994) razglašen za Žlahtnega komedijanta.
Leta 2003 se je zaposlil v SNG Drama Ljubljana, kjer je predvsem v predstavah Diega de Brea ustvaril nekaj izjemnih vlog prav z nebesedno, telesno izraznostjo, v detajle izdelanim karakterjem in izjemno energijsko nabitostjo in prezenco ter za vlogo Kralja Edvarda (C. Marlove Edvard II., SNG Drama Ljubljana) leta 2005 prejel Borštnikovo nagrado za igro. Leta 2018 je za svoj impresivni igralski opus prejel Borštnikov prstan.
Srečamo ga v nekaj filmih, a širšo medijsko prepoznavnost je dosegel z vlogami v nekaterih televizijskih oddajah in nadaljevankah (Teater Paradižnik, Vrtičkarji, Naša mala klinika, itd.).
ANA PERNE
foto: David Verlič
Ana Perne je diplomirala iz dramaturgije na AGRFT ter iz francoskega jezika in književnosti in sociologije kulture na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Vrsto let je delovala kot kritičarka na področju uprizoritvenih umetnosti (prispevke je objavljala na Radiu Študent ter v različnih časopisih in revialnih publikacijah; več let je redno pisala za Dnevnik) ter bila v letih od 2008–2012 tajnica in članica izvršilnega odbora Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije.
Delala je pri različnih projektih, kot so mednarodni gledališki festival Mej-ni fest v organizaciji SNG Nova Gorica ob vstopu Slovenije v EU, bila urednica festivalskih biltenov (v letih od 2002–2004 denimo Arene, časopisa festivala Mladi levi, ali v letih 2008 in 2009 Dramosleda, sočasnika Tedna slovenske drame). Sodelovala je s programom za razvoj dramatike PreGlej in z Gledališčem Glej; leta 2010 je bila soavtorica pregledne razstave ob njegovi 40-letnici in urednica zbornika Glej, 40 let. Že desetletje sodeluje tudi z JSKD. Moderirala je okrogle mize in pogovore v okviru festivalov Vizije in Linhartovo srečanje.
V SNG Nova Gorica sta v njenem prevodu slovenski praizvedbi doživeli dve dramski deli. Na Fakulteti za humanistiko Univerze v Novi Gorici je bila v študijskem letu 2013/14 izvajalka vaj iz predmeta Slovenska uprizoritvena umetnost za študente 1. stopnje slovenistike. Od decembra 2014 je zaposlena v Slovenskem gledališkem inštitutu. Med drugim je bila leta 2015 soavtorica razstave Gremo na Borštnika! ob 50. obletnici Festivala Borštnikovo srečanje in v Cankarjevem letu 2018 sovodja simpozija Stoletje Hlapcev.
JURE NOVAK
foto: Miha Fras
Jure Novak je gledališki režiser, performer, pisec in prevajalec. Najprej je študiral filozofijo in sociologijo kulture na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani, nato je vpisal študij gledališke in radijske režije na AGRFT (mentorja Dušan Jovanović, Janez Hočevar), ki ga je leta 2006 zaključil s postavitvijo Kislega mačka Caryl Churchill.
Od tedaj je režiral in izvedel vrsto projektov, med zadnjimi sta road-muzikal Bolj čudno od raja in predstava za osnovnošolce o sprejemanju drugačnosti Pekarna Mišmaš. V nehierarhičnem trojcu s Katarino Stegnar in Urško Brodar je nastala izjemna trilogija, ki se formalno ukvarja s preigravanjem ravni fikcije in resničnosti ter prevpraševanjem pozicij gledalca in performerja. Prvi del, Zato sem srečen, raziskuje depresijo, drugi del, Katarina po naročilu, je dokudrama o agresiji, sklepni del, Orgija, pa se loti transgresije. Sodeloval je tudi z Slovenskim mladinskim gledališčem, kjer je doslej režiral Ministrico, agitprop predavanje performans, ki je odprl 6. festival Prelet, predstavo Sokrat, Slavoj in sofisti, avtorski projekt o osebnem političnem angažmaju ter koncertno uprizoritev izbora otroških pesmi Svetlane Makarovič, ki je otrokom približala tudi temnejše plati sveta okoli nas in spodbujala premislek o povezovanju in sprejemanju drugačnosti. Na tej in oni strani žice.
Med letoma 2007 in 2010 je umetniško vodil Gledališče Glej, kasneje se je vrnil kot vodja stikov z javnostmi in član umetniškega sveta. Je reden gost mednarodnih festivalov.