GLEDALIŠČE IN LUTKE / FESTIVALI IN PRIREDITVE / VIZIJE

 

FESTIVAL VIZIJE - FESTIVAL MLADINSKE KULTURE 2024

Nova Gorica, 17. - 19. maj 2024

 

  VIZIONARJI

 

  GLEDALIŠČE

Vizionar za najboljšo predstavo v celoti

Poljanski oder, Gimnazija Poljane, Ljubljana
avtorski projekt: ZADNJA VEČERJA ALI PERUTNIČKE IN 13 AVTORSKIH PRIZOROV

Kolektiv se z glavo požene v uprizoritev, ki bi ji težko rekli predstava ali samo »občutek«. Kljub temu, da so ustvarili kompleksno uprizoritev, pa v nobenem trenutku ne popustijo v svojem izrazu. Ostajajo zvesti dogodku ter temi, ki je delovala kot vezivo med izbranim delom ter njihovimi intimnimi izkušnjami in občutki. Prostor, katerega del smo bili, je bil odlično ustvarjen in uporabljen kot dodatno izrazno sredstvo. Z izjemnimi igralskimi kreacijami nam je Poljanski oder še enkrat več pričaral nepozabno gledališko izkušnjo!

Vizionar za soigro

Mladi oder AMO, SNG Nova Gorica
avtorski projekt: NIMAM PROBLEMA!

Znotraj postavljene režije se skozi igro prav vseh igralk opazi odlična soigra in sobivanje na odru. Vsaka izmed njih je imela enakovredno priložnost, da si je lahko vzela čas ter prostor na odru in je imela ob vsakem trenutku podporo celotne igralske zasedbe.

Vizionar za inovativni avtorski pristop

ŠtudenTeater, Moment Maribor
Petja Golec Horvat: RADIO RATATATA

Z odrskim bivanjem, ki je bil v vsakem trenutku večplasten in ni nikoli jemal pozornosti od glavnega dogajanja na odru, so gledalcu nastopajoči izrekali več kot samo besede ali geste. Skozi premišljeno gradnjo prizorov počasi vzpostavijo svoje stališče, ki se v nas naseli preko navidezne otopelosti generacije, ki izraža strah pred sedanjostjo in brezizhodnost ponavljajoče se zgodovine.

Vizionar za odrski gib

ggNeNi, KD Teater Grosuplje
Simona Semenič: MED TEM KO SKORAJ REČEM ŠE ALI PRILIKA O VLADARJU IN MODROSTI

Kompleksni dramaturški material so igralke natančno, disciplinirano ter usklajeno artikulirale skozi gib in s tem dosegle pretresljiv prikaz vlog moških agresorjev in njihovih žrtev. Prav tako so s pomočjo giba nadgradile govor, prostor in scenske elemente, ki so jih izkoristile v celoti.

 

  LUTKE

Vizionar za najboljšo lutkovno predstavo v celoti

LS Zrna/Krožnik, Društvo Koruzno zrno & Srednja šola Slovenska Bistrica
avtorski projekt: ŽVILČNICA

Animatorji so bili natančni in konkretni pri vzpostavljanju odnosa z lutkami, zaradi česar je vzvod, zakaj sploh prijeti lutko v roke, bil jasno definiran. Prav tako so odlično vzpostavili enovito lutkovno podobo, ki je bila iz prizora v prizor nadgrajena. S tema principoma so inovativno prikazali zgodbo in tako v celoti zaobjeli principe lutkovne umetnosti.

Vizionar za animacijo

Dijaški dom Ivana Cankarja
avtorski projekt: EVOLUCIJA

Prizori, skozi katere so nas popeljali animatorji, so bili duhoviti, premišljeni ter animirani do te mere, da je lahko gledalec užival in se jim popolnoma prepustil. Animatorji niso poskušali posnemati realnega življenja, temveč so sprejeli vse, kar lutka ponuja, ter z animacijo in mizansceno lutkovni svet naredili resničen.

Vizionar za lutkovno prostorske rešitve

Gledališka šole Prve gimnazije Maribor
avtorski projekt: SEM, TJA IN NIKOLI NAZAJ

Z uporabo različnih predmetov je ekipa Gledališke šole Prve gimnazije Maribor ustvarila ne le igralne površine, temveč tudi sam prostor, ki se je spreminjal in dihal. Predmeti so bili znova in znova uporabljeni, vendar vsakič z novo idejo. Poleg tega, da smo lutke lahko videli v različnih postavitvah in odnosih v in s prostorom, so nam animatorke/ji tudi z inovativno rabo predmetov spreminjale/i perspektivo.

