GLEDALIŠČE IN LUTKE / FESTIVALI IN PRIREDITVE / VIZIJE
FESTIVAL VIZIJE - FESTIVAL MLADINSKE KULTURE 2024Nova Gorica, 17. - 19. maj 2024
VIZIONARJI
GLEDALIŠČEVizionar za najboljšo predstavo v celoti Poljanski oder, Gimnazija Poljane, Ljubljana Kolektiv se z glavo požene v uprizoritev, ki bi ji težko rekli predstava ali samo »občutek«. Kljub temu, da so ustvarili kompleksno uprizoritev, pa v nobenem trenutku ne popustijo v svojem izrazu. Ostajajo zvesti dogodku ter temi, ki je delovala kot vezivo med izbranim delom ter njihovimi intimnimi izkušnjami in občutki. Prostor, katerega del smo bili, je bil odlično ustvarjen in uporabljen kot dodatno izrazno sredstvo. Z izjemnimi igralskimi kreacijami nam je Poljanski oder še enkrat več pričaral nepozabno gledališko izkušnjo! Vizionar za soigro Mladi oder AMO, SNG Nova Gorica Znotraj postavljene režije se skozi igro prav vseh igralk opazi odlična soigra in sobivanje na odru. Vsaka izmed njih je imela enakovredno priložnost, da si je lahko vzela čas ter prostor na odru in je imela ob vsakem trenutku podporo celotne igralske zasedbe. Vizionar za inovativni avtorski pristop ŠtudenTeater, Moment Maribor Z odrskim bivanjem, ki je bil v vsakem trenutku večplasten in ni nikoli jemal pozornosti od glavnega dogajanja na odru, so gledalcu nastopajoči izrekali več kot samo besede ali geste. Skozi premišljeno gradnjo prizorov počasi vzpostavijo svoje stališče, ki se v nas naseli preko navidezne otopelosti generacije, ki izraža strah pred sedanjostjo in brezizhodnost ponavljajoče se zgodovine. Vizionar za odrski gib ggNeNi, KD Teater Grosuplje Kompleksni dramaturški material so igralke natančno, disciplinirano ter usklajeno artikulirale skozi gib in s tem dosegle pretresljiv prikaz vlog moških agresorjev in njihovih žrtev. Prav tako so s pomočjo giba nadgradile govor, prostor in scenske elemente, ki so jih izkoristile v celoti.
LUTKEVizionar za najboljšo lutkovno predstavo v celoti LS Zrna/Krožnik, Društvo Koruzno zrno & Srednja šola Slovenska Bistrica Animatorji so bili natančni in konkretni pri vzpostavljanju odnosa z lutkami, zaradi česar je vzvod, zakaj sploh prijeti lutko v roke, bil jasno definiran. Prav tako so odlično vzpostavili enovito lutkovno podobo, ki je bila iz prizora v prizor nadgrajena. S tema principoma so inovativno prikazali zgodbo in tako v celoti zaobjeli principe lutkovne umetnosti. Vizionar za animacijo Dijaški dom Ivana Cankarja Prizori, skozi katere so nas popeljali animatorji, so bili duhoviti, premišljeni ter animirani do te mere, da je lahko gledalec užival in se jim popolnoma prepustil. Animatorji niso poskušali posnemati realnega življenja, temveč so sprejeli vse, kar lutka ponuja, ter z animacijo in mizansceno lutkovni svet naredili resničen. Vizionar za lutkovno prostorske rešitve Gledališka šole Prve gimnazije Maribor Z uporabo različnih predmetov je ekipa Gledališke šole Prve gimnazije Maribor ustvarila ne le igralne površine, temveč tudi sam prostor, ki se je spreminjal in dihal. Predmeti so bili znova in znova uporabljeni, vendar vsakič z novo idejo. Poleg tega, da smo lutke lahko videli v različnih postavitvah in odnosih v in s prostorom, so nam animatorke/ji tudi z inovativno rabo predmetov spreminjale/i perspektivo.