 

  FILMFREŠ

FilmFreš vizionar za najboljši film v celoti

3230 produkcija:BARCELONA

Spretno napisan, gibko sproduciran, sijajno odigran, perfektno natempiran, zabaven  in v vseh pogledih „kul“ kratki igrani film Barcelona, za katerim očitno stoji – in se zabava! - dobro uigrana filmska ekipa, je žirijo raznežil in razorožil. Drznemo si celo napovedati nov udaren veter na domači filmski sceni.

Vizionar za dokumentarni film

Akademija za gledališče, radio, film in televizijo: DOMČANI

V izjemno dobro odmerjeni razdalji do subjektov vzpostavijo Jure Štern in njegovi sodelavci miren, odprt in angažiran vpogled v kompleksno mrežo odnosov gojencev in socialnih delavcev mladinskega doma. Obenem s tem ponudjio gledalcem prostor za čustven odziv, ki delno sovpada s čustvi glavnega protagonista Emanuela, kar pa že gradi podlago za globlje razumevanje manj priviligiranih najstnikov in njihovih realnosti v splošnem. Žirija si je želela, da bi eden daljših filmov v selekciji, trajal še dlje - najboljši pa so tisti filmi, ki bi jih, ko se končajo, hoteli gledati še nekaj časa.

Vizionar za izvirni filmski izraz

Luksuz produkcija: POL LIMONE

Brezkompromisen vizualni eksperiment, ki namesto, da bi zgubljal čas z razlaganjem konteksta, svoj svet raje zgradi z asociativnim nizom mestoma bizarnih, mestoma komičnih, vselej pa natančnih kompozicij - živih slik.

Vizionar za filmsko miniaturo

Akademija umetnosti Univerze v Novi Gorici: SABOTAŽA

Z minimalnimi sredstvi in premišljeno permutacijo predmetov, čustev in konceptov, ki jo medij animacije prenese z neskončno in navdihljivo lahkoto, Sabotaža v enem zamahu opiše srce in duha sodobnega človeka in spomni, da je edina resnica večno spreminanje.

Vizionar za izvirno filmsko pripoved

Lana Films: MALA ŠOLA POTAPLJANJA

Avtobiografsko-portretni film mlade avtorice je žirija prepoznala kot najbolj samosvojo in originalno filmsko pripoved festivala; nekonvencionalna dvodelna dramaturška struktura nas je opomnila na neskončne možnosti in neskončno širino filmskega medija in nas povsem očarala.

 

  FOTOVIZIJE

FotoVizionar 2024 v kategoriji od 15 do 19 let

JANA MERVIČ

Jana Mervič, študentka Fakultete za dizajn, prejme priznanje fotovizionar za fotografsko zgodbo Virtualna ujetost, ki se navezuje na prekomerno uporabo telefona v vsakdanjem življenju. Ta je v zadnjih letih vedno bolj razširjena in v nekaterih situacijah celo nevarna, saj se med uporabo telefona ne zavedamo dogajanja okoli sebe in s tem na nek način (vsakodnevno) stopamo »preko meje«. Mlada fotografinja se je naracije lotila skozi fotografiranje uporabnika oz. protagonista, ki se tekom dneva znajde v različnih situacijah. Podobe s svojevrstno dinamiko, svetlobnimi kontrasti in atmosfero prepričljivo opozarjajo na dandanes še kako aktualno tematiko.

FotoVizionar 2024 v kategoriji od 20 do 30 let

JERNEJ ŠIMEC

Jernej Šimec, študent magistrskega študijskega programa Akademije za likovno umetnost in oblikovanje, smer fotografija, je v fotozgodbi z naslovom Lažna reka ustvaril vizualno dovršeno pripoved, ki se ukvarja z iskanjem preusmerjene reke na jugovzhodu Španije. Črno-bele fotografije, posnete v analogni tehniki, so intimen portret območja ob novem betonskem kanalu, ki je za domačine nezanimivo ali celo pozabljeno. Fotografske podobe ravno nasprotno v tem pozabljenem prostoru skozi likovno, kompozicijsko in pripovedno dovršene kadre najdejo lepoto, umirjenost in spokojnost.

 

 

 

 

 

o festivalu

e-prijava

e-prijava

fotovizije

FilmFreš

 

Vizije 2024 - programska knjižica

programska knjižica
(1.5 MB, datoteka pdf)