FILMFREŠFilmFreš vizionar za najboljši film v celoti3230 produkcija:BARCELONA Spretno napisan, gibko sproduciran, sijajno odigran, perfektno natempiran, zabaven in v vseh pogledih „kul“ kratki igrani film Barcelona, za katerim očitno stoji – in se zabava! - dobro uigrana filmska ekipa, je žirijo raznežil in razorožil. Drznemo si celo napovedati nov udaren veter na domači filmski sceni. Vizionar za dokumentarni filmAkademija za gledališče, radio, film in televizijo: DOMČANI V izjemno dobro odmerjeni razdalji do subjektov vzpostavijo Jure Štern in njegovi sodelavci miren, odprt in angažiran vpogled v kompleksno mrežo odnosov gojencev in socialnih delavcev mladinskega doma. Obenem s tem ponudjio gledalcem prostor za čustven odziv, ki delno sovpada s čustvi glavnega protagonista Emanuela, kar pa že gradi podlago za globlje razumevanje manj priviligiranih najstnikov in njihovih realnosti v splošnem. Žirija si je želela, da bi eden daljših filmov v selekciji, trajal še dlje - najboljši pa so tisti filmi, ki bi jih, ko se končajo, hoteli gledati še nekaj časa. Vizionar za izvirni filmski izrazLuksuz produkcija: POL LIMONE Brezkompromisen vizualni eksperiment, ki namesto, da bi zgubljal čas z razlaganjem konteksta, svoj svet raje zgradi z asociativnim nizom mestoma bizarnih, mestoma komičnih, vselej pa natančnih kompozicij - živih slik. Vizionar za filmsko miniaturoAkademija umetnosti Univerze v Novi Gorici: SABOTAŽA Z minimalnimi sredstvi in premišljeno permutacijo predmetov, čustev in konceptov, ki jo medij animacije prenese z neskončno in navdihljivo lahkoto, Sabotaža v enem zamahu opiše srce in duha sodobnega človeka in spomni, da je edina resnica večno spreminanje. Vizionar za izvirno filmsko pripovedLana Films: MALA ŠOLA POTAPLJANJA Avtobiografsko-portretni film mlade avtorice je žirija prepoznala kot najbolj samosvojo in originalno filmsko pripoved festivala; nekonvencionalna dvodelna dramaturška struktura nas je opomnila na neskončne možnosti in neskončno širino filmskega medija in nas povsem očarala.
FOTOVIZIJEFotoVizionar 2024 v kategoriji od 15 do 19 letJANA MERVIČ Jana Mervič, študentka Fakultete za dizajn, prejme priznanje fotovizionar za fotografsko zgodbo Virtualna ujetost, ki se navezuje na prekomerno uporabo telefona v vsakdanjem življenju. Ta je v zadnjih letih vedno bolj razširjena in v nekaterih situacijah celo nevarna, saj se med uporabo telefona ne zavedamo dogajanja okoli sebe in s tem na nek način (vsakodnevno) stopamo »preko meje«. Mlada fotografinja se je naracije lotila skozi fotografiranje uporabnika oz. protagonista, ki se tekom dneva znajde v različnih situacijah. Podobe s svojevrstno dinamiko, svetlobnimi kontrasti in atmosfero prepričljivo opozarjajo na dandanes še kako aktualno tematiko. FotoVizionar 2024 v kategoriji od 20 do 30 letJERNEJ ŠIMEC Jernej Šimec, študent magistrskega študijskega programa Akademije za likovno umetnost in oblikovanje, smer fotografija, je v fotozgodbi z naslovom Lažna reka ustvaril vizualno dovršeno pripoved, ki se ukvarja z iskanjem preusmerjene reke na jugovzhodu Španije. Črno-bele fotografije, posnete v analogni tehniki, so intimen portret območja ob novem betonskem kanalu, ki je za domačine nezanimivo ali celo pozabljeno. Fotografske podobe ravno nasprotno v tem pozabljenem prostoru skozi likovno, kompozicijsko in pripovedno dovršene kadre najdejo lepoto, umirjenost in spokojnost.
|
programska knjižica
|